רשומות

יום שלישי, 7 בנובמבר 2017

מסעדת אבראג' ביפו- ביסטרו ים תיכוני מומלץ


לטייל בסמטאות יפו העתיקה זו תמיד חוויה נעימה. החנויות הצבעוניות, הכנסיות, המבנים העתיקים והתיירים הרבים משווים למקום נופך אחר, בינלאומי. ואחרי שסיימנו לטייל היכן נאכל? אני רוצה להמליץ לכם על ביסטרו אבראג' הנעים, המציע תפריט מגוון של דגים, פירות ים, סלטים ובשרים מחומרי גלם טריים הנרכשים מדי יום בשוק יפו הקרוב. עימד הנחמד, מנהל המשמרת שקיבל את פנינו, סיפר לנו שהתפריט היומי משתנה לפי המצרכים אותם רוכשים מדי יום בשוק.

המסעדה ממוקמת בכיכר קדומים, במבנה עות'מאני עתיק ויפה בעל קשתות וקירות אבן. המסעדה נקראת אבראג'- מזלות בערבית, על שם גשר המזלות הצמוד, מזרקת המזלות ותריסר הסמטאות שסביבה. הגענו למקום בשעת צהריים מאוחרת במזג אוויר נפלא, סתווי ונעים. בחרנו לשבת בחצר החיצונית הפורחת ונהנינו מהנוף ומהאווירה.





עימד עזר לנו בהתלבטות באילו מנות נפתח את הארוחה. הוא המליץ לנו על נשנושי חלומי, סביצ'ה דגים וסשימי יפואי. לא וויתרתי גם על קריספי קלאמרי שהומלץ לי. יחד עם המנות המומלצות הגיע מגש סלטים פיקנטי עם חומוס טרי וטעים, סלט סלק חביב, סלט כרוב ומטבוחה מעולה. כל זאת יחד עם ככר לחם חמה וטעימה מאד.




המנות הראשונות הגיעו חיש קל ואליהם הצטרפו קוקטיילים טעימים ומשכרים. נשנושי החלומי הינם קוביות גבינת חלומי מטוגנות בציפוי פריך עם תבלינים ושמן זית- זו מנה מפתה, טעימה מאד שהתחסלה די מהר. הולכת נפלא עם כוס בירה צוננת ואוויר הים המלוח. (42 ₪)



הסשימי היפואי מורכב מפילה סלמון נורווגי כבוש ברוטב ים תיכוני, שמן זית , לימון ותבלינים. מנה רעננה, טעימה ומספקת. (39 ₪)



לצד הסשימי הגיעה צלחת של סביצ'ה דגים- עימד אמר שהפעם הוכנה מבשר דג מוסר. קוביות דג +בצל סגול פרוס+פלפל אדום, תבלינים ולימון. מנה עשויה היטב, עשירה בטעמים עם סיומת לימונית מובהקת וטעימה מאד. (49 ₪)



המנה הנוספת שהזמנו- קריספי קלמרי. טבעות קלמרי שטוגנו בציפוי פריך והוגשו עם צזיקי. זו מנה שעלולה להיות צמיגית מדי ובטעם גומי. אך, כאן, היא הייתה נהדרת. טרי וטעים. אהבתי מאד. (54 ₪)



כאוהבי פירות ים מושבעים לא היינו צריכים המלצה למנה העיקרית כיוון שידענו מיד מה נזמין. את מנת הדגל של המסעדה. קדירת פירות ים לזוג. הקדירה הכילה קלמרי, שרימפס, מולים, קוקי סן ז'ק וסרטנים כחולים ברוטב שמנת וירקות פיקנטי. ברור לי היטב מדוע זו מנת הדגל. זו מנה קלאסית, פיקנטית ואוהבי פירות הים , כמונו, ייהנו ממנה מאד. (180 ₪)



לסיום, התפנקתי במלבי על בסיס שמנת, עם קוקוס ובוטנים ורוטב פירות אדומים. מרענן, קליל ומהווה סיום הולם לארוחה. (38 ₪) בעלי סרב לקינוח והסתפק בכוס אספרסו.



אנחנו העדפנו לטעום ממנות הדגים ופירות הים. אך בתפריט יש גם מנות פסטה, בשרים טריים ומיושנים המגיעים מרמת הגולן וגם טלה ועוד. בנוסף, יש תפריט לארוחות בוקר. תוכלו למצוא את התפריט בקישור לאתר המסעדה שבסוף הכתבה.

לסיכום- מיקום נפלא, אווירה נעימה, שירות מוקפד ואוכל שאינו מתייפייף אלא בנוי על חומרי גלם טריים וטובים, בהכנה שמאפשרת לטעם הדגים ופירות הים לבלוט ולענג את החך. המנות גדולות ונדיבות והמחירים סבירים לגמרי. אז לחיים לכם ובתיאבון!



מסעדת אבראג'- כיכר קדומים 6, יפו העתיקה. פתוחה כל יום בין השעות 9.00-24.00
טלפון- 03-5244445
לאתר המסעדה
.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה