רשומות

יום שלישי, 16 במאי 2017

על 5 ספרי ילדים חדשים ונחמדים


הספרים אותם אסקור הפעם מיועדים לגילאים הצעירים. בין הספרים שניים מסדרת "ראשית מידע" המביאים לילדים מידע בסיסי באופן קל להבנה בנושאים שונים. ספר תלת מימד להרכבת מטוסים ללא צורך בדבק או מספריים, ספר תלת מימד להרכבת מכוניות מירוץ וגם יומן ילדות לשנתיים הראשונות של ילדינו.

היומן של ילדותי מאת מיכל בוקר

ספר מתנה לכל יולדת ולכל הורה לתינוק

 


"היומן של ילדותי – שנתיים ראשונות" מאת מיכל בוקר, הוא ספר המתנה האולטימטיבי ליולדת. לו היה ספר כזה בזמן שאני ילדתי, הייתי שמחה לקבל אותו. זה ספר המיועד לשימוש ההורים של תינוקות ופעוטות עד גיל שנתיים, המעוצב עם חור העובר דרך הכריכה הקדמית וכל עמודי הספר. יש להדביק תמונת פספורט אחת של פני התינוק/הפעוט, הספר הופך לאישי והתינוק נראה בכל העמודים בזמן הדפדוף.

 

הסיפור המסופר כתוב מנקודת מבטו של התינוק ובכל דף ניתן להוסיף בכתב יד, במקום המיועד לכך, פרטים שונים מחייו של הילד כמו: גילאי ההורים בעת הלידה של הילד, שם הגן, מתי חייך בפעם הראשונה,מתי צמחה שן ראשונה, עץ המשפחה, הדברים המיוחדים שעשה. כך שיישאר לכם ולוֹ תיעוד חיובי שיעלה על פניכם תמיד חיוך רחב מזיכרונות מתוקים.

הספר מתאים לבנות ולבנים כאחד והסיפור כתוב בלשון גוף ראשון (אני).

 

זהו ספרה השביעי של מיכל בוקר, יוצרת סדרת הארגמן – מוצרי איכות לנשמה. מיכל מייחסת חשיבות רבה לחיבור לעצמי ולמודעות גבוהה יותר תוך כדי מציאת שלווה פנימית, וכל המוצרים והסדנאות של סדרת הארגמן נוצרו במטרה לעזור לכל אחד ואחת להגיע לכך בקלות. ספריה רבי-מכר, וביניהם במיוחד 'אור – מדיטציות קסומות להורה ולילד' , ספר התודות שלי", ו'מפתח הסודות', מלמדים כיצד להשיג זאת בקלות.

 

ספרי מתנה נוספים בסדרת ארגמן לפעוטות ועד גיל 7 הם "ספר התודות שלי" לבן/לבת. כתבתי על הספרים הללו- כאן: http://iaffablog.blogspot.co.il/2017/03/blog-post_31.html

 

אלה הם ספרים מיוחדים, המלמדים את הילדים להעריך את הדברים שיש להם ולהכיר תודה - גם אם אלו פרטים קטנים מחיי היומיום, הנתפסים בדרך כלל כמובנים מאליהם. גם ספרים אלה מתוכננים כך שיש להדביק תמונת פנים אחת של הילד במקום המיועד לכך (המקום מסומן בספר), והספר מוכן. הילד מקבל ספר שבו הוא כוכב העלילה, הוא הדמות הראשית והספר מיוחד רק לו, זאת מפני שהספר מעוצב עם חור בצורת עיגול, שעובר דרך הכריכה הקדמית ובכל עמודי הספר, העיצוב יוצר מצב בו פניו של הילד מופיעות בכל העמודים וזו תחושה נפלאה לכל ילד וילדה. בסוף הספר יש עמוד שבו הילדים יכולים למלא את רשימת התודות האישית שלהם וכך הם ילמדו ליישם ולהפנים את הרעיון.

 





'היומן של ילדותי – שנתיים ראשונות' מאת מיכל בוקר, הוצאת הספרים "אוריון", 36 עמודים צבעוניים בעיצוב מיוחד ומקורי, מחיר לצרכן 45 ש"ח, מנוקד, הספר מתאים לתינוקות ופעוטות ועד גיל שנתיים. מתאים גם כמתנת סוף שנה בפעוטונים. להשיג בחנויות הספרים, ובאתר ארגמן www.argaman.info.


ספר "ראשית מידע"

מזג האוויר

 


"מזג האוויר" מאת קטריונה קלרק, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול ומאיר עיניים. זוהי סדרת ספרים יפהפייה, הנותנת מידע בסיסי וחשוב על נושאים שונים האהובים על הילדים.

 

כתבתי על ספרי ראשית המידע שעסקו בכדור הארץ ובדינוזאורים


 ועל נושאי הגוף שלנו ודובים כאן-


 

בספר על מזג האוויר ילמדו הילדים, בין היתר, על מהו מזג האוויר, מחזור המים, על עננים וסוגי עננים, שלג, רעמים וברקים, ברד, תופעות מוזרות. ילמדו מה גורם לרוח לנשוב, מהי סופת טורנדו וכיצד לחזות את מזג האוויר. בספר זה תמצאו את התשובות לשאלות אלה ותלמדו דברים נוספים על מזג האוויר ועל כדור הארץ בו אנו חיים. בסוף הספר נמצא עמוד מילים שכדאי לדעת.

   

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

 

הספרים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, דינוזאורים, כדור הארץ.

 

"מזג האוויר – ראשית מידע" מאת קטריונה קלרק. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

ספר "ראשית מידע"

אנו אוכלים

 


"אנו אוכלים" מאת סטפני טרנבול, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול ומאיר עיניים. זוהי סדרת ספרים יפהפייה, הנותנת מידע בסיסי וחשוב על נושאים שונים האהובים על הילדים.

 

בספר זה ילמדו הילדים, בין היתר, על המזון שהוא הדלק לגוף, מה קורה בתוך הפה, חומרים מזינים, חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים, מינרלים, מזון מזיק, תזונה נבונה, הרעלת מזון, אלרגיות. הם ילמדו מהו תפקידו של הכבד בגוף, אילו מאכלים עשירים בחלבונים וכיצד נלחם גופנו בחיידקים. בספר זה תמצאו את התשובות לשאלות אלה ותלמדו דברים נוספים על גוף האדם והצורך לשמור על תזונה נבונה. בסוף הספר נמצא עמוד מילים שכדאי לדעת.

   

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

 

הספרים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, דינוזאורים, כדור הארץ.

 

"אנו אוכלים – ראשית מידע" מאת סטפני טרנבול. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   


ספר חדש: מרכיבים מטוסים בתלת-ממד

 

מכיל 4 דגמים קלים להרכבה / אין צורך בדבק או במספרים

 


 
ספר מלהיב שילדים יאהבו וייהנו מאד להרכיב את דגמי המטוסים שבו. נראה לי שהמבוגרים ייהנו לעזור להם בהרכבה.

 
בספר ימצאו הילדים הסבר בנושאי טיסה והספר מתחיל כך: טיסה במטוסים היא פעמים רבות הדרך הטובה ביותר לעבור ממקום למקום. מטוסים הם מהירים ובטוחים, והם חוצים יבשות בקלות רבה. יש כל מיני מטוסים – ממטוסים קלים לאדם אחד בלבד ועד מטוסי קרב ומטוסי נוסעים ענקיים, המסוגלים להטיס מאות אנשים.

 

בהמשך הסבר על מטוסים שונים- מטוסי קרב, מטוסי ים, מי היו האחים רייט ועוד מידע מעניין שעוסק בעולם התעופה. בספר איורים ססגוניים ומרהיבים המעוררים לחיים את מסלולי ההמראה והנחיתה. בין דפי הספר הקשיחים נמצאים ארבעה דגמים פשוטים להרכבה של מטוסים (מטוס האחים רייט, בואינג 747, בומברדיר 415, קונקורד): אין צורך בדבק או במספרים, אלא רק להוציא את החלקים ולחבר אותם זה לזה לפי המספרים. ההרכבה בדגמים היא חלק מהלמידה והיא חשובה להורים לא פחות מגימיק ההרכבה.

 

ספרים נוספים בסדרה: "מרכיבים מכוניות מרוץ", "מרכיבים מכונות" ו"מרכיבים דינוזאורים" הלוקחים אותנו לעולמות מופלאים, מרגשים ומלאים אדרנלין.

   

"מרכיבים מטוסים בתלת ממד", איורים: ז'אן מישל ג'ירארד. דגמים: מרטין בוסטמנטה. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 10 עמודים, טקסט מנוקד. דפים קשיחים. מומלץ לגילאי 4 ומעלה (מכיל חלקים קטנים). מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

ספר חדש: מרכיבים מכוניות מרוץ בתלת-ממד

 

מכיל 4 דגמים קלים להרכבה / אין צורך בדבק או במספרים

 


בספר זה יתלהבו הילדים מהרכבת מכוניות מירוץ ומהמידע על הנושא.

הספר מתחיל כך: מכוניות מרוץ קיימות כבר יותר ממאה שנים, ולאורך הזמן הן עברו שינויים רבים בצורתן ובגדלן. יש מכוניות ארוכות וצרות, יש מכוניות רחבות ושטוחות ויש מכוניות בעלות גלגלים ענקיים. כל מכונית מותאמת לסוג מסויים של מסלול.

 

בהמשך לוקח הספר את הילדים לעולם מרוצי המכוניות. העולם המרגש, המהיר והמלא אדרנלין. זה ספר מעניין ומהנה, המכיל מידע מרתק לראשית קריאה על סוגי מכוניות המרוץ השונים ואיורים ססגוניים ומרהיבים המעוררים לחיים את מסלול המרוצים. בין דפי הספר הקשיחים נמצאים ארבעה דגמים פשוטים להרכבה של מכוניות מרוץ (מכונית פורמולה 1, מכונית מסוג סטוק, מכונית דרגסטר, באגי פתוח): אין צורך בדבק או במספרים, אלא רק להוציא את החלקים ולחבר אותם זה לזה לפי המספרים. ההרכבה בדגמים היא חלק מהלמידה והיא חשובה להורים לא פחות מגימיק ההרכבה.

 

ספרים נוספים בסדרה: "מרכיבים מטוסים", "מרכיבים מכונות" ו"מרכיבים דינוזאורים" הלוקחים אותנו לעולמות מופלאים.

 

"מרכיבים מכוניות מרוץ בתלת ממד", איורים: מאט אדוארדס. דגמים: דיוויד וודרוף. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 10 עמודים, טקסט מנוקד. דפים קשיחים. מומלץ לגילאי 4 ומעלה (מכיל חלקים קטנים). מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

תגובה 1: