רשומות

יום שלישי, 7 בנובמבר 2017

ספרי נוער חדשים ומומלצים


הפעם סקירת ספרי נוער חדשים ומרתקים. בספר "הוראות ללב יד שנייה" מספרת לנו טמזין מארי על נער ונערה שכל אחד מהם עובר טרגדיה קשה ואיך הם מתמודדים ונלחמים כדי לחזור לחיים. הספר "הנסיכים לבית ליריאן" של חגי ברקת ואשכר ארבליך- בריפמן הוא ספר פנטזיה נחמד שבו 2 נערים עוברים הרפתקאות רבות ומתמודדים עם החלטות גורליות. ולבסוף "הקצה של הכול" של ג'ף גיילס לוקח אותנו אל עולם התחתית ואל סיפורו של X צייד נשמות המתאהב בזואי ומורד בחוקי עולמו.

"הוראות ללב יד שנייה" מאת טמזין מארי

ספר מרגש ונוגע ללב העוסק בנושאים מורכבים של חולי ומוות ועושה זאת ברגישות רבה, בהבנה ובאיפוק.
גיבורי הסיפור הם ג'וני- נער שזקוק להשתלת לב כיוון שליבו אינו מתפקד. הוא מאושפז בבית החולים, מחובר למכונה שמחזיקה אותו בחיים. בכל יום שעובר הוא שואל את עצמו אם זהו היום שבו ימצאו את התורם שלו - האיש שליבו יתאים לו. בכל יום שעובר הוא שואל את עצמו אם זה יומו האחרון. הוא מפתח ידידות קרובה ועמוקה עם נערה החולה בסרטן ולה הוא מספר את כל סודותיו. לבסוף, נמצא תורם מתאים וג'וני יוצא למסע גילוי מייסר, מרגש ומפתיע.
הגיבורה הנוספת של הסיפור היא ניאם. לניאם יש אח תאום -אח מושלם בשם ליאו, שהיא צריכה להתחרות אתו בכל יום, ובכל יום ליאו מנצח. ניאם חולמת על החיים ללא ליאו אבל הכל משתנה ביום של התאונה – היום שבו החיים מתחילים להתפרק.

ג'וני וליאם נאלצים להתמודד עם המאורעות, למצוא דרך להשלים עם העבר ולעבור את המשבר כשהם חזקים יותר, בוגרים יותר ומוכנים לקראת המשך חייהם.

אם לא תגמרו חבילת טישו כשתקראו את הספר הזה, יש לכם לב של אבן..."
The Guardian

"הוראות ללב יד שנייה" מאת טמזין מארי. מאנגלית: חנה בן-צבי גורן. הוצאת "דני ספרים", 262 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .

ספר פנטזיה חדש לנוער: הנסיכים לבית ליריאן מאת חגי ברקת ואשכר ארבליך-בריפמן


ספר פנטזיה שכתבו 2 יוצרים ישראליים ועוסק ב-2 נערים העוברים הרפתקאות רבות. תןמר ורובין הם שני נערים מעולמות שונים. השניים עומדים בפתחו של מסע גילוי עצמי שבמהלכו יעברו הרפתקאות מסעירות, יעמדו בפני מצבים מסוכנים, יפגשו אנשים שאין לדעת מי מהם בעל-ברית ומי אויב, וייאלצו לקבל החלטות שיקבעו את גורלם.

דברים מוזרים קורים לתומר בזמן האחרון. חלומות בעתה שבהם הוא מרגיש שהוא טובע רודפים אותו כמעט כל לילה, ולפני חודש זר מאיים בבגדים משונים התנפל עליו וצעק לעברו דברים חסרי פשר. תומר, נער פופולרי ואהוד על חבריו בקיבוץ, הולך ומסתגר בתוך עצמו. הוא מרגיש שהוא הולך ומאבד שליטה על חייו.

בממלכת ליריאן מתכונן הנסיך רובין ליום החשוב בחייו: טקס הכתרתו כיורש העצר הרשמי של הממלכה. אך עננה כבדה מעיבה על התרגשותו, כיוון שלפני כחודש נעלם אביו האהוב, המלך ביירון, ומאז לא נודעו עקבותיו. ואז מגלה רובין יומן שניהל אביו וחייו משתנים. הוא מבין כי עליו לצאת לדרך שהוא אינו יודע לאן תוביל אותו וכיצד תסתיים.

הספר הוא פרי כתיבתם המשותפת של חגִי ברקת ואשכר ארבליך-בריפמן. חגִי כתב עד היום בעיקר סיפורי איגיון ושירי שטות לילדים, בהם ספר הנונסנס לילדים "חרדיל לא רגיל", אבל תמיד חלם לכתוב ספר פנטזיה לנוער. אשכר, סופרת פנטזיה מנוסה הידועה בעיקר בזכות סדרת הדגל שלה, "וינטר בלו, ילדת-פיות", עזרה לו להגשים את החלום.

"
הנסיכים לבני ליריאן" מאת חגי ברקת ואשכר ארבליך-בריפמן. הוצאת "דני ספרים", 279 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .

הקצה של הכול מאת ג'ף גיילס


ספר פנטזיה מלא דמיון ומתח שישאיר את בני הנוער מרותקים עד לסיום. הספר מביא את סיפורם של זואי בת ה-17 הנאלצת להתמודד עם מותו של אביה בתאונה מזעזעת ומרציחתם האכזרית של שכניה.

בלילה קפוא אחד ביערות מונטנה, בשעת סערת שלגים, אחיה הולך לאיבוד והיא יוצאת לחפש אותו. היא ואחיה מותקפים בברוטליות. למזלם, הם ניצלים על ידי צייד ראשים מסתורי המכונה X.

X אינו צייד ראשים רגיל. הוא נשלח מעולם התחתית, עולם המתים, כדי לקחת את נשמתו של האיש שתקף את זואי ואחיה, ואת נשמתם של אנשים מרושעים כמוהו. חוקי עולם התחתית אוסרים על X להתגלות בפני כל אדם פרט לקורבנו, אך הוא מוכן למרוד בחוקים אלה עבור זואי. ככל שהשניים מגלים יותר על עולמותיהם המקבילים, הם מתחילים לשאול שאלות על עברם, על גורלם ועל עתידם. אבל על מנת להימלט מכבלי העולם האפל שמתחת, יהיה על זואי ועל X להקריב את הקורבן הסופי. האם הם מוכנים לכך?

הרעיונות שבספר, תיאורי עולם התחתית והשתלשלות העלילה מעניינים מאד ולעיתים אף העלו חיוך. נהניתי לעקוב אחר הגיבורים ועלילותיהם ומי מאתנו לא ניסה לדמיין לעצמו איך נראה הגיהינום. ובכן, יש בספר תשובה כלשהי לעניין זה.

"מצמרר, מקורי וכתוב ללא דופי. סיפורם של זואי הנחושה להציל את משפחתה ושל הצעיר המסתורי המוכר רק בכינוי X יישאר איתכם זמן רב אחרי שתסיימו לקרוא את הספר המהפנט הזה." – פיטר ג'קסון, במאי טרילוגיות "שר הטבעות" ו"ההוביט"

"ספר פנטסטי על התנגשות בין שני עולמות. עלילה המשלבת אופל, הומור והרבה רגש. כל אדם שלב פועם בקרבו צריך לקרוא את הספר הזה." – ג'יימס דשנר, מחבר רב-המכר "הרץ במבוך"

"תקראו את הספר הזה, ואנחנו מבטיחים לכם שתישארו על הקצה בציפייה לקרוא גם את ספר ההמשך." – USA Today

"ספר שכולו הנאה מסחררת." – New York Times Book Review


"הקצה של הכול" מאת ג'ף גיילס. מאנגלית: שרון פרמינגר, הוצאת "דני ספרים", 380 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה