רשומות

יום חמישי, 7 במאי 2020

ספרי ילדים ונוער חדשים



ששה ספרי ילדים ונוער חדשים. ביניהם על ילדון שחושש קצת מפרידה וחושש ללכת לגן "יהונתן לא רוצה ללכת לגן" מאת אורית דהן ויצמן. ספר על נושא חשוב המביא את מסעה של אם להורות יחידנית "מתנה קטנה" מאת אודיה שרוני. מסע של 2 אחים במערכת השמש בחיפוש אחר כוכבי לכת "טיול במערכת השמש" שכתבה ואיירה לירון אלוף. הווי ילדים בגבול שבין ילדות להתבגרות בספר לנוער "מלחמת השלהבות" מאת רחל שלזינגר. ספר על אריה שרוצה לפרוש ולמנות במקומו מנהיג אחר "האריה שרצה לצאת לחופשה" מאת מישל זנתי ולסיום, הילד עילם ועכברון קטן מחפשים בית לעכברון "עכברון מחפש חור" מאת ענת עוז-רסקין.

יהונתן לא רוצה ללכת לגן מאת אורית דהן ויצמן


 ספר ילדים העוסק בהתמודדות עם הקושי של הילד להיפרד ולהישאר בגן. הספר נועד לעזור בהתמודדות עם הרגעים הללו. הספר מתאר בצורה ידידותית ומכילה את הנעשה בגן הילדים, המסגרת שהילדים הולכים אליה בכל בוקר, ומתאר את ההנאות בשהות בו. הקריאה בו תספק לכם ולילדיכם זמן איכות רגשי-חווייתי.

התחלות חדשות, שינויים ופרידות הם מקור ללחצים ולחששות למבוגרים, לא כל שכן לילדים. כל הורה מכיר את הכיווץ בלב שמופיע בבקרים שבהם ילדם חוֹוֶה קושי, עצב או חוויית פרידה שמקשים עליו ללכת למסגרת החינוכית. 

"בֹּקֶר חָדָשׁ מַגִּיעַ, הַשֶּׁמֶשׁ בַּמָּרוֹם, וְאִמָּא שׁוּב מְעִירָה אֶת יְהוֹנָתָן. צָרִיךְ לְהִתְכּוֹנֵן לַגַּן. יְהוֹנָתָן הַקָּטָן מִתְעוֹרֵר לְאַט וּמִתְמַתֵּחַ בְּחֹסֶר חֵשֶׁק. אִמָּא רוֹאָה אֶת הַמַּבָּט הֶעָצוּב בְּעֵינָיו וְשׁוֹאֶלֶת בִּדְאָגָה, "מָתוֹק שֶׁלִּי, מָה קָרָה?" "אִמָּא, אוּלַי אֶשָּׁאֵר אִתָּךְ בַּבַּיִת הַיּוֹם?" עוֹנֶה יְהוֹנָתָן. אִמָּא מְחַבֶּקֶת אוֹתוֹ וְשׁוֹאֶלֶת, "יְהוֹנָתָן, אַתָּה מַרְגִּישׁ לֹא טוֹב?" "לֹא בָּא לִי לָלֶכֶת לַגַּן," עוֹנֶה יְהוֹנָתָן בְּעֶצֶב. (מתוך הספר)
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של הלנה צ'סקה שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.
"יהונתן לא רוצה ללכת לגן" מאת אורית דהן ויצמן. איורים: הלנה צ'סקה. הוצאת "ספרי ניב", 15 עמודים. מחיר לצרכן 59 ש"ח, להשיג כספר מודפס או דיגיטלי בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.  


מתנה קטנה מאת אודיה שרוני



ספר ילדים בנושא חשוב ולא פשוט המביא את סיפורה של אמא במסעה להורות יחידנית, ושבסופו היא מקבלת מתנה קטנה, שממלאת את הבית באור ואהבה. 

הספר יצא לאור בשתי מהדורות – גרסה לבנות וגרסה לבנים. 

אִמָּא הַמְּאֻשֶּׁרֶת אֶת בְּנָהּ בִּנְשִׁיקוֹת עָטְפָה,
הִבִּיטָה בּוֹ נִרְגֶּשֶׁת וּבְסוֹד לוֹ לָחֲשָׁה...
"שָׁלוֹם לְךָ, יֶלֶד. נָעִים מְאוֹד,
אֲנִי אִמָּא, וְאַתָּה - אַתָּה... מַתָּנָה!" (מתוך הגרסה של הספר לבנים)

במסע אישי זה כל אמא משלימה את שמה ואת שם בנה או בתה בשורה המתאימה וכך הם הופכים/הופכות לגיבורי/לגיבורות הסיפור.
אִמָּא הַמְּאֻשֶּׁרֶת אֶת בִּתָּהּ בִּנְשִׁיקוֹת עָטְפָה,
הִבִּיטָה בָּהּ נִרְגֶּשֶׁת וּבְסוֹד לָהּ לָחֲשָׁה...
"שָׁלוֹם לָךְ, יַלְדָּה. נָעִים מְאוֹד,
אֲנִי אִמָּא, וְאַתְּ - אַתְּ... מַתָּנָה!" (מתוך הגרסה של הספר לבנות)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של אסף גלזר שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לו.

"מתנה קטנה" מאת אודיה שרוני. איורים: אסף גלזר. הוצאת "ספרי ניב", 32 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, להשיג כספר מודפס או דיגיטלי בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.  

טיול במערכת השמש – כתבה ואיירה לירון אלוף



ספר ילדים מרתק ומקסים, המאפשר לילדים לגלות וללמוד על החלל והעולם שלנו באופן מהנה במיוחד. אתם מוזמנים להצטרף למסעם הקסום של שני אחים במערכת השמש בחיפוש אחר כוכבי לכת נוספים, שניתן לגדל בהם פירות וירקות. בדרך, אתם מוזמנים לגלות את סודו של כדור הארץ ולמה הוא כה מיוחד.

"אָז גַּם בְּכָל כּוֹכְבֵי הַלֶּכֶת הָאֲחֵרִים שֶיֵּש לְךָ פֹּה גְּדֵלִים עֵצִים וְשִׂיחִים שֶל פֵּרוֹת וִירָקוֹת?" שָאַל אֲרִי. נִיל חָשַב, "אֲרִי, אֵיךְ אֶפְשָר לָדַעַת?". "אוּלַי נְטַיֵּל בְּמַעֲרֶכֶת הַשֶּמֶש וְנִרְאֶה בְּעַצְמֵנוּ?" (מתוך הספר)

בספר משובצים חלוניות מידע על הכוכבים והסבר קצר עליהם.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של הסופרת לירון אלוף שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לקסם שלו.

"טיול במערכת השמש" כתבה ואיירה לירון אלוף. הוצאת "ספרי ניב", 32 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג כספר מודפס או דיגיטלי בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.  

מלחמת השלהבות מאת רחל שלזינגר


ספר לבני נוער,  מציג הווי יומיומי מעולמם הפרטי והחברתי של ילדים, הנמצאים ממש על הגבול שבין ילדות להתבגרות. עוצמת החברות, הרסנות, קנאה, הרצון להיות הכי-הכי מול הצורך להיות שייך לקבוצה מזמינים את הקוראים לחשוב מה הם היו עושים וכיצד הם היו נוהגים.

שלהבת, תלמידה בכיתה ו', גאה מאוד בשם שאימה נתנה לה בלידתה. אל הכיתה מגיעה תלמידה חדשה, שגם שמה שלהבת, ויריבות בלתי נמנעת פורצת בין שתי השלהבות, המתעצמת וגוברת בכל פעילות בבית הספר או מחוצה לו. היריבות מפלגת את הכיתה למחנות, והשאלה היא מה יקרה בהצגה שתעלה הכיתה במסיבת חנוכה?

רחל שלזינגר הצליחה גם הפעם לתאר את עולמם של ילדים, טרום התבגרות, בצורה מרתקת ומדויקת. "מלחמת השלהבות" הוא ספרה השלישי בנושא. ספריה הקודמים: "גברת מושלמת וזנב קטן" ו"עיר גדולה ומפתיעה".
"מלחמת השלהבות" מאת רחל שלזינגר. הוצאת "ספרי ניב", 93 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.

האריה שרצה לצאת לחופשה מאת מישל זנתי


ספר ילדים מקסים שירתק את הילדים  על אריה זקן שכוחותיו למשול על היער אזלו. הוא מבקש בנימוס למצוא לו מחליף שישלים את העבודה במקומו. הספר מדבר על מנהיגות, חברות, אומץ וניסיון.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של הלנה צ'סקה שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

מישל זנתי גדל בקרית אתא, בוגר החוג לתיאטרון באוניברסיטת חיפה. בעל תעודת הוראה בתיאטרון. חובב מוסיקה וכדורגל. בעל רקע בעבודה עם ילדים בכל הגילאים.

"האריה שרצה לצאת לחופשה" מאת מישל זנתי. איורים: הלנה צ'סקה. הוצאת "ספרי ניב", 23 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.


עכברון מחפש חור מאת ענת עוז-רסקין


ספר ילדים נחמד שגיבוריו הם ילד בשם עילם ועכברון שעוברים ביחד הרפתקה קטנה בניסיון למצוא לעכברון חור שישמש אותו כבית. אחרי כמה ניסיונות ותובנות בצדן, מגיע סוף טוב ומשמח המאפשר לעילם לחזור למיטה ולחלום חלומות טובים.
"לילה אחד הציץ עכבר, או יותר נכון עכברון, לעילם בחלום. הרי זה בהחלט הגיוני- זה כלל לא דמיוני. עכברון צריך חור לגור בו. הלכו לחפש חור… עד שיום אחד כשכבר אבדו תקווה למצוא את ה-חור, צדה עינם חור מושלם…" (מתוך הספר)
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של חנה פכמן שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

ענת עוז-רסקין, סבתא של עילם, עסקה בכתיבה מאז היותה ילדה. עיתונאית, ערכה עיתון מקומי בערד, בעלים ועורכת של פורטל אינטרנט אזורי של הנגב המזרחי - 31 מזרח, מנחת קבוצות הורים בשיטת אדלר. ספרה הראשון "מעבר לחלומות" היה ספר שירים וצילומים שפורסם בעקבות התמודדותה עם מחלת הסרטן. ספר הילדים "עכברון מחפש חור" הוא ספרה השני.

"עכברון מחפש חור" מאת ענת עוז-רסקין. איורים: חנה פכמן. חלם: עילם רסקין. הוצאת "ספרי ניב", 26 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה