רשומות

יום שלישי, 18 באוגוסט 2015

סקירת "החיים שלי כליצן"- ספר נוער ו"חברים במתנה"- ספר ילדים



"יומנו של דרק פאלון- החיים שלי כליצן"- ג'נט טשג'יאן

 

ספר רביעי בסדרת ספרים העוסקת בדרק פאלון, נער מתבגר בן 12. לא קראתי את הספרים הקודמים. זה הספר הראשון שאותו אני קוראת בסדרה זו. ספר נחמד, משעשע, הכתוב בצורת יומן שבו מתאר דרק את כל מה שעובר עליו. הילד השובב מכניס את עצמו לכל מיני צרות ומספר מנקודת המבט שלו איך זה נראה ומרגיש. בשולי הדפים מוצאים איורים קטנים וחביבים שמוסיפים קריצה נוספת לתוכן.

דרק פאלון מנסה להפסיק להיכנס לצרות, להפסיק להיות הליצן של הכיתה והוא מספר לקוראים על מאמציו באופן חביב המעלה חיוך.

 

ספר קל לקריאה, כתוב באותיות גדולות ונראה לי שיתאים לילדים החל מגיל 10.

 

ג'נט טשג'יאן כתבה בסדרה זו את " החיים שלי בספר" "החיים שלי בסרט" ו" החיים שלי בקומיקס". היא סופרת ילדים ונוער שספרה הראשון "וידויים אמיתיים" עובד לסרט טלוויזיה של דיסני וזכה להצלחה רבה. את סדרת הספרים "יומנו של דרק פאלון"- אייר בנה המתבגר, ג'ייק. אכן, שיתוף פעולה יפה בין האם הסופרת לבנה המאייר.

 

 

"יומנו של דרק פאלון – החיים שלי כליצן" -ג'נט טשג'יאן,

איורים: ג'ייק טשג'יאן.

הוצאת "דני ספרים", 232 עמודים.

מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          

 

 

"חברים במתנה"- רם מוסקוביץ'

 


הספר שכתב רם מוסקוביץ' עוסק בחברות ובקבלת השונה. הספר מספר על הילד נעם, הילד המקובל ביותר בכיתה שקבע לכל ילדי הכיתה מי ישתתף במשחקים, מי יוזמן למסיבות כיתה ומי יישאר בצד. הילדים המנודים, כמובן, נעלבים ונפגעים והם מכנסים אסיפת כיתה ומחליטים שלא יתנו יותר לנעם לפגוע בהם. הסיפור מגולל את מה שקורה לאחר ההחלטה ומה לומד נעם על חברות וקבלה.

 

ספר עם מוסר השכל המנסה להראות לילדים שבכל אחד יש תכונות חיוביות וטובות. למשל, יובל הממושקף יודע לשיר בשלוש שפות ודני השמן יודע לספר בדיחות מצחיקות. לא המראה החיצוני הוא הקובע ועלינו לתת לכל אחד הזדמנות  להוכיח את יכולותיו.

 

רם מוסקוביץ' בן ה-43 מספר שהיה חשוב לו להעביר מסרים חינוכיים בצורה קלה וקליטה. חשוב לו שהילדים יתנהגו אחד לשני בכבוד הדדי וסובלנות והוא מקווה שתוך כדי קריאת הספר יחלחלו מסרים אלו.

 

 

את הספר מלווים איוריו הנחמדים של עדי צחור והוא מיועד לגילאי 5-8.

 

"חברים במתנה"- רם מוסקוביץ

איורים- עדי צחור

הוצאת ספרים "אוריון", 29 עמודים.

מחיר לצרכן- 49 ₪

להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il או דרך אתר המחבר http://www.thegiftoffriends.com/

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה