רשומות

יום שבת, 19 במרץ 2016

חגיגת אביב בסתריה ובכרמי יוסף בין ה-1-2 לאפריל. דוכנים, אמנות ובתים פתוחים


אחת הסיבות העיקריות לכך שמשמח אותי להיות בלוגרית זו האפשרות להכיר מקומות חדשים ולפגוש אנשים מרתקים. בשנה שעברה הוזמנתי לסיור במועצת גזר לקראת פסטיבל 'חוויה בכרם' והתאהבתי במקום (כאן תוכלו לקרוא על הסיור http://iaffablog.blogspot.co.il/2015/08/3915-5915.html)  במרכז הארץ מצאתי ישובים המצליחים לשמור על אופיים הכפרי, ממשיכים לעסוק בחקלאות ומגדלים גפנים, זיתים, פרדסים, חממות פרחים, ירקות ומה לא. משמח לראות את המקומות היפים והפורחים, לחוש באווירה השלווה והרגועה ולטייל באתרים המיוחדים הממוקמים במקום כמו: גבעת הפסלים במשמר דוד, יער חולדה ובית הרצל, תל גזר ועוד מקומות רבים שלא הזכרתי.

הפעם, הוזמנתי לבקר בישובים סתריה וכרמי יוסף שבמועצת גזר לקראת אביב אומנים ובתים פתוחים שיתקיים בשישי שבת 1-2 באפריל בין השעות 10.00- 1600. הכניסה לכל האירועים תהיה חופשית ומי שיגיע יוכל, כמוני, לפגוש את האמנים בבתיהם ולהתלהב מיצירותיהם. תוכלו לבקר בדוכנים שיוקמו ברחבת היישובים סתריה וכרמי יוסף וליהנות מאמנות, תרבות, יין, אוכל ביתי, תכשיטים ופיסול. יהיו סדנאות יצירה לילדים ללא תשלום. יהיה כותב ביוגרפיות שתוכלו לשוחח עימו. תפגשו במאיירת ספרים ובאמני קרמיקה ועוד יהיו עיצובים בזכוכית, גרפיקה, פיסול בחוטי ברזל, אמנות הסריגה, צילומים בשחור- לבן כמו פעם. תוכלו לרכוש מוצרי קוסמטיקה טבעית, להזמין טיפולי ספא בתשלום ותיאום מראש. תוכלו לטעום פירות מיובשים וריבות של בוסתן שושן וגם להקשיב להרצאה בשעה 12.00 על המקום.

בכניסה לישובים סתריה וכרמי יוסף יקבלו המבקרים מפות בהן יסומנו כל הבתים הפתוחים של האמנים ברחבי היישובים וכל האטרקציות בהן ניתן לבקר. במשתלת סלונר, בכניסה לסתריה יתקיים שוק איכרים בו ימכרו את מיטב התוצרת המקומית הטרייה- עוגיות, מאפים ולחמים, שמן זית, דבש, גבינות צאן, ספירולינה, בירה מקומית, אוכל דרוזי ושמנים. (השוק יתקיים ביום ששי ה-1.4 בלבד)

אני יכולה להעיד שמצפה לכם הנאה רבה וממליצה לכם לבקר בבתים ולפגוש את האמנים והיוצרים שישמחו להציג את יצירותיהם ולספר לכם על ההשראה שהביאה אותם ליצור. בכל הבתים בהם ביקרנו התקבלנו בסבר פנים יפה ובנכונות להסביר ולהציג לנו את דברי האמנות.

התחלנו את סיורנו בסטודיו לשמלות כלה 'אירוני' ומדוע נקרא הסטודיו אירוני? חיבור השמות אירית ורוני, אמא ובת המעצבות שמלות כלה במחירים מצחיקים של 1500 עד 3000 ₪. "אין סיבה" אומרת אירית "ששמלות שנתפרות מבד לבן יעלו יותר משמלות צבעוניות". רוני היא בוגרת שנקר שמלבד עיצובי השמלות גם מופיעה ושרה באירועים ואילו אירית מדריכה במלאכת יד במועדוני קשישים ואף עובדת בקרמיקה.





תוכלו למצוא אותם  בסתריה, רחוב התמר 65. בפייסבוק כאן- https://www.facebook.com/IRONI-ROOM-419330781600268/

או בטלפונים: אירית- 0524090337 רוני- 0543150660

מסטודיו לשמלות כלה עברנו לביתה של הצלמת שוש אבן שצילומיה היפים מקשטים את קירות הבית בססגוניותם. שוש החלה לצלם כבר בגיל 16 והייתה צלמת במעריב לנוער. היא הקימה מעבדה לפיתוח צילומים בביתה ושקלה להפוך את תחביבה למקצוע. לבסוף, למדה תזונה ועבדה כדיאטנית ומנהלת קידום בריאות במכבי שירותי בריאות. אך חיידק הצילום לא עזב והיא חזרה לצלם ונכנסה לתחום הצילום הדיגיטלי. החלו לקנות ממנה צילומים ואף ערכה מספר תערוכות. שוש אוספת חלונות ישנים, משפצת, משייפת וצובעת ומשלבת את צילומיה בחלונות המשופצים. מחירי הצילומים על בד קנווס לתלייה מיידית נעים בין 200-650 ₪. ביום האירוע בשבת יהפוך ביתה של שוש לבית בסגנון דרום אמריקאי עם מוזיקה ואווירה וניתן יהיה לאכול בחצר שבחוץ בשרים על האש כמו אנטריקוט ואסאדו שאותם ילווה יין אדום מקומי.


כאן תוכלו להתרשם מצילומיה- http://my.misgeret.co.il/shosheven/Pic.php?GalleryID=6415&CatID=3571

התחנה הבאה- ביתו של יוסי ינוב. יוסי הוא אמן ואומן בעץ, אבן וברזל. מזה 15 שנה מפסל יוסי בחומרי עץ ואבן. הוא אוסף אבנים ממקומות שונים בעולם ומחפש אבנים קשות ואיכותיות במחצבות. הפסלים הסביבתיים הגדולים שפיסל מוצגים ביישוב אלקנה ובחברת טבע. יצירות העץ שלו מפוסלות מעץ סיסם, מהגוני, אקליפטוס וגם אלון. יוסי סיפר לנו שמכין רהיטים כתחביב וכמקצוע . על הפיסול סיפר שפסליו אבסטרקטיים והוא זורם עם האבן ועם מה שיוצא ממנה. האבן מכתיבה לו את היצירה. אשתו דבורה עוסקת אף היא באמנות ומציירת. מחיר הפסלים מתחיל ב- 500 ₪ ועד 5000 ₪.






את יוסי ודבורה תמצאו בבית מס' 2 טלפון: 0506858760.


בביתו של יוסי ינוב יציג גם אמן הזכוכית שחר יוסי ממושב גינתון שאסור לכם לפספס את יצירות הזכוכית המדהימות שלו. הוא משלב תאורה ביצירותיו ובתהליך העבודה היצירה עוברת תהליך של התכה ושריפה בתנור כדי לקבל את הצורה הרצויה. יוסי גם עובד על הזמנות מיוחדות ועל פי דרישה מצד מעצבים ואדריכלים. מחיר החל מ- 600 ₪ ומעלה.


הגיע הזמן להפסקה קצרה ולטעימת יין. היכן? בחוות טל בעלת היקב רד פואטרי. בחווה מגדלים גם פירות אקזוטיים וענבי יין. ניתן לבקר במקום בסופי שבוע ולרכוש את יינות היקב. במסגרת אביב אומנים ניתן יהיה לטעום ולרכוש את היינות בבית יובל, ברחבה המרכזית של מושב סתריה. מחירים- 50 ₪ ליין לבן ו-80 ₪ ליינות האדומים.

טלפון: 089210352

כאן תוכלו לקרוא על היקב ועל היינות - http://www.winesisrael.com/wineries/%D7%A8%D7%93-%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%98%D7%A8%D7%99/



נחנו מספיק. התחנה הבאה- הבית והגלריה של הציירת מירי לביא. מירי, חברת קיבוץ צרעה החלה את דרכה האמנותית לאחר לידת ארבעת ילדיה. היא למדה במדרשה הוראת אמנות, ציור ורישום וכשסיימה החלו "חייה האמיתיים" כך אמרה. היא החלה לצייר, החלה להציג בתערוכות ולמכור את ציוריה. "זו הרפתקת חיי" מציינת מירי. "הציור הוא קשה ותובעני אך גם מתגמל ומספק". למירי חנות אינטרנטית בה היא מוכרת את ציוריה. "הציור לא מתחיל במה שאנו רואים מבחוץ. ההשראה היא פנימית והציור נולד מתוך רגש ורעיון פנימיים. הציור הוא מהנשמה." 

בציורי הנשים שלה ניתן להבחין בחיבור בין עולם פנימי עצור ומופנם לבין חושניות ונשיות מתפרצת שיפים מאד בעיניי.

כיום עובדת על ציור פלמינגו.





במסגרת האירועים תפרוש את ציוריה בגן ורקדנית פלמנקו תחולל בין הציורים. כמו כן יתקיים מופע לילדים ביום שבת ובתשלום.

טלפון- 0525561195

לאתר של מירי http://www.art-miri.com/

הבית האחרון בו ביקרנו הוא ביתם של גרשון ועפרת הראל. בביתם התגלתה מערה בת 3000 שנה ובמערה זו מציג גרשון את פסליו המיוחדים. הבית הוא מעין גלריה ועל קירות הבית ציורים של שלושה דורות בני המשפחה. מרשים מאד ויפה. כשיורדים במדרגות אל המערה נחשפים לכוח שיש לקבוצת הפסלים המוצגים בה. גרשון סיפר לנו על טכניקת השריפה המיוחדת של הפסלים ועל אופן היצירה. פסליו הוצגו בתערוכות שונות וזוכים להכרה והערכה.







טלפון: 089286692- בתיאום מראש בלבד.

ולסיום- היכן אוכלים? בחומוסיה של זרזיר, כמובן, הנמצאת ברמי יוסף ופתוחה בימי ששי ושבת. תמצאו שם חומוס מצוין, צ'יפס בטטה שאין שני לו ושקשוקה מעולה.

פרטים נוספים באתר מועצת גזר


בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה