רשומות

יום חמישי, 24 במרץ 2016

ספר בישול חדש "אפרת מגישה שבת" ומתכון לקרם ברולה מנצח


ספרי בישול חדשים הם תמיד משמחים. עוברים דף דף מביטים בצילומים ומתכננים מה לבשל והאם זה יצא כמו בספר ויהיה טעים כפי שזה נראה.

הספר החדש "אפרת מגישה שבת" של השף קונדיטורית אפרת ליבפרוינד אינו זקוק להסבר. ברור לנו על מה הוא מדבר. מתכונים לארוחת שבת. ואילו מתכונים! אני עוברת בין הדפים ונזכרת בארוחות שבת רבות בבית הסבתות, בבית ההורים וכעת גם בביתי. אפרת מציעה בספרה מגוון מנות שיחדשו ויגוונו לנו את שולחן השבת. ואני אומרת, לא רק שבת, המנות שהיא מציעה מתאימות גם לאירועים חגיגיים, לחגים ואפילו סתם לארוחה מפנקת.

הפרקים בספר ערוכים בהתאם לסעודות השבת המסורתיות, עם מנות שמיועדות לשבת ומתכונים עממיים ופשוטים להכנה ועם זה טעימים ונאים להגשה, הכוללים הוראות ברורות ומדויקות, כדי שכל אחד יוכל להצליח בהכנתם. זה ספר אסתטי מאד והצילומים של אנטולי מיכאלו עשו לי חשק לאכול את הדפים. ממש צילומים יפהפיים. אין לי ספק שכמוני, תתחילו לתכנן מיד מה תבשלו מתוכו.

 

בין מתכוני הספר: מתכוני חלות – חלות לשבת, חליות צפיחית בדבש, חלות במילוי בצל מטוגן וחמוציות; סלטים  בהם סלט אקזוטי, סלט חסה תרד אגסים ותותים, סלט בטטה פטריות קשיו וחמוציות; דגים בהם גפילטע פיש מסורתי, מאפה סלמון ותרד מוקפץ, פורל צלוי באגוזי מלך ומייפל, נגיסי סלמון מתקתקים; עיקריות – בין היתר, מרק עוף מסורתי עם קרפלך בשר, מרק קרם שורשים, קציצות פרגית ברוטב חצילים וסילאן, כדורי עוף במלית בשרית על מצע מנגו, עוף ממולא קוסקוס ברוטב רימונים ועגבניות; תוספות – בהן פשטידת תפודים ועוף, אורז צהוב מנוקד בכתום, גראטן תפוחי אדמה ובצל, קנלוני בטטה במילוי פרגית, ניוקי בטטות נפלאים, כיסוני בשר פריכים; קינוחים – בין היתר, שטרודל תפוחים ופטל, כוסות שוקולד-תפוז מדהימות, קרם חלווה קליל ומהיר, עוגת קשיו קפה ושוקולד, עוגת שוקולד בציפוי מיליון דולר, קסטת ביסקוויט שקדים וגלידת חמאת בוטנים. המתכונים כולם כשרים.

 

 

אפרת ליבפרוינד היא שף-קונדיטורית מובילה ומוערכת, מחברת רבי-המכר "אפרת מגישה", "אפרת מגישה בבית", "אפרת מגישה פסח" ו"אפרת מארחת'', עורכת ראשית של מגזין האוכל הכשר "בופה", בעלת טורים קבועים בעיתונים מובילים בארץ ובחו"ל, בוגרת מוסדות יוקרתיים לקונדיטוריה ברחבי העולם, מרצה מבוקשת בארץ ובארה"ב למגוון תחומי הגסטרונומיה.

 

אפרת ליבפרוינד כתבה את הספר לאור פניות קוראיה למתכונים פשוטים יותר. "הסברתם לי שאתם רוצים מתכונים קלים להכנה ועם זה טעימים; יפים להגשה ועם זה מעשיים לכל אחד. בקיצור: מתכונים מיוחדים מבית היוצר של 'אפרת מגישה', אך כאלו שגם מי שאינו אלוף בבישול ובקונדיטוריה יוכל להכינם בהצלחה רבה, בלי להסתבך עם שלבי הכנה מורכבים וכלים נדירים. פנייה נוספת שחזרה על עצמה בעקבות ספריי הקודמים הייתה: המתכונים נפלאים אבל רבים מהם אינם מתאימים לשבת, כי לשבת צריך מאכלים שנשמרים היטב גם בחימום על הפלטה; כי לשבת צריך קינוחים פרווה, להגשה בסיום הארוחות הבשריות; וגם כי לשבת צריך מנות שאינן דורשות הרכבה ממושכת במטבח, שהרי בשבת גם המארחים צריכים לשבת עם כולם סביב השולחן. אין לי ספק שכאשר תשבו עם משפחתכם סביב שולחן השבת ותיהנו מהמנות שתכינו מהספר הזה, תוכלו לומר בחיוך של נחת: כן לשבת הבאה!".

 

בחרתי להכין מהספר קרם ברולה שוקולדי שיצא נהדר.
  כך זה נראה בספר
          כך נראה אצלי

מתכון

מצרכים

400 מ"ל שמנת צמחית (2 כוסות פחות 6 כפות)

200 מ"ל חלב סויה או חלב קוקוס (כוס פחות 2 כפות)

200 גר' שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו

50 גרם סוכר (1/4 כוס)

120 גרם חלמונים (6 חלמונים)

2 כפות פולי קקאו לקישוט

ההכנה

מרתיחים את השמנת הצמחית עם חלב הסויה. מערבבים בקערה את החלמונים עם הסוכר. בהדרגה ותוך כדי בחישה יוצקים את התערובת החמה על תערובת החלמונים, מחזירים לסיר וממשיכים לבשל בבחישה מתמדת עד הסמכה קלה. מסירים מהאש, מוסיפים את השוקולד ומערבבים עד המסה מלאה של השוקולד. יוצקים את התערובת לכלי אפייה מחרסינה או לכוסות שקופות חסינות חום ואופים בתנור שחומם ל100 מעלות צלסיוס, כשעה, עד התייצבות. מגישים קר מאד . ניתן להכין עד יומיים מראש. לפני ההגשה זורים על הברולה מעט פולי קקאו גרוסים.

 

"אפרת מגישה שבת" מאת אפרת ליבפרוינד. סטיילניג: קרן ברק, צילום: אנטולי מיכאלו. הוצאת "דני ספרים", 143 עמודים. כריכה קשיחה. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה