רשומות

יום שישי, 24 בנובמבר 2017

מבקרים בירושלים? לכו לאכול במסעדת "דולפין ים"


אנחנו מאד אוהבים דגים ופירות ים ומכירים לא מעט מסעדות המתמחות במאכלי ים. על מסעדת "דולפין ים" שמענו מזמן ותכננו להגיע ולטעום ממאכליה. המסעדה החלה את דרכה בירושלים המזרחית לפני 50 שנה, ברחוב סלאח א- דין. לאחר מכן עברה להרצליה ובשנת 2000 שבה לירושלים למרכז העיר. "הקונספט לא השתנה מאז ועד היום" אומר לי מושיקו לוי מבעלי המקום שאירח אותנו " מסעדה המתמחה בדגים ופירות ים ומקפידה להגיש מזון טרי ואיכותי, וגם בבשרים יש מה להתגאות" הוא מחייך. 
                            בצילום- מושיקו לוי המקסים ואנוכי
המסעדה מעוצבת בסגנון חם ונעים. מפות לבנות מהודרות, נרות על כל שולחן. אך, לא חשוך, לשמחתי וניתן לקרוא את התפריט ולראות מה מוגש לשולחן.


מושיקו מספר לי שהבעלים מקפידים להגיע ראשונים ולעזוב אחרונים. "אין וויתורים" הוא אומר "הצוות שלנו ממשיך אתנו שנים ארוכות וכך אנו מצליחים להחזיק מטבח איכותי ולשרת באופן הכי מוצלח את אורחינו" ואכן, השרות במסעדה הוא ללא דופי. המלצרים מיומנים, רציניים ונמצאים כשצריך אותם.
דפדוף בתפריט מגלה לי מבחר מנות ים שאת כולם הייתי רוצה לטעום כמו: חצאי מולים מוקרמים ומוקפצים בשמנת, טרגון ופרמזן. או: פטריות ממולאות בייבי שרימפס. וכמובן העיקריות המציעות מבחר דגים, פירות ים ובשרים. ויש גם מיוחדים כמו סקאלופ בתוספת שרימפס ברוטב שמנת ורוקפור או פלטת פינוקים מיוחדת. הבחירה פשוט בלתי אפשרית ולכן אני מחליטה להשאיר בידי מושיקו את ההחלטה מה להגיש לשולחן ובדיעבד, זו החלטה מצוינת ממש והסעודה הופכת להיות לחוויה מענגת במיוחד.

מתחילים עם קוקטייל מיוחד על בסיס קוניאק עבורי ובן הזוג שותה אוזו. במהלך הארוחה נעבור ליין הבית "דולפין ים- אורטל" המיוצר ביקב אורטל עבור המסעדה. יין בלנד של ענבי ויונייה ורוסאן מצפון רמת הגולן. יין המחליק בגרון, עשיר וניחוחי, מתאים מאד לדגים ופירות ים ומוגש בטמפרטורה של 6-8 מעלות. לגמתי מהיין במהלך הארוחה והשילוב היה מצוין. יין נהדר.


מבחר מסלטי הבית מונחים על השולחן, יחד עם לחם שהוא בין פוקצ'ה לפרנה והוא חם וטעים מאד. בין הסלטים איקרה טעימה מאד שחיסלתי כמעט מיד, פרחי כרובית מטוגנת, סלט טורקי חריף, פרוסות סלק ברוטב, סלט גזר מתקתק, סלט חצילים מצוין, ציזיקי וטחינה. סלטי הבית מוגשים לכל סועד המזמין מנה עיקרית ומתמלאים מחדש במשך כל הארוחה. אני ממליצה להתאפק עם הסלטים ועם הלחם, אחרת לא יישאר מקום למנות העיקריות. 


אחרי הסלטים מגיע תור המנות הראשונות:
התחלנו עם ביסק סרטנים- מדובר על מרק סרטנים סמיך וקטיפתי המוגש בלוויית שרימפס יחיד. אני כותבת על המנה הזו ורוצה מאד שתופיע לי כאן על השולחן. מנה נפלאה ממש. עדינה, מלאת טעמי ים משולבים בשמנת. המנה מוגשת בגביע קריסטל מנצנץ ומרשים. 


ממשיכים עם קרפצ'יו לוקוס- מאז הביקור ביפן לא אכלתי קרפצ'יו כה מוצלח. הוא לא טובע בלימון וטעם הדג הוא הדומיננטי ולא התוספות שסביב. פרוסות הדג שקופות כמעט ונמסות על הלשון.

המנה הבאה- ריזוטו דג סלמון- קוביות עסיסיות של סלמון באורז. מנה מיוחדת, עשירה בטעמים ועשויה היטב.

אנחנו מסיימים את המנות הראשונות עם מנת שרימפס בחזה אווז מעושן- זו מנה מקורית ומיוחדת. חזה האווז מעושן במסעדה באופן טבעי וללא כימיקלים. הטעמים של השרימפס וחזה האווז מורגשים בכל נגיסה ונגיסה ומתמזגים להם על הלשון כשההנאה היא מלאה. 

כעת, תור המנות העיקריות- מושיקו ממליץ ואנחנו אתו.

פילה בס ברוטב שמנת ופלפלים חריפים- בשר הדג רך, טעים ובזכות הפלפלים חריף במידה. מוגש בתוספת סקאלופ ושרימפס. בעלי אהב את השילוב ונהנה מאד.

בר ים (סוג של לברק) ברוטב לימון, יין לבן וצנוברים- מנה מנצחת בעיניי. בשר הדג כל כך רך שאין צורך בסכין. הרוטב מוסיף לו עסיסיות וטעם והצנוברים מוסיפים קראנצ'יות. טעים מאד.

קבב ביתי מוגש על מצע טחינה. קציצות הקבב היו עשויות היטב, מתובלות באופן עדין ובכל ביס הורגש טעם הבשר. טובות ביותר.


לסיום, יין קינוח עם פירות יער שהיה טעים מאד וקינוח הבית שהורכב מגלידת ווניל, קונפיטורת עגבניות, טחינה גולמית ושערות חלווה. קינוח וואו. מקורי, רענן וטעים בטירוף. אהבתי מאד.



התפריט מציע גם מנות פסטה, מנות צמחוניות, מנות ילדים ויש גם תפריט עסקי משתלם. פעמיים בשבוע מציעה המסעדה מנות מיוחדות לסטודנטים במחירים של 68-90 ₪ וזה כולל- סלטים, מנה עיקרית, שתייה קלה וחמה ובירות אחד+ אחד. לקראת חנוכה מתכנן מושיקו מנות מיוחדות שאחת קיבלתי לטעום אך אסור לכתוב עליה. צפו להפתעות! ויש גם תפריט יינות עשיר ואיכותי כי מושיקו הוא חובב יין מושבע ובתפריט יש יינות פרמיום מהאוסף הפרטי שלו.
במסעדה כ-150 מקומות ישיבה וניתן לבחור לשבת בחלל הפנימי, ברחבת המסעדה או בחדר פרטי. המסעדה נגישה לנכים. ניתן לערוך בה אירועים פרטיים או כנסים. היא פתוחה בשבת ואינה כשרה.
אני מאחלת לעצמי להגיע אליה בקרוב ולטעום שוב ממעדניה.

 דולפין ים –  שמעון בן שטח 9, מרכז העיר, ירושלים

א-ש 12:00-23:00
לא כשר
02-6232272


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה