רשומות

יום שישי, 25 במרץ 2016

אולוויז במאבק לשינוי תפיסתי אצל בנות ונערות דרך עולם האימוג'ים



עולם האימוג'ים השכיח כל כך אצל בנות ונערות הוא בעצם עולם המנציח סטראוטיפים. וכאשר נבחן מקרוב את תיאורי הבנות בעולם זה כמו לשים לק על ציפורניים, לשחק בנסיכה, לרקוד עם אוזני שפנפנה- האם זה הייצוג הנשי של דברים שבנות עושות? זו השאלה שאתם עשויים לשאול אם תבחנו מקרוב כיצד בנות מתוארות באמוג'י, אחת השפות הצומחות בקצב המהיר בעולם והשפה "מדוברת" ביותר בקרב בנות בגיל העשרה.

מסתבר שבסקר שנערך בקרב בנות יותר מחצי מהנערות שנשאלו סבורות שהאמוג'י הם סטריאוטיפיים. 75% מהבנות היו רוצות לראות דמויות של נשים קרייריסטיות כמו רופאה, חוקרת, עורכת דין. אולוייז מעודדת את הנערות לדרוש שינוי, באמצעות אמוג'י שימחישו שייצגו אותן כפי שהן באמת.

"נערות בגיל ההתבגרות נתונות להשפעה חברתית רבה. גילינו ש-7 מכל 10 בנות מרגישות שהחברה מגבילה אותן בכך שהיא מכתיבה להן מה לעשות או להיות. הבנות המתוארות באמוג'י לובשות רק ורוד, כולן נסיכות או שפנפנות מרקדות. הן לא עוסקות בספורט וגם לא עובדות... צורת ההמחשה הזו מזעזעת" אמרה מישל בייטן, מנהלת מותג אלוויז האחראית לקמפיין #LikeAGirl. "אם המסרים המגבילים מסתתרים אפילו במקומות תמימים כגון אמוג'י,  עלינו לדרוש שינוי, עד שכל בת תרגיש שאי אפשר לעמוד בדרכה.
 

הממצאים העיקריים בסקר הרביעי של אולוויז על בטחון עצמי אצל נערות בגיל ההתבגרות:

  • 54% מהנשים בגילאי 16-24 סבורות שהאמוג'ים המתארים בנות ונשים הינם סטראוטיפיים.
  • מחצית מהנשים בגילאי 16-24 סבורות שהאמוג'ים מציירים תמונה מוגבלת של תחומי העניין הנשיים.
  • 76% מהבנות סבורות שלא צריך לתאר אותן עוסקות רק בפעילויות "נשיות" כגון סידור השיער או הציפורניים.
  • 67% מהבנות אומרות שהאמוג'י הקיימים רומזים שבנות יכולות לעשות רק דברים מסוימים.
  • 75% מהבנות היו רוצות לראות אמוג'ים המתארים נשים כפי שהן, לרבות הצגת ספורטאיות או עורכות דין.
  • קרוב למחצית הבנות (47%) סבורות שאין מספיק אמוג'ים נשיים.
  • 82% מהנשים משתמשות בהם מדי יום.

 

מאז ומתמיד שימשה התקשורת החזותית כאמצעי רב משמעות להעברת מסרים, וכידוע, "תמונה אחת שווה אלף מלים". אולוויז, המובילה העולמית בהיגיינה נשית, שואלת כעת מה באמת אומרים האמוג'י לבנות שמשתמשות בהם. לקראת יום האישה הבינלאומי, אולוויז ממשיכה להוביל את השינוי ולעודד בנות לעשות כל מה שירצו.

כחלק מהמשימה של קמפיין #LikeAGirl לבלום את הירידה בביטחונן העצמי של בנות בגיל ההתבגרות, אולוויז שיתפה פעולה עם לוסי ווקר, בימאית דוקומנטרית מעוטרת פרסים, בכדי לגלות האם בנות מרגישות שהן מיוצגות באמוג'ים העומדים לרשותן. סרט הווידיאו החדש חושף ממצאים מפתיעים משיחות עם נערות וממחיש כיצד האמוג'ים מחזקים את הסטראוטיפים החברתיים איתם בנות נאלצות להתמודד.

"לחברה יש נטייה להעביר מסרים מרומזים העלולים להגביל את הבנות לסטראוטיפים. כמי שלמדה בלשנות חברתית, אני יודעת שלבחירת מלים תמימה לכאורה עלולה להיות השפעה מרחיקת לכת על נערות," אמרה ווקר.

בנות אמיתיות בגילאים שונים ומרקעים שונים נשאלו על חוויית השימוש שלהן באמוג'י והאם הן מרגישות שמגוון האמוג'ים הקיים מאפשר להן להביע את מי שהן באמת ואת מה שהן עושות. צפו בסרטון של Always #LikeAGirl - אמוג'י של בנות כאן: https://www.youtube.com/watch?v=55yQ_Uk-4S8

 


קמפיין Always #LikeAGirl  הושק ביוני 2014 בהשראת התובנה שתחילת גיל ההתבגרות עלולה לגרום לירידה בביטחונן העצמי של נערות. הקמפיין ממחיש את ההשפעה העצומה שיש לביטוי "כמו בת" על ביטחונן העצמי של בנות. ביטוי זה הוביל ליצירת התנועה ששמה לעצמה למטרה לשנות את תפיסת הציבור את הבנות.

למידע נוסף על תנועת #LikeAGirl, בקרו ב-Always-il.co.il.

לינק לסרטון אולוויז "כמו בת" - אימוג'ים לבנות Always #LikeAGirl אשר בוחן מקרוב כיצד סמלי השפה האהובים ביותר על בנות מגבילים אותן לסטראוטיפים


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה