רשומות

יום שבת, 25 בנובמבר 2017

סקירת ספרי מתח חדשים לימי חורף קודרים


ארבעה ספרי מתח שיעזרו לכם להעביר בהנאה ערבים גשומים וחורפיים. תחילה ספרה הנודע של אגתה כריסטי "רצח באוריינט אקספרס" בתרגום חדש ועדכני של מיכל אלפון. "החדר הצהוב" של ג'ס וולאנס- מותחן המתאים גם לבני נוער ועוסק בקשרים בין הורים לילדים, בחברות ובסודות. "זאב בשטאזי" של דיוויד יאנג הוא ספר המשך ל"ילדי השטאזי" אך לא חובה לקרוא את הראשון כי הוא עומד בפני עצמו. מרתק ומותח. ואחרון "הנערה מברוקלין" של גיום מוסו הנודע. ספר קליל, קריא מאד ומותח.

רצח באוריינט אקספרס מאת אגתה כריסטי


עם עובד הוציאו לאור מחדש את ספרה הנודע ביותר של אגתה כריסטי "רצח באוריינט אקספרס" בתרגום חדש ומוצלח של מיכל אלפון. הספר תורגם לעשרות שפות, נמכר ברבבות עותקים ועובד לסרטים עם מיטב הכוכבים.

קראתי את הספר מספר פעמים והוא צולח בקלות את מכשול הזמן ( הספר יצא לאור לראשונה בשנות השלושים של המאה שעברה) ומצליח לרתק ולהסב הנאה למרות שאני יודעת איך מפצח הבלש הנודע הרקול פוארו את התעלומה ולמרות שצפיתי בסרט בבימויו ובכיכובו של קנת בראנה ובהשתתפות ג'ודי דנץ, ג'וני דפ ומישל פייפר.

העלילה מתרחשת ברכבת האוריינט אקספרס החוצה את אירופה. מפאת השלג הכבד נעצרת הרכבת על המסילה ולעת בוקר מתגלה גופתו של המיליונר סמואל אדוארד ראצ'ט בתאו הנעול, הוא נדקר תריסר פעמים. הרכבת מבודדת בשלג, איש לא עלה לקרון בסּופה - אחד מן הנוסעים האחרים מוכרח להיות הרוצח.

בין הנוסעים : אומנת, קולונל בריטי, אישה בגיל העמידה, נסיכה רוסית, רוזן ורוזנת בולגרים, מזכירו האישי של הנרצח, משרתו האישי, סוחר מכוניות ואיש שיווק. מי הוא הרוצח? הרקול פוארו לוקח על עצמו את המשימה לגלות את הרוצח הן מתוך סקרנות והן כטובה לידידו מנהל הרכבות מר בוק.

מלבד שכלו החריף, לא עומדים לרשות הרקול פוארו כל עזרים נוספים. כל האמצעים הטכניים המשוכללים עדיין לא הומצאו ועליו לסמוך על יכולותיו בלבד. הוא חוקר את כולם ומנסה להבין מי אומר אמת, מי משקר ומה מבין הראיות שנמצאו בחדר הנרצח יכולה לעזור לו למצוא את הרוצח. האם יצליח?

התקופה שאנו נמצאים בה שונה מאד מהמתואר בספר. אנו חיים בתקופה טכנולוגית מאד, תזזיתית ומלאת חידושים. ספרה של כריסטי מחזיר אותנו אחורה בזמן. לימים שבהם מסיקים מסקנות ללא עזרת מחשב ואי אפשר להיעזר בנייד. על הבלש המהולל להסיק מסקנות תוך כדי חקירה ובאמצעות היקש מושכל ומהנה מאד לעקוב אחר דרך החשיבה והיכולות המפליגות שהעניקה אגתה כריסטי לבלש.

ספר מתח קלאסי מופתי ומומלץ בחום.

"רצח באוריינט אקספרס" אגתה כריסטי. תרגום: מיכל אלפון. הוצאת עם עובד. 288 עמודים. מחיר לצרכן- 74 ₪.

"החדר הצהוב" מאת ג'ס וולאנס



עלילת החדר הצהוב עוסקת בנערה מתבגרת החיה עם אמה המדענית. אביה עזב אותן כשהייתה ילדה קטנה והאם מגדלת אותה לבד. האם עסוקה מאד בעבודתה וחסרת סבלנות כלפי בתה. היא אישה שאפתנית, קרת רוח ונראה כי בתה היא מעמסה עבורה.
יום אחד מקבלת הבת מכתב מאהובתו של אביה. המכתב מודיע לה שאביה מת ויש בו בקשה להיפגש אתה ולשוחח על אביה. אנה מהססת. קשריה עם האב היו רופפים ולמעשה בלתי קיימים. גם חבריה מייעצים לה שלא להיפגש עם האישה הזרה. אך אנה מחליטה ללכת לפגוש בה ומכאן מתחילה מסכת של שקרים, סודות ואירועים המובילים לשיא מפתיע.
מותחן המתאים לבני נוער ומסופר בקולה של אנה ודרך עיניה. הנושאים שבו מאד מתאימים להתמודדויות של בני נוער כמו יחסים עם ההורים, חברויות, אמון, סודות ובדידות.

"החדר הצהוב" מאת ג'ס וולאנס. מאנגלית: דפנה לוי. הוצאת "דני ספרים", 272 עמודים, מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .

זאב בשטאזי מאת דיוויד יאנג



רומן מתח חדש מאת מחבר "ילדי השטאזי" שהיה רב מכר. זהו, למעשה, ספר ההמשך. אך, בהקדמה לספר מדגיש דיוויד יאנג כי הוא כתוב באופן שיאפשר לקוראים ליהנות ממנו, בלי לחוש שהחמיצו משהו גם אם לא קראו את "ילדי השטאזי". ואכן, לא קראתי את הספר הראשון וזה לא הפריע לי ליהנות ולהיות מרותקת לסיפור.

הספר עוסק בחיים שבמזרח גרמניה בשנות השבעים של המאה הקודמת. החוקרת קארין מולר גיבורת הסיפור, נשלחת לעיר האלה- נוישטאדט, לחקור את פרשת ההיעלמות של תאומים. אבל, במזרח ברלין בשנים ההם, השירות החשאי השטאזי הוא הפוסק והאחראי ואין מאפשרים לה לחקור את המקרה באופן פתוח, כדי לא לסדוק את התדמית של העיר. כי הרי אין פושעים במדינה הקומוניסטית. החוקרת צריכה להתמודד לא רק עם החקירה אלא גם עם הקשיים שמערימים עליה אנשי השטאזי.

הספר נפתח במעשים מחרידים של הסובייטים שכבשו את מזרח גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה וקושר בין מעשים אלו לבין המשך העלילה והתוצאות שנגרמו מכך. המציאות הקומוניסטית של שנות ה-70, מוצגת בספר באופן אמין מאד ומעורר חלחלה. האופן שבו המשטר שולט על האזרחים ושולט על חקירת ההיעלמות, תוך השתקה ודריסת האזרח הקטן, גרם לי להשוות בין הדמוקרטיה בה אנו חיים כיום, לבין אותו משטר טוטליטרי ולהרהר באפשרות שאט אט אנחנו מתקדמים לאותו מקום ולהתערבות המשטר באספקטים רבים של חיינו.

האירועים בספר מבוססים באופן רופף על האירועים שקרו במזרח ברלין האמתית.  אך האווירה של הימים ההם מועברת באופן חזק וברור.

הספר מרתק, מעורר מחשבה, מדכא לעיתים והסיום מפתיע.

דיוויד יאנג נולד באנגליה, למד באוניברסיטת בריסטול מדעים והפסיק. עבר למדעי הרוח בבריסטול פוליטכניק ולאחר שעבד בעבודות מזדמנות, החל לכתוב לעיתונים אזוריים, לתחנות רדיו ועוד. כיום, כותב מהמחסן שבגינת ביתו.

זאב בשטאזי מאת דיוויד יאנג. פן הוצאה לאור, ספרי חמד, ידיעות אחרונות. מאנגלית- אילן פן. 348 עמודים. מחיר לצרכן- 98 ₪.


הנערה מברוקלין מאת גיום מוסו


מותחן פסיכולוגי קליל ונחמד המסופר דרך מספר נקודות מבט ומתרחש בצרפת ובארצות הברית.

רפאל ברתלמי הוא סופר ידוע היוצא לחופשה עם בחירת ליבו אנה, לה הוא מתכוון להינשא. רפאל מגדל בעצמו את בנו התינוק, לאחר שנישואיו נכשלו ואשתו השאירה את הילד בחזקתו.

במהלך החופשה רפאל מסיט את שיחתו עם אנה לנושא סודות ומבקש ממנה לספר לו על עברה. אנה מסרבת וטוענת שלכל אחד יש סודות משלו, אך לאחר שרפאל דוחק בה היא מראה לו תמונה מזעזעת הגורמת לו לעזוב את המקום, בלי לתת לאנה אפשרות לספק הסבר. לאחר זמן מה הוא מתחרט וחוזר לבית ומגלה שאנה נעלמה.

רפאל חוזר לפריז ומתחיל לחפש אחר אהובתו. הוא נעזר בחברו הטוב ושכנו מארק- שוטר בגמלאות ויחד הם חוקרים את היעלמותה. חקירתם מובילה את רפאל לארצות הברית ואת מארק לאזור כפרי בצרפת. אט אט נטווים החוטים המובילים אותם לאירועי רצח מן העבר, לסודות משפחתיים נשכחים, לשאפתנות שאינה יודעת גבול ולפתרון התעלומה.

הספר קריא מאד, מתקדם במהירות ועברתי אתו נסיעה לירושלים בהנאה רבה.

גיום מוסו נולד בצרפת ב-1974. ספריו תורגמו לעשרות שפות ומכרים במיליוני עותקים. ספריו הידועים: "קולו של מלאך" "מחר, "סנטרל פארק"

הנערה מברוקלין מאת גיום מוסו. תרגום מצרפתית: אביגיל בורשטיין. הוצאת כנרת, זמורה ביתן, 303 עמודים. מחיר לצרכן- 96 ש"ח





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה