רשומות

יום שישי, 12 במאי 2017

מתי לאחרונה ביקרתם באשקלון? בואו ליהנות מהאתרים, האטרקציות וחופי הים



זמן רב לא ביקרתי באשקלון. משום מה, כשאנו חושבים על חופשה חושבים על אילת, ים המלח או הגליל והגולן. לא רק אצלנו זה כך, אני מכירה לא מעט חברים שחושבים דומה  וחבל. יש לנו ארץ יפה והרבה מקומות שמתאימים לחופשה ובילויים. הפעם, אספר לכם על אשקלון ובואו לגלות יחד איתי את שפע האטרקציות, האתרים ומקומות הבילוי שיש לעיר העתיקה הזו להציע לתייריה.

הוזמנתי לסיור בעיר ע"י משרד התיירות בשיתוף עם תיירות אשקלון. מנהלת חטיבת התיירות אפרת צחור ליוותה אותנו בסיור והציגה לפנינו את אתרי העיר המעניינים. ביקרנו במרינה היפה של העיר ובגן הלאומי העשיר באתרים קדומים וממצאים ארכיאולוגיים. התלהבנו מביתה של האמנית אילנה שפיר ז"ל על שלל יצירות המוזאיקה והפסלים הנמצאים בו. קפצנו למלון ליאונרדו אשקלון ואכלנו ארוחת בוקר מצוינת במסעדת המלון. עברנו סדנת יין מעניינת במרכז הכנסים של אשקלון ואכלנו ארוחת צהריים של דגים במסעדת ניסו הדייג. יום מלא וגדוש שאיפשר טעימה קצרה ממה שיש לעיר אשקלון וסביבותיה להציע למבקרים בה.

אשקלון היא אחת הערים העתיקות בעולם. בזכות מיקומה הייחודי, לצד "דרך הים" שהובילה מימי קדם ממצרים לדמשק שגשגה העיר כבר מימיה הראשונים. היא הייתה אחת מחמשת הערים הראשיות של הפלישתים ודוד המלך הוא שכבש את העיר והפך אותה לעיר עצמאית בתקופת המלוכה הישראלית. העיר עברה טלטלות רבות ונכבשה שוב ושוב ע"י הרומאים, הערבים, הצלבנים ובשנת 1720 ע"י הסולטן צלאח א-דין. בתקופה העותומאנית נחשבה העיר עיירת מחוז חשובה ובימי מלחמת העצמאות הזרים אליה הצבא המצרי כוחות רבים מתוך מטרה לכבוש מכאן את תל אביב וירושלים.

              

כיום, אשקלון היא עיר פורחת שוקקת חיים ותיירות. מתגוררים בה כ-140.000 תושבים  והצפי הוא שבעוד כעשר שנים יהיו בה כ-250.000 תושבים. בתכנון בניית פארקים, בתי ספר וגנים, כדי לספק את צרכי התושבים.

הביקור שלי בעיר התחיל במלון לאונרדו אשקלון. המלון שייך לרשת פתאל ויש בו 130 חדרים בשני אגפים, כולם זהים. דן מגד מנכ"ל המלון, סיפר לנו שהמלון מותאם הן לנופש והן לאנשי עסקים. המלון שוכן במיקום מצוין, קרוב לחוף רחצה מוכרז וקרוב למרינה. בתקופת הקיץ יש בו פעילויות רבות לילדים- סדנאות יצירה, צוות בידור, סנוקר, משחקי וידאו, ג'מבורי ועוד. בנוסף, יש פעילויות לבוגרים כמו הרצאות אורח, מיסטיקנית וסדנאות. יש במלון אולם אירועים גדול המיועד לכנסים, אירועים, חתונות, חגיגת בר/בת מצווה. בדצמבר האחרון אירח המלון באולם הכנסים את כנס המל"ג. בריכת המלון נחמדה מאד וגם מתחם הספא נעים ומושך. יש גם בית כנסת במלון.

ארוחת הבוקר שאכלתי במסעדת המלון הייתה מגוונת וכללה מבחר גדול של גבינות, לחמים, מאפים, פירות, ביצים, סלטים ושתייה חמה.



                             מנכ"ל המלון דן מגד
                              כניסה למלון
                   חדר במלון
                                           הבריכה
נוף המלון ממרפסת החדר


                       ארוחת בוקר במסעדת המלון
התחנה הבאה בסיור- ביתה של האמנית אילנה שפיר ז"ל . אילנה שפיר הלכה לעולמה בשנת 2014. ילדיה שימרו את ביתה ומאפשרים למבקרים להגיע ולהתרשם מעבודות הפסיפס המופלאות שיצרה ומהפסלים הייחודיים שבחצר הבית ובבית. גיורא שפיר בנה של אילנה אירח אותנו וסיפר לנו על חייה של אילנה ועל ביתה. מדובר בבית שנבנה בשנת 1952 בשכונת אפרידר. אילנה נולדה בסרייבו ומרבית בני משפחתה נרצחו בשואה. היא ניצלה בזכות בריחת המשפחה לכפר קטן "קולה" בדרום יגוסלביה שם התחבאו במשך שנות המלחמה. היא החלה לצייר בגיל צעיר מאד ולאחר המלחמה השלימה בזאגרב תואר ראשון ושני באמנות. לעבודתה קראה בשם "המוזאיקה הספונטנית" כי עבדה מבלי שהכינה סקיצות מוקדמות. אילנה יצרה את יצירותיה מתוך שברים- שברי זכוכית, חרס, אבנים ועוד. "עבודת המוזאיקה היא יצירה מתוך שברים" אמרה וכך גם תולדות חייה, מתוך אימי השואה יצרה ועבדה. עבודותיה מוכרות בעולם והיא השתתפה בכנסים וסדנאות ברחבי העולם. בעוד מספר שבועות יצא קטלוג של מאות מציוריה.

הבית אינו מוזיאון ויש לתאם ביקור מראש משרד- 08-6744144 גיורא- 0525724440. הביקור בתשלום של 15 ₪ לאדם. תשלום סמלי המיועד לאחזקת המקום.

אילנה שפיר ז"ל בפייסבוק- https://www.facebook.com/Ilana.Shafir.Mosaics/
                                הבן גיורא מספר על אמו ויצירתה
                       מצטלמת ליד עבודות הפסיפס המרהיבות
                         פינה  בגינת הבית
                    תמונה של אילנה, חדרה והסטודיו שלה
                                

וכעת לגן הלאומי אשקלון- אחד המקומות המרשימים והיפים בארץ. הגן ממוקם על רכס כורכר גבוה וכולל חופי ים שלווים ומטופחים, שפע של מדשאות, מתקני משחק ובעיניי הכי מרתק- אתרים קדומים שמהם ניתן ללמוד על ההיסטוריה בת ה-4,000 שנה של המקום. עמרי מנהל הגן ליווה אותנו בסיור ולקח אותנו אל שער העיר הכנענית – השער המקושת העתיק מסוגו בעולם שנבנה בשנת 1800 לפנה"ס. מראה שלא שוכחים. עוד ראינו ריצפת פסיפס, באר מים עתיקה, עמודי שיש ופסלים רומיים. ויש גם בזיליקה רומית רחבת ידיים, שרידי חומה עתיקה, שרידי כנסייה ביזנטית סנטה מריה ועוד. חניון הקמפינג של הגן מצויד היטב ולדעתי ניתן לבלות בגן מספר ימים. ליהנות מהים ומשחייה בו, לטייל בין העתיקות ולהירדם עם רחש הגלים.


                           עמרי והמדריכה, הכניסה דרך שער העיר הכנענית וחומות העיר     


                           בצילום- הים קורא לבוא. גן לאומי אשקלון.
אחרי הסיורים נעשינו רעבים. היכן אוכלים? אצל ניסו הדייג במתחם המרינה. מדובר על מסעדת דגים המגישה אוכל צמחוני, בשרים ודגים. המסעדה נגישה לנכים ויש לה מרפסת גדולה ונעימה וגם חדר עליון גדול לאירועים פרטיים. המסעדה קיימת כשלוש שנים. ניסו הוא דייג המשווק דגים גם למסעדות נוספות. אכלנו מגוון רחב של סלטים ואני בחרתי לאכול דג לברק שהיה עשוי מצוין וטעים מאד. בתפריט יש מבחר נאה של דגים. לסיום, קיבלנו צלחת קינוחים מפתה.

לאתר המסעדה- http://www.nissorest.co.il/


                   בצילום, ניסו, פנים המסעדה ומאכליה


ליד המרינה היפה שוכן מתחם הסי פארק- במתחם מדשאות רחבות ידיים, אזורים לפיקניק, נקודות תצפית, קירות טיפוס בגובה 13 מטר, קירות טיפוס לילדים, פארק חבלים, קוויק ג'אמפ, אומגה ספירלית, מסלולי פאמפטראק למבוגרים, מתחם אופניים לילדים ושבילי רכיבה חופשית ברחבי הפארק. הכניסה חופשית למעט מתקני האקסטרים וניתן לקיים פעילויות גיבוש במקום לחברות וארגונים.

ולסיום- לקראת פסטיבל היין שיתקיים ב-7-6/6 במרכז הכנסים שבמחם מכללת אשקלון הגענו לסדנת יין קצרה במרכז ודור מדריך היין של יקב ברקן הנמצא בקיבוץ חולדה הציג לפנינו את סדרת יינות ASSEMBLAGE  סדרת איכות של בלנדים מקומיים המייצגת את אזורי הגידול של יקבי ברקן בצורה הטובה ביותר. טעמנו מספר יינות ביניהם את צפית אסמבלאז' 2012- בלנד ים תיכוני איכותי ומוערך. צבע היין אדום עמוק, ארומתי ופירותי. נעים ובעל חמיצות טובה. טעמנו גם את איתן אסמבלאז' 2012. צבעו אדום בוהק, גוף יין בינוני- מלא, פירותי ועם סיומת מתמשכת. ריחן אסמבאז' 2012- בעל צבע בורדו עז, ארומה פירותית משולבת באופי עשבוני מרענן. בעל גוף בינוני, סיומת ארוכה וחמיצות מרעננת. יין עשיר ומורכב אך גם מרענן.

פסטיבל היין באשקלון חוגג 5 שנים ויהיו בו עשרות מציגים, מתחם אוכל גדול, מוזיקה, דוכנים ועוד.
                                 בצילום- סדנת היין במרכז הכנסים


                      הצילומים- פסטיבל היין באשקלון

בעיר יש גם מתקן התפלה ששווה לבקר בו, מרכז מבקרים "מבשלות בירה בינלאומיות (קרלסברג) אתר "רוטנברג" למבקשים ללמוד על תהליך הפקת החשמל. מדרחוב "מגדל" שיש בו אווירה מיוחדת וססגונית. אתרים מומלצים בסביבה הם: בית הדבש והדבורה בקיבוץ יד מרדכי, נתיב העשרה, פארק ניצנים, שמורת הטבע גברעם וחמי יואב.

לאתר תיירות אשקלון- לחצו כאן  
צילומים- יפה גביש, תיירות אשקלון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה