רשומות

יום ראשון, 12 בנובמבר 2017

מסעדת פינגוין בנהריה- מוסד משפחתי קולינרי בן 77 שנים




אנשי הצפון מכירים היטב את מסעדת פינגוין בנהריה. לטובת קוראיי במרכז ובדרום אוסיף שמדובר במסעדה ותיקה מאד שחוגגת השנה 77 שנה להיווסדה וממוקמת ברחובה הראשי של נהריה, במרכז שדרות הגעתון.  
את המסעדה הקימה משפחת אופנהיימר שעלתה מגרמניה ובחרה להתיישב בגליל המערבי. זו הייתה המסעדה הראשונה שהוקמה באזור בשנת 1940. כיום, מנהל את המסעדה אמיר אופנהיימר שהוא נינו של המייסד הוגו. מכירים עוד מסעדה כזו בארץ? אני לא.

                                 בצילום- אמיר אופנהיימר

בתחילת הדרך מדובר היה בקיוסק גזוז ורק לאחר מכן הפך הקיוסק לבית קפה ומסעדה בסגנון וינאי. הבשלניות במסעדה היו עולות חדשות שחיפשו פרנסה. הן בישלו- שניצל, מרק גולש, קורדון בלו, פירה, סלט כרוב ופסטות. מאכלים ביתיים ואהובים. השנים עשו את שלהן. אילן אופנהיימר  (הדור השלישי) חזר מגרמניה בשנת 1972 והתאים את המסעדה לתקופה. הוא החל לנהל את בית הקפה המיתולוגי של פינגוין ובתחילת שנות התשעים עברה המסעדה שיפוץ גדול והפכה למרכז מקורה וממוזג. היום התפריט מגוון יותר אך "שניצל פינגוין" עדיין מככב.


        בצילומים- הצריף המיתולוגי והמסעדה בשנות החמישים

לפני מספר ימים ערכה המסעדה כנס גדול של עובדי המסעדה לדורותיה. אמיר אופנהיימר סיפר לי שהערב היה מרגש מאד והגיעו למעלה מ-400 עובדים, חלקם בגילאי ה-80 וה-90 שחגגו יחד את 77 שנות קיום המסעדה. בכנס אמר אמיר שהזיכרונות המשותפים הם רבים והמסעדה מלווה את המדינה עוד לפני שהוקמה. עוד אמר שהוא נרגש להמשיך את המסורת המשפחתית הדוגלת בהכנסת אורחים, אדיבות ותרומה לקהילה. פינגוין הוא מוסד שהוא חלק בלתי נפרד מנהריה.

אני רוצה להוסיף שלדעתי העיר נהריה שהייתה עיר תיירותית מובילה בשנים עברו מפוספסת במקצת. הפוטנציאל שיש בה הוא גדול. עיר מסבירת פנים, עם חוף ים נהדר ומיקום מצוין ליציאה לטיולים באזור- אכזיב, ראש הנקרה, אזור הגליל המערבי ועוד.

ביום ששי בצהריים קפצנו להתארח במסעדה ולטעום ממטעמיה.

                                      בכניסה למסעדה
                    פנים המסעדה
                                      בצילום- בובי צ'רבינקה מנהל המשמרת ואריאל שקיבלו אותנו בחום 

פתחנו את הארוחה באצבעות לחם חמימות וטעימות מאד ולצידן סלט כרוב שחיסלנו במהרה. כל הסועדים קיבלו מנה זו לשולחנם לפני תחילת הארוחה וזו קבלת פנים חביבה ביותר.



לאחר מכן הגיעו המנות ראשונות שהיו נדיבות בגודלן-


פטה כבד שהוגש עם צנימים וריבת הבית (38 ₪.) מנה קלאסית ואהובה עלי. מה שעשה את ההבדל מבחינתי, הייתה ריבת הבית העשירה בטעמים. מרחתי על הצנים מהפטה, הוספתי ריבה מתקתקה ונהניתי מכל ביס.


מנה נוספת ומיוחדת הרינג עם תפוחי אדמה אפויים, בצל אדום ולימון. מנה שהזכירה לי את ההרינג מבית סבתא. (28 ₪)


קרפצ'יו סינטה עגל עם רוטב בלסמי  מצומצם ופרמזן מעל (44 ₪) מנה עשויה היטב בעלת טעמים מדויקים המשתלבים יחד ומענגים את החיך.



ויתרנו על סלטים ועל פסטות ועברנו למנות העיקריות.

בן הזוג הזמין מדליוני פילה עגל ברוטב קברנה ופטריות שמפניון (102 ₪) המנה הגיעה במידת העשייה הנכונה- מדיום. הרוטב הוא שנתן למנה את ייחודה וטעמיה. מנה נדיבה מאד שהוגשה בלוויית תפ"א אפויים. הבשר היה רך ונימוח ובן הזוג נהנה מאד.



אני הזמנתי ביף סטרוגנוף - רצועות פילה בקר ברוטב שמנת פטריות ומלפפון חמוץ על מצע אורז (84 ₪) גם מנה זו נדיבה מאד ולדעתי מספיקה ל-2 סועדים בקלות. לא הצלחתי לסיים אותה לבד. הבשר היה רך וטעים והרוטב היה עדין ולא השתלט על המנה. יחד עם האורז זו מנה משביעה וטעימה.



לקינוח המליץ לנו אמיר על מנת השטרודל וזו הייתה המלצה מצוינת. בן הזוג שלא אוהב מתוק אמר שזה אחד הקינוחים המצוינים שטעם. הסכמתי אתו. אין כמו שטרודל התפוחים החם של פינגוין העשוי מבצק וינאי ומוגש עם גלידת וניל. מעדן. (32 ₪)



בנוסף, הזמין בעלי את קפה אילן- אספרסו חזק עם קצת חלב וקצף כמו שאילן הבעלים אוהב.



לסיכום, מסעדת פינגוין היא מסעדה משפחתית שניתן למצוא בה מנות שיתאימו לכל בני המשפחה. אנחנו ויתרנו הפעם על שהשניצל המפורסם שלהם (54 ₪) אך ילדים יאהבו אותו. בנוסף, ניתן למצוא בתפריט מרקים כמו מרק בצל, גולש וירקות בין 31- 34 ₪. סלטים וגם מנות צמחוניות וטבעוניות. המנות גדולות ונדיבות, המחירים סבירים, האווירה נעימה והאוכל טעים מאד. אנחנו נשוב לפינגוין ונאכל ממטעמיה.


לאתר מסעדת פינגוין- http://www.penguin-rest.co.il/
בפייסבוק-




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה