רשומות

יום שלישי, 29 בנובמבר 2022

בפסטיבל השקשוקה של בנדיקט כבר הייתם? מהרו, רק עד 15/12/22


אוהבים שקשוקה? טוב, זו שאלה רטורית. אין מי שלא אוהב שקשוקה. השילוב הזה של ביצים ורוטב עגבניות פיקנטי הוא שילוב שאי אפשר לעמוד בפניו.

אצלנו, מכינים שקשוקה גם עם רצועות פלפל אדום ופפריקה חריפה. זו ארוחת הבוקר האהובה ביותר.

הידעתם שמקור השקשוקה הוא בצפון אפריקה- באזור לוב וטוניס? אני חשבתי שהיא הגיעה ממרוקו. כי בילדותי אכלתי פעם ראשונה שקשוקה אצל חברתי שהוריה עלו ממרוקו.

קבוצת בנדיקט שהעלתה את ארוחת הבוקר לרמה של ארוחה סביב השעון, יזמה כבר בעבר פסטיבל שקשוקה שזכה להצלחה רבה. כעת, חוזר הפסטיבל והפעם מציע תפריט טעמים של מטבחים שונים ברחבי העולם. לכבוד הפסטיבל הכינו תפריט ספיישל מיוחד שעושה כבוד לשקשוקה, עם מגוון מעניין של שקשוקות אותן ניתן יהיה להזמין בכל שעות היום.

אז שלא נגיע? כמובן שהגענו להשתתף בפסטיבל ולטעום מהשקשוקות הייחודיות. הגענו לסניף בנדיקט בקריות, במתחם ביג. סניף גדול, מרווח, נעים עם שרות קשוב ואכפתי.





מה טעמנו?



אני בחרתי בשקשוקת מי אמורה- שתי ביצים בתבשיל אמטריציאנה איטלקי קצת פיקנטי והרבה טעים, עם בייקון צלוי, גאודה, פרמז׳ן ובזיליקום. מוגש עם חלה וחריף.



אהבתי את הבייקון הצלוי שהשתלב להפליא עם גבינות הגאודה והפרמז'ן. החום המיס את הגבינות אל התבשיל הפיקנטי, התערבב עם הביצים וכל ביס שחרר שלל טעמים לחלל הפה. תענוג.

מחיר- 72 ₪

בן הזוג בחר בשקשוקת סרדיניה- שתי ביצים בתבשיל עגבניות פיקנטי, כדורי ארנצ׳יני מטוגנים וממולאים במוצרלה ומעל פרמז׳ן מגורר מוגש עם ברוסקטה וסלסה ורדה.

כמובן, שטעמתי ואהבתי את הכדורים הקרנצ'יים ששחו ברוטב הפיקנטי, ליד הביצים המבושלות.

מחיר- 68 ₪

בזמן שחיכינו לשקשוקות שיגיעו נהנינו מ-2 מנות פתיחה טעימות במיוחד.




פטריות פורטובלו גדולות שניצלו בשמן זית, שום וטימין על הגריל והוגשו עם גבינת עיזים וויניגרט בלסמי. כמה פשוט וכמה טעים. 32 ₪.



לביבות רושטי- לביבות תפוחי אדמה העשויות בסגנון שוויצרי ומוגשות עם שמנת חמוצה. אל תפספסו. ממש מעדן. טרפנו אותן במהירות שיא. 31 ₪

בתפריט השקשוקות תמצאו גם:

שקשוקה קלאסית לפי הספר- שתי ביצים בתבשיל עגבניות פיקנטי. אפשר להוסיף חצילים וגבינת פטה|8 או חלומי /12. מוגש עם חלה, טחינה וחריף. 61 ש״ח

ירוק בעיניים- ביצים עלומות ברוטב שמנת, מנגולד, ברוקולי ואפונה, עם טפנאד זיתים, בצל סגול וגבינת פטה. מוגש עם חלה וחריף. 69 ₪

הצהובה- פולנטת תירס עם ביצים עלומות, בייקון/טלה/פטריות פורטובלו ותירס צלויים, פרמז׳ן ושמן בצל ירוק. מוגש עם חלה וחריף. 72 ש״ח

שקשוקה הודית – טבעונית- 2 ביצי  Yo-Eggעלומות על תבשיל תפוחי אדמה, תרד ותבלינים הודיים, קרם קוקוס, אפונה וכרובית מטוגנת. מוגש עם לחמניות סטיקי רייס. 71 ש״ח.

שקשוקה קזבלנקה- שתי ביצים בתבשיל עגבניות ופלפלים פיקנטי, נקניקיות מרגז צלויות, טחינה ירוקה, צנוברים ופלפל חריף קלוי. מוגש עם חלה וסחוג. 73 ש״ח.

שקשוקה מקסיקנית- בשר אונטריב בבישול ארוך בתבשיל עגבניות מעושנות פיקנטי, שעועית אדומה, פיקו דה גאיו, כוסברה ואבוקדו. מוגש עם נאצ׳וס ושמנת חמוצה. 72 ש״ח. חייבת לציין שהתלבטתי מאד בינה לבין מה שבחרתי ועוד אשוב לטעום אותה.

שקשוקה תאילנדית- ביצים עלומות בתבשיל קארי תאילנדי אדום פיקנטי, שרימפס, חצילים מטוגנים, פטריות פורטובלו, ברוקולי, בזיליקום וצ׳ילי אדום. מוגש עם לחמניות סטיקי רייס. 74 ש״ח.

השקשוקות מוגשות עם סלט צד לבחירה.

עכשיו, נותר רק להתלבט באיזו שקשוקה לבחור. ותזכרו ארוחות בוקר אוכלים גם בשעות המסורתיות אבל בהחלט גם לאורך היום. מה רע להתחיל את הלילה עם שקשוקה מקסיקנית שמחה?

בתיאבון!  

2 תגובות: