רשומות

יום שישי, 4 בנובמבר 2022

הכירו את חבל כרמלים המשתרע בין כרמל לים וקבלו המלצות חמות היכן לטייל, לבלות, לאכול וללון


 

אזור חבל כרמלים הוא אחד היפים בארץ ונמצא בין חדרה לחיפה. באזור תמצאו את כפר האמנים עין הוד, זכרון יעקב, ג'סר אל זרקא, חוף הבונים, נחל מערות  (שהוכר באתר מורשת עולמי ע"י אונסקו) קיסריה, עוספיה ועוד.

עמותת התיירות כרמלים (לחצו כאן) חולשת על מרחב זה ומציעה מבחר רחב של מסלולי טיול, אטרקציות, יקבים, פינות חמד, סיורי גלריות, מוזיאונים, אמנות, חופי רחצה, פעילויות אקסטרים, טיולי עששיות, בתי קפה ומסעדות, מלונות, אירוח כפרי ופעילויות רבות לכל המשפחה. באתר של העמותה תמצאו הצעות רבות לטיולים ואטרקציות החל מימי כיף וגיבוש, טיולי ג'יפים, חוות סוסים, ימי גיבוש קולינריים, סדנאות מגוונות, טיולי אופניים, מפגשים מוזיקליים, סיורים מומחזים, צניחה חופשית ועוד ועוד. כמו כן, תמצאו הצעות רבות למקומות אירוח ולינות כמו חניוני לילה, אכסניות, צימרים ומלונות מפנקים וגם היכן לאכול באזור.



אנחנו בילינו באזור יומיים מקסימים ויש לי המלצות נהדרות היכן לטייל, לאכול וללון. התחלנו את הטיול בנמל קיסריה והתפנקנו בארוחת בוקר מצוינת ב'פורט קפה'. המשכנו לכפר האמנים עין הוד ולמוזיאון 'ינקו דאדא' וסיימנו בלינה במלון הבריאות והספא ' מלון קדם' האינטימי והמיוחד, המציע מרגוע לגוף ולנפש.

נמל קיסריה ופורט קפה







הטיול בנמל קיסריה הוא טיול בעבר המפואר של המקום. קיסריה נוסדה בידי הורדוס בסוף המאה הראשונה לפני הספירה. עיר נמל רומית טיפוסית של בידור והנאות, אשר בזכות הנמל הענק היו לה קשרים עם ארצות רבות. החל מהמאה ה-12 לספירה היא עברה בין ידיים מוסלמיות וצלבניות שהחריבו את העיר. הטיול בין העתיקות מרשים מאד. יש בנמל מרכז מבקרים חדשני ומעניין, גלריות אמנים, מרכז צלילה, חוף ים ובתי קפה ומסעדות. אנחנו טיילנו בנמל במשך כשעתיים וזה לא מספיק. יש בנמל פינות ישיבה מול נוף הים המרהיב ולו היה לי יותר זמן הייתי יושבת שם שעות.







פורט קפה בנמל- לוקאל ביסטרו כשר

הביסטרו ממוקם ממש על קו המים. יושבים בחצר המקום ובוהים בגלי הים. המסעדה מציעה מבחר של ארוחות בוקר מיוחדות ותפריט חלבי המתמקד בדגים.




אנחנו נהנינו מאד מארוחת הבוקר שלנו. בחרנו בארוחת בוקר קלאסית שכללה ביצים לבחירה, מבחר של ממרחים כמו גוואקמולי, חציל קלוי, סקורדליה, ציזיקי, לאבנה, איקרא, סלמון מעושן, מטיאס ועוד. (בוחרים 4 ממרחים) כל זאת מלווה בלחם שיפון טרי ומעולה, ריבת הבית וסלט ירקות מתובל בשמן זית ולימון (78 ₪)




המנה השנייה והמעניינת יותר הייתה של טוסט נורווגי- על חלת בריוש קלויה, לצד שמנת של פעם, נחה לה ביצה חצי רכה עם רוטב הולנדייז, סלמון מעושן, עירית, בצל ירוק, שמיר וצלפים. כל זאת בתוספת סלט ירוק עם רוטב ויניגרד הדרים, חרדל, דבש ושקדים קלויים. מנה נהדרת וטעימה. כל ביס היה מלא טעמים ומיוחד. ממליצה בחום (74 ₪) המנות מוגשות בתוספת של שתיה חמה או קלה לבחירתנו.



עוד בתפריט הבוקר תמצאו "טוסט פונגי" על חלת ויזניץ קלויה, ראגו של פטריות ואגוזים, פרמז'ן ומוצרלה, ביצי עין ורוטב הולנדייז, "קובנה" – בריוש תימני בעבודת יד אפוי במקום עם שמנת חמוצה, עגבניות מגורדות, ביצה קשה, זחוק מהכרם, זיתים וסלט קצוץ, שקשוקה מהג'וספר, פרנץ טוסט מטוגן בחמאה מזוקקת ומקורמל בתנור בזיגוג סוכר מוגש עם פירות מקורמלים, ויוגורט יווני.

בשעות הבוקר אפשר ליהנות גם ממאזות טריות לבחירה כגון סקורדליה עם קלמטה ושקדים, סלקים צלויים עם יוגורט יווני, ציזיקי, פלטת דגים כבושים ועוד.

החל מהצהרים המקום מציע מבחר ראשונות קלילות של ירקות חמים וקרים ודגים נאים כבושים ומטוגנים. בהמשך מוצעות מנות קלאסיות מהמטבח האיטלקי כמו פסטות עבודת יד טורטליני פולנטה בחמאה בזיליקום ויין לבן, קפלצ'ו גבינות עגבניות ומסקרפונה, סלטים קלילים, פיצות מבצק מחמצת כגון פיצה פולנטה עם ראגו פטריות, מוצרלה ופרמז'ן, פיצת סרדינים ועודגולת הכותרת של הפורט היא דגים טריים הנצלים על גחלים בתנור ג'וספר ייחודי לדגים

במקום ניתן גם לערוך אירועים מכל הסוגים

פורט לוקאל ביסטרו, נמל קיסריה

כשרות מהודרת 

שעות פתיחה: א'-ה  23:30 -9:00

יום ו': עד שעה לפני כניסת שבת | מוצ"ש 20:30-23:30

להזמנות: 077-2306325

לאתר פורט ביסטרו- לחצו כאן

כפר האמנים עין הוד ומוזיאון ינקו דאדא





טיול בעין הוד הוא כמו טיול במוזיאון פתוח. הנוף מרהיב ובין הבתים תמצאו עשרות יצירות אמנות, פסלים, ציורים ומיצגים. הבתים העתיקים אף הם יפים מאד וזו חוויה מיוחדת.






לאחר שטיילנו בכפר נכנסנו למוזיאון ינקו- דאדא המוקדש למייסד כפר האמנים עין הוד, האמן הרב תחומי מרסל ינקו ולתנועת הדאדא בה היה חבר.




במוזיאון תערוכת קבע של מרסל ינקו ותערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית. תערוכה חדשה שנפתחה השבוע היא של האמנית עולא זיתון. והיא עוסקת בתיעוד הליך כירורגי שעברה לתיקון מום נולד בפיה. זו תערוכה עוצמתית ולא פשוטה לצפייה. בשבילי בלתי נשכחת. האוצרת: ניצן שובל אבירי .

דיוקו עצמי מרסל ינקו
מרסל ינקו


עולא זיתון
עולא זיתון
עבודה של האמנית אמי ספרד העוסקת בהתפרצות מחלת הזאבת.


המבקרים במוזיאון יכולים לבקר גם בסטודיו המקורי של מרסל ינקו ולצפות בציורי הקיר שצוירו בימי החגיגות העליזות שנערכו אי אז בימי הכפר הראשונים.





במוזיאון מופעלת ה- מעבדאדא- מרחב יצירה חוויתי המתאים לקבוצות ומשפחות שבו עובדים המשתתפים בפינות עבודה שכל אחת מאפיינת סגנון אחר בו פעלו אמני הדאדא. פתוח בשבתות וחגים להורים וילדים ולקבוצות שונות.






במוזיאון מתקיימים גם אירועים, סדנאות יצירה בשיתוף אמני הכפר, פסטיבלים, הצגות, ימי אמנות, סיורים מזמרים וסיורים מודרכים.

הזמנת הפעילויות נעשיית דרך אתר המוזיאון או בטלפון

טלפון- 077-2306383

אתר המוזיאון- לחצו כאן

מלון קדם- מלון בריאות וספא




מלון קדם ממוקם בפאתיה הדרומיים של חיפה בסמוך לפאר מונהיים בטירת הכרמל. מדובר על מלון לא גדול הכולל 61 חדרי אירוח וסוויטות. מלון בוטיק אשר שם דגש לכל פרט ופרט. העיצוב שלו ייחודי מאד והכניסה ללובי לוותה בקריאות התפעלות. לא ראיתי לובי כה מרשים ומפואר באף מלון בו הייתי.






החדר שקיבלנו פנה לבריכה. חדר גדול מפנק ומעוצב שיש בו מכונת אספרסו, מסך טלוויזיה LCD, מיני בר, מרפסת קטנה, חלוקים ומקלחון חדשני וכייפי.

מסדרון החדרים המעוצב





הנוף הנשקף מהחדר

בחוץ מרחב גדול של ערסלים, מיטות שיזוף, פינות ישיבה ובמרכז בריכת אינפיניטי מטופחת ומזמינה אשר, כמובן, ניצלנו מיד.







עוד במלון מתחם ספא גדול המכיל סאונות יבשות ורטובות, חמאם תורכי ומיטות מנוחה. במקום גם מרכז יופי גדול המציע טיפולי יופי מגוונים ויש גם חדרי טיפולים ועיסויים. לאורחי המלון ניתן מחיר מיוחד.


מתחם הספא


מתחם הביוטי


אבחון עור הפנים והתאמת תכשירים



יש במלון חדרי ישיבות, אולם כנסים ל-70 משתתפים, סטודיו, חוגים וסדנאות וחדר כושר. לוח האירועים לנופשים כלל סדנאות עיצוב וחיטוב, מאמנת בחדר הכושר, סדנת יין, סדנת יופי, פילטיס והקרנת סרטים בלובי.

ביום בו שהינו במלון התארחו במקום גם כוכבי מכבי חיפה וההתרגשות הייתה גדולה (בן הזוג ניסה להסתיר אך אין ספק שהתרגש לפגוש את הכוכבים)

מסעדת המלון מציעה ארוחות בוקר עשירות ומגוונות עם שלל מטעמים וארוחת ערב בשרית מצוינת.




מעט מהמגוון של ארוחת הבוקר










נהנינו מאד מהאירוח במלון, מהשרות המוקפד והאכפתי, מהשלווה והרוגע. זו הייתה חווית אירוח מושלמת.

יש לציין שהאירוח מיועד לילדים מעל גיל 12 ולמי שמחפש שילוב של הנאה , בריאות , שלווה ורגיעה עם פינוקי ספא.

מומלץ בחום.

לפרטים והזמנות: 074-700-1010

אתר המלון- לחצו כאן

 

עמותת התיירות כרמלים- לחצו כאן

גילוי נאות- היינו אורחי מוזיאון ינקו דאדא, פורט קפה ומלון קדם.

צילומים- ניסן גביש, יפה גביש

 

 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה