רשומות

יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

סיפורי לילה טוב לפעוטות וספר המאפשר להתמודד עם אובדן ויתמות



חלומות מתוקים

למי לא קרה שהקטנטנים התמרדו ולא רצו להיכנס למיטה וללכת לישון? אבא, בוא. אימא עוד לשתות. לא לכבות את האור. בקשות ותחנונים, העיקר לא ללכת לישון ולהישאר ערים עוד קצת.

סדרת חלומות מתוקים עוזרת להתגבר על הקושי ולעזור לנו להשכיב את ילדינו דרך סיפורי לילה טוב. 2 ספרי קרטון חמודים מאד שעוסקים בשינה.
 

הראשון- " לילה טוב קטנטנים"- השולח לישון את אימא לביאה וגוריה,את ההיפופוטם הקטן, את גורי הנמרים , את הג'ירף והציפורים. האיורים היפים מספרים את סיפור לכתם לישון והסיום " הירח שולח צללים מכספים על גורי אריות עייפים, עייפים... כוכבים במרום מרצדים וקוראים "לילה טוב, קטנטנים, חלומות נפלאים". קל הרבה יותר ללכת לישון עם הספרון החמוד הזה.

כתבה: קליר פרידמן

איורים: טינה מקנוטון

הוצאת דני ספרים. 18 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן: 29.90 ש"ח. בכל חנויות הספרים

 


השני " דוטי לא מצליחה להירדם"- מספר את סיפורה של כלבלבה קטנה שלא מצליחה להירדם בביתה החדש. היא מנסה להירדם על הרצפה, מנסה להתכרבל בשמיכה, מעירה את פיפ העכבר שמציע לה לספור כוכבים. גם ציף הציפור מתעוררת ומציעה לה לשתות. כך הלאה והלאה עד שנמצא הפתרון שעוזר לדוטי להירדם. האיורים המקסימים מתלבים היטב עם המלל והפעוטות יאהבו את סיפור ה"לילה טוב" שסופו שינה עריבה.

כתב ואייר: טים וורנס

הוצאת דני ספרים. 18 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן: 29.90 ₪. בכל חנויות הספרים.

מה אבא היה אומר? בלינדה בן –עטר- קוטלר
 

אחד מספרי הילדים החשובים והרגישים שיצאו לאור בשנה האחרונה. הספר עוסק בהתמודדות עם אובדן וחסך באב ומטרתו לאפשר לילדים שחוו אובדן הורה, או שלא הכירו את אחד מהוריהם לעסוק בנושא תוך מפגש עם תחושות ורגשות של הדמויות בסיפור וכך לסייע להם עם רגשותיהם סביב החוסר והאובדן. הספר עוסק בכך ומאפשר הזדהות עם הדמויות, תוך שהוא מציג אופציות להתמודדות עם הכאב והגעגוע ונותן מקום לאופטימיות ותקווה.

בלינדה בחרה לספר את סיפור האובדן דרך עולם החיות. היא השתמשה בדמות הפינגווין מכיוון שבדומה לבני אדם הם מקיימים קשר זוגי קבוע ומטפלים במשותף בצאצאיהם.  אני מוצאת שכך גם קל יותר לילדים להתחבר לדמויות ומתאפשר להם לעסוק בנושא, בלי לגעת ישירות במה שקרה להם.

המחברת מספרת שאת ההשראה לכתיבת הספר קיבלה לאחר שהבחינה במצוקות של בנה שלא הכיר את אביו. היא התאלמנה מבעלה גיל ז"ל, שהיה בשירות מילואים, כשהייתה בחודש השלישי להריונה. היא בחרה בדמויות לסיפור שניתן להזדהות עם מאפייניהם ואני חושבת שהצליחה בכך מאד. הפינגווין הקטן מאד נוגע ללב וסוסון הים חברו המייעץ לו שנבחר להשתלב בסיפור בשל העובדה כי בטבע האב הוא שנושא את הריון צאצאיו והוא שדוגר על הביצים הנמצאות בכיס מיוחד בגופו, נשמע אמין ואמיתי. הפתרון שהוא מציע ניתן ליישום אצל כל ילד וילד.

"זכור שאבא שלך רצה אותך וציפה לך" אומר סוסון הים " אהב אותך מאד עוד לפני שנולדת. אתה הילד הכי מיוחד שלו בעולם ולעולם".

גור הפינגווין אומר: " כך למדתי מסם לחלום חלומות ולא לאבד תקוות, וכשרע ועצוב לי אני חולם ומדמיין או מנפח בלון, וזוכר שכך אבא אולי שומע אותי ויודע מה עובר בליבי ובתוך המגירות של נשמתי"

בעיניי, המסר הוא לדבר על הנושא. לא להתעלם, לא לשתוק, לא להפוך לטאבו. לאפשר לילד לדבר על רגשותיו, על כאבו וגעגועיו. הספר מאפשר כל זאת באופן מכבד, רגיש וחכם.

זה ספר שכל מטפל חייב להחזיק בחדרו וכל הורה שילדו חווה אובדן רצוי שיקרא לו וישוחח עימו.

הספר מיועד לגילאי 6-9.

האיורים היפים הם של מיכל זינגר ואין לי ספק שהם תורמים לתוכן.

הוצאת הספרים "אוריון" מנוקד. מחיר לצרכן: 48 ₪. בכל חנויות הספרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה