רשומות

יום חמישי, 20 בספטמבר 2018

דירה בפריז מאת גיום מוסו



גיום מוסו פיצח את הנוסחה לכתיבת רבי מכר קלילים וקריאים. כך גם במותחן הזה, הזורק את הקוראים למערבולת של אירועים, מקומות ופיתולי עלילה מפתיעים.

מדלן, שוטרת לונדונית צעירה ונואשת וגספר, מחזאי ניו יורקי מיזנטרופ, שוכרים בטעות את אותו סטודיו בפריז. שניהם מתעקשים להישאר בסטודיו ולא לעבור למקום אחר. הסטודיו שייך לצייר מפורסם שמת בגיל צעיר לאחר שבנו היחיד נרצח. מדלן וגספר מתאהבים בציוריו ומנסים להתוודע אל נסיבות חייו. הם מגלים ששלושת ציוריו האחרונים נעלמו ומחליטים לנסות לאתר את הציורים.

מלאכת האיתור לוקחת אותם למסע רב תהפוכות, בין ניו יורק לפריז והם צוללים לעולמו של שון לורנץ הצייר שעברו רודף אחריו, תוך שהם נאלצים להתעמת גם עברם שלהם. מסתבר להם שהצייר המצליח החל את דרכו כצייר גרפיטי, באחת השכונות הקשות של ניו יורק. אהבתו לנערה צרפתייה בת 18 המגיעה לניו יורק כאו-פר, גורמת לו לצייר ציורי קיר רבים בהשראתה והם שהביאו לפרסומו ולבואו לפריז. בפריז, הוא עובר לצייר בשמן על בד. הצלחתו מגיעה לאחר עשור ונולד לו בן אהוב. בנו נרצח בנסיבות מסתוריות ולורנץ שוקע בדיכאון ומפסיק לצייר. זמן קצר לפני מותו הוא חוזר לצייר אך הציורים נעלמים.

מוסו בונה דמויות מעניינות שנחמד לעקוב אחריהן. אמנם, אין עומק והאמינות לא בדיוק נשמרת. אך, הכתיבה קלילה והפיתולים מסקרנים. מוסו גם משתעשע ומשלב בעלילה דמויות מספריו הקודמים ומי שקרא ייהנה מהזיהוי. מי שלא, אין זה מפריע לעלילה.

בעיניי, זה ספר טיסה או חופשה מוצלח. תוך שעתיים- שלוש מסיימים שלוש מאות עמודים, שוקעים לתוך עלילה חביבה, גם כשלא הכל מסתדר בדיוק כפי שצריך, נהנים לעקוב אחר הדמויות ומאמציהם במציאת הציורים הנעלמים, מנסים לאסוף רמז לרמז והנה עברו להן שעות הטיסה בנעימות ובמהירות.

גיום מוסו נולד בצרפת ב-1974. הוא הסופר המצליח ביותר בצרפת. בנה של ספרנית, שכבר בגיל עשר חלם להפוך לסופר. ספריו תורגמו ל-40 שפות ונמכרו עד כה ב-28 מליון עותקים. ספריו "קולו של המלאך" "מחר" "סנטרל פארק, ו "הנערה מברוקלין" ראו אור בהוצאת כנרת זמורה ביתן והיו לרבי מכר.

דירה בפריז מאת גיום מוסו הוצאת כנרת זמורה ביתן. מצרפתית: אביגיל בורשטיין. 300 עמודים. מחיר 98 ₪.
 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה