רשומות

יום שישי, 18 בנובמבר 2022

אצל גילי ותמר- שולחן שף שאתם חייבים להכיר!


יש מקומות קולינריים ששווה לבוא אליהם גם ממרחקים. מקום כזה בדיוק הוא שולחן השף של גילי ותמר הנמצא בקיבוץ יסעור (ליד חיפה) אם אתם מחפשים חוויה קולינרית בלתי נשכחת, מלאת שמחה, אוכל נפלא, יין ואלכוהול ללא הגבלה, אצל גילי ותמר תמצאו זאת.

השף עובד ואני מפריעה

אני מכירה את הסעודה המיוחדת הזו כבר מספר שנים, עוד כשהשולחן נפתח בביתם של גילי ותמר בגילון שבמשגב. לא ידעתי אז למה אני מגיעה וזכיתי לחוויה קולינרית נפלאה. ארבע שעות של מטעמים, יין, סיפורים, הכנת אוכל והנאה.

כיום, שולחן השף התרחב, גדל ועבר למיקום חדש בקיבוץ יסעור. השולחן הענק יכול להכיל עד 40 סועדים, כאשר במרכזו נמצא גילי החולש על כולם, מכין את האוכל, מספר סיפורים, דואג שכולם ייהנו ויחוו את החוויה המושלמת. אני לא יודעת כיצד הוא מצליח לעשות זאת, גם להכין את האוכל, גם להיות קשוב לכל אחד מהאורחים, גם לספר סיפורי אוכל וגם לשתות איתנו. שף סופרמן! ארבע שעות של מנות נפלאות אחת אחת.




כאן גילי והבן שעוזר בכל

האולם בו מתקיימת הארוחה מעוצב יפה, מואר והאווירה נעימה וחמה. לכל אורך האולם שולחן אדיר מימדים ומולו נמצא המטבח על שלל המחבתות והסירים. בקצה נמצא חדר יינות גדול ובו ניתן לארח לארוחות אינטימיות יותר. 

קהל הסועדים ביום בו אני הגעתי היה מגוון, הן מבחינת הגילאים והן מהישובים בארץ. חלקם הגיעו עם חברים, חלקם הגיעו לחגוג ימי הולדת. לא הכרנו אחד את השני, אך בעזרת היין, הצ'יסרים, האוזו, הוויסקי והוודקה, (חופשי ללא הגבלה) האווירה התחממה במהירות וכולם שוחחו עם כולם, הרימו כוסות לחיים ונהנו מהמנות שהחלו לזרום לשולחן.

צ'ייסרים עם לימון וקקאו
יין ללא הגבלה
וזה מה שקורה בסוף

חידוש נוסף שהכניסו גילי ותמר הוא הזמר אלי סודרי אשר הנעים לנו את הארוחה בשירי ארץ ישראל. קולו הערב של סודרי והשירים אותם בחר להשמיע גרמו לסועדים לקום ולרקוד באמצע הארוחה, מה שהוסיף לשמחה ולהנאה.



הרזומה של גילי כולל עבודה במלונאות כשף. לימודים בליון שבצרפת ובמכון לקולינריה בניו יורק. הוא התמחה בהקמת מטבחים גדולים מאפס ובנה מטבחים ברחבי הארץ. בשולחן השף שלו ניתן לקיים מפגשים עסקיים, גיבושים קבוצתיים, לחגוג ימי הולדת, ימי נישואין, או כל אירוע מיוחד ופרטי שתרצו שהאורחים לא ישכחו.

7 מנות כבר אמרתי? אז מה אכלנו?

הארוחה נפתחה במרק ארטישוק שהציב מיד רף גבוה לשאר המנות. מרק קרמי, עדין וטעים מאד. התאפקתי שלא לבקש מנה נוספת (אפשר לבקש) כי ידעתי מה מצפה לי. אבל, ממש רציתי. מרק נפלא.


המנה הבאה סביצ'ה אינטיאס. מנה רעננה, קלילה ומצוינת. טעמי הדג הנא, יחד עם הירק (היה כוסברה ואני לא אוהבת כוסברה. ממש לא אוהבת ובאורח פלא במנה הזו נהניתי ואהבתי. קסם!) והרוטב, התמזגו לביס עשיר בטעמים.



המנה הבאה- סיגר לוקוס. זו מנה שהכרתי מהארוחות הקודמות שלי אצל גילי ותמר. מנה מקורית, מיוחדת וטעימה ברמות. תנו לי כל יום כזו מנה והיא לא תמאס עלי. גילי סיפר לנו שלמד את הרוטב המיוחד ממאמא מרוקאית מדימונה. ועד שלמד מה ואיך יצאה לו הנשמה.  

לסיום פרק הדגים פילה לברק על מצע עדשים וקרם פלפלים. גילי מכין את הדג בצריבה ומהנה מאד לראות כיצד הוא מכין לא רק את הדגים את כל האוכל. זה מופע בפני עצמו.








ועכשיו לבשרים: מתחילים עם קבב אנטרקוט. גילי חותך את הבשר, טוחן, לש עם תבלינים ובצל ומכין קבב לתפארת. כך זה נראה בתמונות:

וכך מגיעה הצלחת לכל אחד מהסועדים. כל כך אסתטי, מוקפד ומיוחד.



השיא בעיניי- מנת דנבר קאט. נחתך מול העיניים, נצלה קלות ומוגש עם רוטב עדין. מנה נהדרת, עשירה בטעם וטעימה כל כך.





וכן, נשאר גם מקום לקינוח. מלבי מפנק, כנאפה חם ומופלא, שוקולד ונשיקות.




לסיכום, חוויה קולינארית מיוחדת במינה, כזו שלא שוכחים ורוצים לשוב וליהנות ממנה. כל המנות נעשו מול עיני הסועדים, היו טריות, איכותיות ונפלאות. זה היה ערב מושלם. ארבע  שעות מהנות וטעימות מאד.

חשוב לציין שגם צמחוניים ייהנו מהארוחה כיוון שמכינים עבורם מנות לא פחות מושקעות וטעימות וללא בשר.

ממליצה מכל הלב ובחום רב להגיע ולחוות.

יש להזמין מקום מראש.

"אצל גילי ותמר"- קיבוץ יסעור

טלפון להזמנות 052-877-7418

מחיר- 700 ₪ לזוג.

 

בפייסבוק- לחצו כאן

 

צילומים: ניסן גביש

 

גילוי נאות: היינו אורחי גילי ותמר.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה