רשומות

יום שישי, 18 במרץ 2016

"קמלים אלה שהאהבה לא משקה אותם" מתוך "פסוקי אהבה" של צביקה ברגמן


החברה שלנו מקדשת רומנטיקה ורואה בהתאהבות דרך למימוש עצמי ואחד השיאים החשובים בחיינו. רבבות מילים נכתבו, שוררו וזימרו על אהבה מאז ימי קדם ועד היום אין נושא שעליו נכתב כה רבות ועדיין מה היא אהבה? האם ניתן להסביר, להבין, לדעת?

צביקה ברגמן שכתב את "פסוקי אהבה" אומר בהקדמה לספרו כי אהבה לא צריכה הקדמה. לא צריך להסביר אותה, רק להרגיש. לאהבה לא דרוש הסבר או תמונה. אין צורך במנגינה דרושים לה רק שלושה דברים – לדעת, לאהוב, לדעת לאהוב.

רומנטיקה כבר אמרנו?וצביקה ברגמן אכן רומנטיקן שחושב שאין לשמור בלב את האהבה אלא להביע אותה. והוא אכן מביע אותה ב-212 עמודים, באופנים שונים, ברגש, בהתרגשות, בפתיעה ובשמחה. הוא מפייט אודות האהבה, מחבק אותה אליו, שמח בה ומשתף אותנו בהרהוריו אודותיה. "אהבה היא מקור החיים וכל השאר נוצר על מנת לשמש רקע לאהבה" אומר ברגמן.

הזמר דוד ד'אור מתאר את הספר: ".....עם כל משפט שאני קורא הלב מתרחב, חיוך רחב על הפנים ורטט של התרגשות אוחז בי, הוא יודע להיות מדויק צביקה, דיוק שכל כך נדיר במחוזותינו, מעט מילים והמון תובנות, אני בטוח שלכל מי שיקרא את משפטיו החכמים, צפוי מסע מרתק לנבכי הנשמה האוהבת". (מתוך ציטוט על כריכת הספר).

 

דוגמאות לפסוקי אהבה:

 

  1. ואני בסך הכל כורה פחם

           של אותיות ומילים

           עורם אותם ומצית

           על מנת לחמם את ליבך

 

2.                  ולא משנה לאן אלך

אני חוזר לעצמי

רק כשאני שב אלייך

 

3.                  החיים מחספסים

ורק האהבה מלטשת

 

4.                  גם אחרי שאת הולכת

          את בכל זאת קצת נשארת

 

5.                  קמלים אלה שהאהבה לא משקה אותם

 

6.                  אהבתך עושה בי הגהה

          שינית את רגשותיי

          מעמומים להמומים

 

7.                  מאז שקראת לי לא הפסקתי לבוא

 

8.                  יש דברים שאני

          לא מסוגל לוותר עליהם:

          לנשום

          לשתות

          עלייך

          על היתר אתפשר

 

9.                  המנסים לכבות אהבה

           מנסים לעטוף אש בנייר

 

10.              בכל ליל אני בטוח

             שהאהבה שלי אלייך היא

             העצומה בתבל

             אך בכל בוקר

             עת עיני שוזפות בך

             אני מגלה חללי אהבה

             חדשים למלא בתוכי

 

הספר "פסוקי אהבה" מוצע בכריכה קשה ומהודרת, הוא מתאים לקריאה משותפת, כמתנה לאוהבים וכמתנה לעצמנו.

 

על מחבר הספר: צביקה ברגמן - הוא איש עסקים, מנטור מבוקש, סופר, מרצה ומו"ל. כתב מעל 60 ספרי עסקים. מוכר מתכניות הטלוויזיה ותוכניות הרדיו הרבות בהן השתתף. רבים מרבי המכר תורגמו לאנגלית וסינית. הספר "פסוקי אהבה" מתורגם לאנגלית ובקרוב גם לסינית.

 

הוצאה – סודות פרסומים כלכליים.

 

מחיר: 85 ₪.

 

להשיג ברשתות וחנויות הספרים.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה