רשומות

יום ראשון, 10 בינואר 2016

3 ספרי ילדים חדשים- הדינוזאורים, בנותיו של מוכר הקטניות, הילד שמכר את הצעצועים שלו.



הפעם, סקירה של שלושה ספרי ילדים חדשים ומעניינים. הראשון עוסק בדינוזאורים- אותן חיות פרהיסטוריות מדהימות שלא חדלו להצית את הדמיון ושני ספרי ילדים של סופרים ישראלים.

הדינוזאורים מאת ג'ון וודוורד
 

זה אמנם ספר לילדים. אך אני חושבת שזה ספר המתאים לכל המשפחה. ספר מרהיב ומושקע שכדאי לשבת יחד עם הילדים ולעבור דף דף. זה מה שעשיתי אני. ראשית, התלהבתי מהאיורים הנהדרים והמפורטים ואחר כך עברתי לקרוא על החיים בתקופות השונות ועד העידן החדש. החיים על כדור הארץ מהיווצרותו לפני 4.6 מיליארד שנה ועד להתפתחות החיות הראשונות, תוך תיאור התקופות השונות והתפתחות הזוחלים, העופות והיונקים.

ספר מרתק, שובה עין, מקיף ומפורט ביותר. תוכלו למצוא בו מידע רב ערך על עשרות דינוזאורים ויצורים פרהיסטוריים נוספים כפי שמעולם לא ראיתם - בתמונות מרהיבות המלוות במידע עשיר ומרתק בפורמט גדול. הספר לוקח את הקורא למסע מדהים בזמן, אל עידנים קדומים, אל תקופה בה דינוזאורים אדירים שוטטו על היבשה, פטרוזאורים מעופפים שלטו בשמים, והאוקיינוסים שרצו זוחלים ימיים רבי הוד.

 

כאן תוכלו ללמוד על אורחות חייהם של היצורים המדהימים, ששלטו בעולמנו במשך שנים כה רבות, ולגלות כיצד הם צדו, מה הם אכלו, מדוע הם נכחדו, ומה אנחנו יכולים ללמוד מהמאובנים שלהם.

 

בין פרקי הספר: הדינוזאורים; החיים בתקופת הטריאס; החיים בתקופת היורה; החיים בתקופת הקרטיקון; עידן חדש; מדע הדינוזאורים ומילון מונחים.

 

"הדינוזאורים - דינוזאורים ויצורים פרהיסטוריים אחרים כפי שמעולם לא ראיתם!" מאת ג'ון וודוורד, איורים: פיטר מיניסטר, ארן לואיס, אנדרו קר, פיטר בול, ולאד קונסטנטינוב. מאנגלית: אסנת הדר, הוצאת "דני ספרים", 144 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 78 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

בנותיו של מוכר הקטניות מאת חביבה נסים
 

סיפור של אגדה ומציאות. של הרפתקאות והתבגרות. הסיפור הזכיר לי סיפורים שקראתי בילדותי שהרוע היה רוע והטוב- טוב. זה ספרה השני של חביבה נסים. הספר הראשון "התרנגול שאהב לספר על עצמו" הורכב אף הוא מסיפור מסגרת שבו משולבים סיפורי עמים ששמעה מסבתה. כך גם בספר זה המספר את סיפורן של שש אחיות, בנותיו של מוכר קטניות ביש מזל שיוצאות למסע. במסען הן מתמודדות עם הרפתקאות ואתגרים ומגלות את האמת המפתיעה על עצמן.  להרפתקאותיהן יש זיקה די ברורה לעלילות של הגיבורות הקלאסיות שעל שמן הן נקראו והן נהנות מפרשנות חדשה ומודרנית. בסיפור המסגרת יש דו שיח בין המספרת שנותנת נופך פנטסטי לסיפורים שלה לבין הסופר המעגן אותו במציאות מודרנית. המסרים החברתיים בספר מועברים ברובד הגלוי שמתבטא בזווית הראייה הפרטית של הגיבורים.

 

הספר מיועד לילדים שכבר קוראים באופן עצמאי (מנוקד) וגם לבוגרים שעשויים ליהנות מהסיפור ומההקשרים הספרותיים המשעשעים שלו.


חביבה נסים, אם ל- 2 ילדים, תושבת תל אביב. עבדה שנים רבות במנהלת אוניברסיטת תל אביב.   היא מספרת
 "את הבנות אפיינתי על פי מודלים של גיבורות מסיפורי עמים וסיפורי סופרים מהמאה ה-18 וה-19: שלג - שלגיה, כרמל - כיפה אדומה את דמותה השלמתי על פי 'כרמן' של פרוספר מרימה, אלה - סינדרלה, פלורנץ - רפונצל שאת דמותה השלמתי מקסנדרה אחות אכילס מטרויה, אריאל - על פי הגרסה של וולט דיסני ל'בת הים הקטנה' של הנס כריסטיאן אנדרסן ובלה - על פי הגרסה של וולט דיסני ל'היפה והחיה' של ז'אן מארי לפרנס דה בומון. הבנות נחשפות לאמת שלהן גם באמצעות המתנות שהן קיבלו מידידו של מוכר הקטניות".

לדוגמה: "לבלה שאוהבת לקרוא יש ספר קסמים שצובע את המציאות שלה על פי הלכי רוחה הפנימיים. לשלג יש ראי דרכו היא רואה את אופיים האמיתי של הדברים כולל בני אדם".

 

חביבה נסים מספרת כי היא עובדת בימים אלה על ספר חדש שחלק מהדמויות בספר 'בנותיו של מוכר הקטניות' מופיעות בו ועניינו מלחמה ברשע. "נוסף לכך, אני מעבדת סיפור קלאסי מהמאה ה- 19 לקומיקס, אותו אכתוב ואאייר".

 

"בנותיו של מוכר הקטניות" כתבה ואיירה חביבה נסים, הוצאת הספרים "אוריון", 144 עמודים. מחיר לצרכן 53 ש"ח. כריכה קשה, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

 

הילד שמכר את הצעצועים שלו מאת עפרי פרץ

 


סיפור בחרוזים העוסק בנושא המחזור באופן חביב במיוחד. עפרי פרץ מעביר בספר את מסר הנתינה. את המסר שניתן לתת לאחר את מה שעלינו נמאס. שיש מי שייהנה ממה שאנחנו רוצים לזרוק. הוא עושה זאת באופן קליל ומחויך שמתאים לילדים בגילאי הגן.

 

                 "גבירותי, רבותי, ילדים, ילדות, שימו לב לעסקה שאציע:

צעצוע בזול למי שישלם פחות, אתם צריכים רק להגיע!"

 

הספר מבוסס על מקרה אמיתי ומספר בין היתר על חיי כולנו. כי כל ילד שיש לו משחקים רבים נהנה מכולם ואליהם הוא מתמכר. לכל אחד מגיע רגע במהלך חייו שגם הוא רוצה למכור את צעצועיו כי נמאס, כי כבר די, כי אימא אמרה שצריך להחליף, כי התבגרת, כי החברים צוחקים או כי אבא מטיף. מאיזו סיבה מוכר הילד את צעצועיו יהיה עליכם לקרוא בספר. הילד, גיבור העלילה הוא כל אחד מאיתנו. לכולנו יש משהו שמלווה אותנו כמה שנים ואנחנו כבר לא משתמשים בו, פריט לבוש, ריהוט, ספרים ומה לא. לרוב עוברת בנו המחשבה לזרוק את זה. מה שעשו הילד ואימו בסיפור זה מה שעלינו לעשות – להפוך את החיסרון ליתרון.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים של אלכסנדר לויטס, אשר הפיח חיים בסיפור והוסיף לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי  4-6.

עפרי פרץ (28) משרת בקבע ובמקביל לומד שנה רביעית הנדסת חשמל. גדל והתחנך בנהריה וכיום תושב ראשון לציון. "אמי שגידלה את אחיי ואותי החדירה בנו תמיד אופטימיות ואהבת הארץ והאדם. זאת אולי הסיבה שאני מגדיר את עצמי כאדם אופטימי וציוני נלהב. אני אוהב מאוד את הארץ הזאת ואת המדינה". זה שנים שהוא כותב שירים וסיפורים קצרים למגירה או מפרסם אותם בקרב חברים קרובים.

על ההשראה לכתיבה מספר עפרי פרץ: "במהלך שירותי כקצין בצה"ל תכננו מספר קצינים יום שמשלב חינוך והנאה לחיילי הענף בתל אביב. במסגרת ההכנה ליום זה יצאו שני קצינים שמשרתים יחד איתי לסיור מקדים בתל אביב. כשחזרו מהסיור ונשאלו על הרשמים שלהם מסרו כי ברחוב רוטשילד הם ראו 'ילד שמוכר את הצעצועים שלו'. הם לא ידעו מאיזו סיבה הוא בוחר למכור אותם. הקצין שראה אותו הוסיף כי 'זה רעיון לספר ילדים'. משם הדרך לתחילת כתיבת הסיפור הייתה קצרה".

 

"הילד שמכר את הצעצועים שלו" מאת עפרי פרץ. איורים: אלכסנדר לויטס, הוצאת הספרים "אוריון", עמודים ללא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 4-6. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

   

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה