רשומות

יום חמישי, 10 בנובמבר 2022

בואו לטייל בעמק יזרעאל במושב היוגב. קבלו המלצות על סיור במשק "כרמלים" ביקור במטבח של השף דורון בר און וביקור ביקב היוגב 8


עמק יזרעאל מציע למטיילים בו מגוון עשיר מאד של טיולי טבע, אטרקציות וקולינריה. בכתבה זו אתמקד במושב היוגב, בו ניתן לבלות יום כיף מקסים ואמליץ על המקומות החווייתיים והמיוחדים לביקור- משק "כרמלים", המטבח של השף דורון בר און וביקור ביקב היוגב 8

משק "כרמלים"

רוצים לדעת כיצד מגדלים חסות? כרוביות? בגידול הידרופוני ללא מצע אדמה? כיצד אורזים? הביקור במשק "כרמלים" בתחנות הייצור השונות יספק את המידע המעניין הזה.

הסיור מעניין מאד ומיוחד וכעירונית מלידה התפעלתי מאופן הגידול, הכל היה מצוחצח ונקי, מאד קפדני, מאד יעיל. האריזה נעשית בתנאי בית מרקחת ממש והפחת גבוה במיוחד, כי כל ירק צריך להיות באיכות הטובה ביותר, לדגמן טריות ואסתטיות.

שלושה דורות של חקלאים עומדים מאחורי המשק שהוקם בשנות החמישים. בשנת 2000 הקימו ההורים כרמי וענת עם הבן יובל את "כרמל יבולים" במטרה לגדל מגוון ירקות מיוחדים כמו אספרגוס, חסה סלנובה, אפונת שלג ועוד.

במהלך השנים הצטרפו אל המשק כל הילדים- אמיר, דן, אורי ועירית וכיום דור הבנים מנהל את פעילות החברה, אשר שינתה את שמה ל"כרמלים".

החברה מגדלת ירקות בוטיק בגידולים הידרופוניים ללא מצע אדמה אלא במים. בין המוצרים שהחברה מגדלת: חסה סלנובה, חסה לאליק, כרובית פיורטי, ברוקולי, אפונת שלג, נבטים, אספרגוס ורוקולה.

רועי מסביר על גידולי האספרגוס
רינת ואני מתפעלות מהחסות



סוזנה ורועי שליוו את הסיור הסבירו לנו שכדי ליצור רצף אספקה בכל השנה, החברה מגדלת את גידוליה בכל הארץ. החל מרמת הגולן ועד חצבה. הכל נעשה תחת פיקוח של המשפחה, החל מהזרעים, השתילה, הגידול, הקטיף והאריזה. התוצרת היא בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובאיכות משובחת.

טעמנו מהתירס המתוק שניתן לאכול אף ללא בישול, מהאספרגוס, מאפונת השלג והכרוביות. משובח ובאיכות שאין כמותה!



ניתן להגיע לסיורים במשק. יש מספר סיורים אפשריים. סיור של מאחורי הקלעים של המשק הנמשך שעתיים במחיר של 60 ₪. סיור הכולל ארוחת צהריים ונמשך כ-3-4 שעות במחיר של 160 ₪. סיור הכולל גם ביקור ביקב וארוחת צהריים ביקב. נמשך בין 3-6 שעות (העלות בתיאום מראש) סיור פרימיום במשק וסדנא עם השף דורון בר און (עלות בתיאום מראש) וניתן להגיע גם לסיורים בהתאמה אישית.

לתיאום הסיורים- סוזנה גסנר: נייד- 050-4730079

suzana@carmels.co.il

ניתן להגיע לחנויות המשק ולרכוש מהמוצרים. ואני ממליצה על כך בחום. הן מבחינת האיכות, הטריות, הטעם והמחיר. שווה ביותר!




חנויות המשק ממוקמות במושב היוגב, בקיבוץ רמת רחל ובמשתלת יזרעאלה בקיבוץ גבת. את ימי הפתיחה ושעות הפעילות תמצאו באתר של "כרמלים" הקישור כאן בהמשך.

לאתר כרמלים- לחצו כאן

המטבח של השף דורון בר און

תחנה מענגת וטעימה במיוחד היא במטבחו של השף דורון בר און, רעייתו ענת ובתם איה שהצטרפה אף היא לצוות הקולינרי.

דורון וענת
דורון ואיה

המאכלים הטעימים שמכינים במקום הם מהתוצרת החקלאית של העמק- ירקות, גבינות, שמן זית, שמנת וחלב, פטריות, דבש. הכל תוצרת של חקלאי העמק והכל טרי, משובח וטעים מאד.


משפחת בר און היא משפחה חמה ואוהבת אדם. בביקורנו במקום הם הצליחו לתת לנו הרגשה ביתית וחמה, התעניינו במעשינו באמת והקדישו זמן להיכרות. האוכל שהם מכינים הוא בדיוק כזה- מנחם, עוטף ונעשה במלוא תשומת הלב והאהבה.

טעמתי אצלם פולנטה משובחת, פיצות, ממרחים של לאבנה, סקורדליה, גבינות ועוד. התלהבתי במיוחד מעוגת השמרים הנפלאה שטעמה עוד בפי.





המטבח פתוח לגן ירק וגינת תבלינים וניתן לערוך בו ארוחות פרטיות, ארוחות עסקים ואירועים. במקום יש סדנאות בישול שעורך השף בר און ויש גם ארוחות בראנץ' וצהריים בימי חמישי עם תפריט משתנה לפי העונה.

לפרטים והזמנת מקום: 04-9893247

מייל- baron@baron.co.il

לאתר של דורון בר און – לחצו כאן

יקב היוגב 8



את היקב הקימה משפחת דורון. במשק גידלו גידולי זית וכרם ענבים והקימו יקב מודרני וחדיש עם מערך בקרה משוכלל במיוחד.

הכרמים של היקב נטעו במושב היוגב, תוך טיפול אישי וצמוד לגפנים.


ליקב מרכז מבקרים וניתן לבקר בימי השבוע בשעות: 1100-1500 ששי-שבת: 1000-1600

טעימות יין מתקיימות כל השבוע בעלות של 55 שקלים לטועם וניתן להזמין סיורים ביקב ובכרם.

 טלפון לתיאום: 054-5868556

 לאתר יקב היוגב 8 – לחצו כאן


צילומים- ניסן גביש

גילוי נאות- הייינו אורחי המקומות בהם ביקרנו

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה