רשומות

יום שישי, 5 במאי 2017

מהו הכורכומין ולמה כדאי מאד לצרוך אותו


הכורכומין הוא למעשה חומר פעיל וחזק בצבע צהוב אשר מופק מתבלין הכורכום, אחד התבלינים הפופולאריים ביותר במזרח הרחוק כבר אלפים של שנים ותפס תאוצה בשנים האחרונות גם אצלנו - ברפואת המערב ובשימוש ביתי. אצל הסינים וההודים כורכומין נחשב לבעל סגולות רפואיות יוצאות מן הכלל. הכורכומין מרפא מחלות כבד, חוסר תפקוד במערכת העיכול, מחזק את המערכת החיסונית ונחשב לאחד מנוגדי הדלקות הטבעיים והיעילים ביותר שהטבע יצר.

ברפואה הסינית וברפואה ההודית משתמשים בכורכומין על מנת להילחם בדלקות שונות כגון דלקות פרקים, דלקות בדרכי השתן, זיהומים, דלקות עונתיות המתקיימות כתוצאה מרגישות או אלרגיה ועוד.  בנוסף במזרח משתמשים בחומר כורכומין לחיטוי פצעים ומוגלה. בסין משתמשים בכורכומין על מנת להגביר את פעילותה של מערכת העיכול, זאת משום שהוא מסייע להחזיר את התיאבון לאנשים החולים באנמיה, אנשים הסובלים מתת משקל או לאנשים המחלימים ממחלות, טיפולים כימותרפיים וניתוחים קשים. בנוסף ידוע  בעולם כי כורכומין מסייע לסלק ליחה, מפחית אלרגיות כגון אסתמה ואף מסייע לרפא שפעת, דלקות גרון, סינוסיטיס וכו׳.

קיימים מחקרים ופרסומים רבים בכל העולם על צמח הכורכום ועל החומר כורכומין אותו הוא מכיל. החומר הצהוב נחשב כפיתרון טיפולי לקשת רחבה של בעיות בריאותיות. השורש הזנגיבלי של הכורכום מכיל נוגדי חמצון רבים. רק בשנים האחרונות החלו להשתמש בחומר כורכומין במערב, לחשוף את יתרונותיו הרבים ולהכין ממנו אבקות, טבליות ותמציות שונות. רבים יכנו את צמח הכורכום ה״מטהר הצהוב״ או כ״מלך הצהבהב״. היותו של כורכומין חומר מחמם מגבירה את הפתיחות והצלילות המחשבתית במוח. כאשר אנו חרדים או נמצאים תחת לחצים רבים, המוח עובד שעות נוספות מה שיגרום לנו לדאוג, לא לישון בלילה ולהפוך כמעט כל מחשבה שתעבור לנו בראש לשלילית. כורכומין מסייע להפחית את רמות הלחץ, מסייע להשרות רוגע ומקל על תהליך השינה בצורה ניכרת.

לסיכום-  הכורכומין  מסייע ומטפל במחלות דלקתיות שונות, יעיל להורדת רמות כולסטרול בדם , נוגד חימצון  (אנטיאוקסידנט) חזק מאוד, נוגד את פעילות הסוכרת ומקטין את הסיכון ללקות במחלה נוגד מוות תאי מוח והופעת מחלת  האלצהיימר מחזק את המערכת החיסונית, מחזק את מערכות הלב, מזרז ריפוי פצעים וריפוי בעיות עור.

 מה חשוב לדעת בעת קניית כורכומין?

 

לבדוק לא רק את משקל הכמוסה אלא גם את כמות הכורכומין בכמוסה. לוודא שהכורכומין יוצר במפעל עם פיקוח ורישיון בתוקף. חשוב מאד לוודא כשרות כיוון ששורש הכורכום רגיש במיוחד והכשרות היא תעודת הביטוח שקנית מוצר נקי שהחומר הפעיל בו אינו נאכל על ידי תולעים ושאתה מקבל את כל הטוב שבכורכום.

 

למה דווקא כורכמין Terra? 

 

כורכומין Terra הינו בעל ריכוז הגבוה פי 24 מכורכום רגיל.

חומר הגלם נבדק בתקנים המחמירים בעולם על מנת להבטיח את טיבו ואיכותו.

כורכומין
Terra מופק בתהליך מיצוי טבעי, ללא חומרים משמרים וללא תוספות סוכר.

כורכומין
Terra  מתאים לטבעוניים.

כשר רבנות אזורית גליל תחתון 

 לאתר טבע בריא- https://www.tevabari.co.il/

 

תגובה 1: