רשומות

יום שלישי, 11 באוגוסט 2015

שלושה ספרי ילדים חדשים לקראת סיום החופש הגדול

אנחנו לקראת סוף החופש הגדול. הילדים התעייפו כבר מכל הפעילויות בחוץ- ים, בריכה, סרטים, תערוכות ופעילויות רבות נוספות. גם להורים נגמרו הרעיונות היצירתיים של איך להפעיל את הילדים. אז זה הזמן לשלושה ספרי ילדים חדשים לקטנים וגם לגדולים יותר.
ונתחיל עם הקטנים-
גורים של אף אחד מאת רותי שקד
"לילה אחד, בחורף גשום וקר, התעוררה אימא לקול יללות של גור כלבים במצוקה"-כך מתחיל סיפורם של שלושה גורים עזובים שמצאה אימא של יואב וגילי. זה סיפור אמיתי על 3 גורי כלבים קטנים שננטשו לבדם בתעלה בימי החורף והמאמצים שעושה המשפחה שמצאה אותם, למצוא להם בית חם.
רותי שקד מספרת על מציאת הגורים, על הבתים המאמצים שנמצאו להם ועל כלבת המשפחה הצריכה להתרגל לנוכחות הגורים החדשים. כל מי שאוהב בעלי חיים יתחבר לסיפור הגורים המתוקים וכמובן שהילדים ילמדו על האופן שבו יש להתייחס לחיות ועל חמלה ועזרה ואיכפתיות.
רותי שקד, בוגרת היחידה לעיתונאות ותקשורת של הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת בר אילן, שואבת את ההשראה לספריה מעולמה ועולם נכדיה. היא הוציאה כבר ארבעה ספרי ילדים ואת הספר הנוכחי כתבה כיוון שהיה לה חשוב להביא את סיפור הצלת הגורים. היום, כשבכל מקום שומעים על נטישת כלבים ועל התעללות בבעלי חיים, חשוב להביא סיפור שיש בו רגישות וחמלה ואהבה. הספר זכה להמלצת האגודה לצער בעלי חיים.
רוצים שילדיכם יהיו רגישים לבעלי חיים, אכפתיים וחומלים? זה הספר שיעזור בכך. והמלצה נוספת שלי- להביא הביתה גור כלבים ולגדלו יחד עם ילדיכם. זו הדרך הטובה ביותר ללמדם.
האיורים בספר הם של נורית יובל והם מלאי חיים, צבעוניים ומוסיפים לסיפור.
הוצאת "דני ספרים" 23 עמודים, מחיר לצרכן- 48 ₪. לגילאי 2-6.
דינוזאורים מאת דוגל דיקסון בסדרת "חוקרים צעירים"
הילדים יאהבו לקרוא על מפלצות הענק הנכחדות וייהנו מהאיורים המלווים המחזירים אותנו אל עולם בלתי נתפס של דינוזאורים רבים אשר שלטו בעולם והיו בעליו. הספר מסביר מהם דינוזאורים, מביא את סיפור ענקי היורה, אוכלי העשב, הטורפים האכזריים והיצורים המעופפים. הספר הוא מעין אנציקלופדיה קטנה העוסקת בחיי הדינוזאורים ומתמקדת בארבעה נושאים עיקריים- מזון וציד, טבע, חיי הדינוזאורים ומדע. הילדים ימצאו בספר מידע שמעניין גם כיום. למשל- איך תקשרו הדינוזאורים זה עם זה? יודעים? או מדוע נדדו בלהקות? או איך אנו יודעים על חייהם? גם אני נהניתי לקרוא בספר ואף השכלתי. נראה לי שאני לא היחידה.
סדרת "חוקרים צעירים" מביאה לקוראים הצעירים נושאים מרתקים בצורה נגישה, מעניינת ומובנת. לכל אורך ספרי החוקרים הצעירים מפוזרות מסגרות חקר צבעוניות. לכל מסגרת צבע וסימן משלה וכל אחת עוסקת בנושא מסוים. הילד בוחר בנושא המעניין אותו ועוקב אחר המסגרות העוסקות בנושא זה וכך מגלה תגליות מרתקות.
איורים- פטר בול ארט סטודיו. לדעתי, האיורים כאן הם חלק חשוב ומשמעותי המשלים את הטקסטים ואף מוסיף להם.
תרגם מאנגלית- חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים". 31 עמ'. מחיר לצרכן 54 ₪. בעיניי, יופי של מתנה לראש השנה.
ילדת הפעמון מאת נאוה סמל
סיפור מרגש, פיוטי ועדין המחבר בין אגדה למציאות. הייתי ילדה שאהבה מאד לקרוא אגדות והספר 'ילדת הפעמון' הזכיר לי את אגדות ילדותי ומאד נהניתי לקרוא אותו. הוא אמנם מיועד לילדים בכיתות ג'-ו'. אך גם ההורים ייהנו. קוני, יתומה מאמה, חייבת לטוס עם אביה לסין כיוון שהוא מתמנה לשגריר ישראל בסין. היא אינה רוצה לעזוב את ביתה וחבריה. במהלך הטיסה אביה נותן לה מתנה לדרך- תליון קטן שהוא גונג. זהו גונג מיוחד וקוני שומעת קולות העולים ממנו. אט אט מתגלה לה אגדה עתיקה המסתתרת בגונג. אגדה העוסקת בנערת עינבלים ואביה אמן הצלילים.
גיבורי האגדה הם חרש פעמונים מהולל וביתו העוזרת לו בעבודתו. קיסר וקיסרית סין מצווים על חרש הפעמונים לצקת פעמון מיוחד שצלילו לא נשמע מעולם. במידה ויכשל יוצא להורג. קוני נכנסת לתוך האגדה ומנסה לעזור לאב ולבת במשימתם.
נאוה סמל מספרת שאת ההשראה לסיפור קיבלה מאגדה סינית עתיקה אותה קראה בילדותה. כן, לא רק אני קראתי אגדות בילדותי. דרך האגדה בוחנת סמל את יחסי אבות ובנות בעולמות שונים. אולם, אומרת סמל, לב לבו של הספר הוא המאבק בין הקיסר וחרש הפעמונים. מאבק לחירות המחשבה וחירות היצירה.
המאיירת היא זגני אורמוט-דורבין, ילידת הונג קונג שאיוריה הביאו לסיפור את ניחוח המזרח על מסתוריותו ויופיו.
הוצאת "דני ספרים" 78 עמ'. מחיר לצרכן 54 ₪.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה