רשומות

יום שלישי, 15 בנובמבר 2022

הכירו את "טרואר"- חנות יין ובר בעיר התחתית חיפה


 

חיפה עשירה במסעדות משובחות אך בר יין אליו מגיעים כדי ליהנות מיין איכותי, כפי שנהוג בעולם, לא תמצאו. אורי אוחנה הבעלים של טרואר פתח את בר היין שלו כדי לשנות זאת ולהביא את עולם היין לחיפה.

אורי אוחנה ואנוכי

אורי, בן ה-37 הגיע מתחום המסעדנות. במשך שנים עסק בתחום ובין היתר ניהל את מטבחי מסעדות "צ'אנג בה". עולם היין היה עבורו תחביב בלבד. כמי שמשפחתו מצרפת וכל שנה נהג להגיע לפריז, היין תמיד היווה מוקד להתעניינותו. לפני מספר שנים הפך את התחביב למקצועי יותר, חקר, למד ונכנס לעומק עולם היין. ולפני כשנה החליט שהגיע הזמן לפתוח חנות יין ובר שיביאו את תרבות היין לקהל החיפאי.

אורי מציע תפיסה שונה לתרבות הקולינרית שלנו. לא האוכל במוקד אלא היין. הוא היה רוצה שהמנהג של לצאת מהעבודה ולהגיע קודם ללגום כוס יין איכותי, להירגע, לנשום ואז לשוב הביתה, כפי שנהוג בערים רבות בעולם, יהפוך למנהג גם אצלנו.





את היינות בחנות- בר שלו הוא בוחר מתוך רצון להנגיש לקהל יינות ממקומות פחות מוכרים, יינות איכותיים, מיצרנים קטנים ומעניינים, שהיין שלהם מיוחד ובעל אופי. בחנות תמצאו יינות שמגיעים ממרוקו, קרואטיה, מקדוניה, הונגריה וכמובן גם מהארצות הידועות יותר ביין שלהם כמו צרפת, איטליה וספרד.

ניתן לרכוש בקבוקי יין בחנות. ניתן לשבת בבר ולהזמין כוס יין וניתן גם לפתוח את הבקבוק שקניתם וללגום בבבר.

אני לגמתי רוזה משובח שהגיע מיוון מיקב טסלפוס. זן ענבים שגדל רק ביוון ולא מוכר כאן בארץ והתלהבתי מאד.




הבר מציע תפריט המתחלף כל שבועיים- שלושה, כדי שכשתגיעו לביקור חוזר החוויה תהיה שונה. יש אפשרות להזמין כוסות קטנות וכך ניתן לנסות יותר יינות. המחירים נעים בין 30-45 ₪ לכוס יין. במקום יש מעדנייה וניתן להזמין נשנושים שונים ליד היין. כמו צלחת גבינות , צלחת נקניקים ועוד. אפשרות נוספת ומדליקה היא להביא את האוכל אתכם ואורי יתאים לכם את היין למנות שהבאתם או הזמנתם. אתם יכולים לשבת בחוץ עם האוכל שהזמנתם בוולט או הבאתם אתכם וללגום מהיינות של הבר, ללא תוספת תשלום.



ציור קיר בכניסה לטרואר

אורי סיפר לנו שהקהל המגיע לבר הוא מגוון מכל שכבות האוכלוסייה ומכל הגילאים. קהל הרפתקני, סקרן, מוכן לנסות ומתעניין מאד בעולם היין. יש שיח ער עם הלקוחות ששואלים ומתעניינים.

שאלתי את אורי איזה יין אהוב עליו במיוחד והוא חשב מעט, חייך וענה שמפניה!

במקום נערכים ערבי יין, הרצאות על יין ואירועים מיוחדים. למשל ביום חמישי השבוע מתקיים ערב בוז'ולה בו ניתן יהיה לטעום יינות מהאיזורים השונים ומבציר שונה ויהיה תפריט אוכל עם מנות שמתאימות ליין.

ניתן לערוך בטרואר גם אירועים קטנים עד 30 איש.

ומדוע נקרא המקום טרואר? המושג טרואר ידוע היטב בעולם היין. הוא מתאר את מכלול תנאי הסביבה לגידול הענבים כמו אופי האדמה, האקלים והמיקום. כל כך מתאים לקרוא כך לבר יין.

טרואר- רחוב הנמל 35, עיר תחתית, חיפה

טלפון: 077-3503585

שעות פתיחה- ראשון עד חמישי 12.00-23.00 ששי- 10.00-16.00

שבת- 17.00-23.00

בפייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

צילומים: ניסן גביש

גילוי נאות: היינו אורחי המקום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה