רשומות

יום שישי, 15 בינואר 2016

מרק כתום עם כורכום טרי



השבוע קיבלתי להתנסות שורש כורכום טרי של "חוות תקוע". עד כה השתמשתי תמיד בכורכום יבש וידעתי שיש לו תכונות בריאותיות, אבל, לא התעמקתי מעבר לכך.

 

הסתבר לי כי הכורכום הוא אחד מצמחי התבלין הנחקרים בעולם, אשר יעילותו הוכחה בטיפול ובמניעה של מגוון בעיות בריאותיות, מציינת הנטורופתית, טל בן דוד, יועצת ל"חוות תקוע". החומר הפעיל שבכורכום - הכורכומין הינו נוגד חימצון רב עוצמה, בעל תכונות אנטי דלקתיות, אנטי סרטניות ואנטי בקטריאליות. מחקרים רבים שנערכו על הכורכומין מראים שהוא מסייע למגוון בעיות רפואיות: מניעה וטיפול בסרטן, משפר את תפקוד מערכת החיסון, מוריד את רמות הכולסטרול בדם, משפר את יכולת הכבד לפנות רעלים, מסייע למניעת מחלות לב וכלי דם, מפחית מחלות אלצהיימר ובעיות קוגניטיביות בעת זקנה, בעל השפעה מיטיבה במחלות מפרקים, ויעיל בטיפול במחלות מעיים דלקתיות כגון קרוהן וקוליטיס.

 

בנוסף, מציינת בן דוד, כי הכורכום עשיר בוויטמינים ומינרלים רבים, בהם ויטמין C, B6, סידן, ברזל, אשלגן, מגנזיום ועוד. מכאן, שכדאי וראוי להוסיפו למגוון המאכלים אותם אנו מכינים.

 

אופן השימוש בכורכום טרי  שוטפים את השורש ומגרדים אותו לתוך התבשיל (אין צורך לקלפו). ניתן להשתמש בשורש הטרי בכל מתכון שמקובל להשתמש בתבלין היבש, כאשר יחס ההמרה הוא כפית אבקת תבלין כורכום יבש = 2 ס"מ שורש טרי.

אופן האחסון – מומלץ לשמור את השורש הטרי בקירור או בהקפאה (לזמנים ארוכים יותר).

 

אני החלטתי להשתמש בכורכום הטרי כתבלין במרק כתום נהדר ולהלן המתכון לסיר ג ד ו ל של מרק שמספיק ליומיים למשפחה בת 8 נפשות

 


                                      בצילומים- ההכנות למרק- חותכת דלעת ומגררת את הכורכום הטרי
 
מצרכים


2 בצלים

12 גזרים

3 בטטות גדולות

חתיכת דלעת

2 כוסות עדשים כתומות שטופות.

שורש גדול של סלרי

שורש פטרוזילה

2 כפות שורש כורכום טרי מגורר

1/2 כפית פלפל

מלח

12 כוסות מים

כף שמן
אופן ההכנה

קוצצים את הבצלים ומכניסים לסיר עם כף שמן, מאדים עד שהבצל מזהיב. בינתיים, חותכים את הגזר לפרוסות ומוסיפים לסיר. חותכים את הבטטה והדלעת לקוביות ומוסיפים לבצל ולגזר שמזהיבים יפה בסיר. מערבבים ומוסיפים 2 כוסות מים. אחרי שהירקות התרככו, לי זה לקח כעשרים דקות, מוסיפים 2 כוסות עדשים, 10 כוסות מים ואת התבלינים. מבשלים על אש בינונית עוד עשרים דקות וואלה! המרק מוכן. נשאר רק לטחון בבלנדר מוט ולהגיש עם קרוטונים, שקדי מרק או גרעיני דלעת או חמניה.

בתיאבון.

ולסיום, מספר פרטים לגבי שורש הכורכום מחוות תקוע. כשרות – רבנות גוש עציון.

מחיר לצרכן: כ-14 ש"ח (למגשית של 120 גרם).

להשיג ברשתות השיווק.

 

למידע ומתכונים: http://www.tekoafarms.co.il
 

2 תגובות:

  1. טעים, אהבתי, אין על המוצרים של חוות תקוע

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת מוצרים מאד איכותיים. תודה לך ושבוע נהדר.

      מחק