רשומות

יום ראשון, 27 ביוני 2021

בילוי משפחתי בגן הלאומי 'גן השלושה- הסחנה' בעמק המעיינות. יום של בריכות, מפלים, דו קיום והנאה רבה


 

הסחנה, בשבילי, הוא הרבה יותר מבריכות טבעיות ומפלים. הרבה יותר מגן לאומי שהוא אחד היפים בארץ. בשבילי הוא זיכרונות בלתי נשכחים של ילדות ונערות מאושרת. היינו מגיעים לסחנה מספר פעמים בשנה ונשארים שם מפתיחה עד סגירה. כמעט לא יוצאים מהמים, משחקים, נהנים מהדשאים, מהמרחב ומקסמו של המקום. השנים עשו את שלהם והתרחקנו. העדפנו חוף ים קרוב, בריכה קרובה. למה לנסוע רחוק כשיש כאן קרוב חוף ים ומים? ובכן, אין מה להשוות כי אין עוד מקום כה מיוחד ומושך כמו הסחנה ושום חוף או בריכה לא יתפסו את מקום הסחנה בליבי.




בשבת, החלטנו, כל המשפחה להגיע לסחנה. אמרו לנו שצריך להגיע מוקדם, שצפוף בשבת- וצדקו. אכן כדאי בימי ששי, שבת וראשון להגיע מוקדם. אכן צפוף וחם. נראה שכמעט כל עם ישראל נמצא שם על כל עדותיו. שמעתי שם בליל שפות- ערבית, רוסית, עברית, אמהרית ועוד. כולם מחפשים מקום מוצל להניח את חפציהם. כולם נושאים בידיהם תיקים, סלים, מגבות, כסאות. החכמים מגיעים כבר עם עגלת נשיאה ומתגלגלים בדרך אל פינה מוצלת. בסוף כולם מוצאים. גם אנחנו מצאנו וזה לא היה קל, כי גדלנו והפכנו לשבט קטן. וצריך הרבה מקום עבור כולנו. אבל, מוצאים, כמו כולם. המקום רחב ידיים, מלא מדשאות ועצים, פינות חמד, שולחנות פיקניק ועמדות גריל. כל אחד ימצא לעצמו את הפינה שתתאים לו.

                                עלמה מתכוננת לכניסה למים
גם אסף שמח בסחנה
אביתר בוחר גלגל

אחרי שהתמקמנו וסידרנו את הציוד, הגיע הזמן להיכנס למים. הבאנו אתנו גלגלי ים גדולים וקטנים לכל המשפחה. וכך צעדנו לעבר המים הכחולים והמזמינים, כובעים על הראש, מרוחים בקרם הגנה, גלגלי ים בידינו לעבר אחת הבריכות. וזהו! לא רצינו לצאת יותר. כי אין כמו המים של הסחנה להנאה, לרוגע ולכיף. טמפרטורת המים בסחנה היא 28 מעלות וקבועה כל השנה, כך שהמים נעימים מאד ולא קר.אם אתם חושבים שרק הילדים נהנו אז טעיתם. כולם, כולל סבתא רבא נכנסו להשתכשך. יצאנו רק כדי לאכול ותאמינו לי התיאבון ממש גדל לכולם והילדים טרפו הכל במהירות רק כדי לחזור למים.

בסחנה רעבים יותר
משכשכים

הספקנו גם לטייל בגן הגדול, להתפעל מיופיו ומהדו קיום המתאפשר בו. ערבים ויהודים אחד ליד השני, קוראים זה לזה אחי, משתכשכים יחד ונוכחים שאפשר לחיות יחד. אהבתי זאת ממש. אולי בתחילה זה מרתיע מעט, אבל אחרי זמן קצר אף אחד לא מתייחס לכך. בגן מסתובבים לא מעט מאבטחים, הדואגים לשמור על הסדר. ראיתי כיצד נער צעיר מטפס על עץ, מתנדנד בין ענפיו וקופץ לבריכה מגובה רב. אחרי דקה הגיע למקום מאבטח וטיפל בכך. כנראה, שצריך לשמור עלינו מפני עצמנו. זה היה יכול להיגמר עם פציעה.

הסחנה, אינו רק בריכות ומפלים. תמצאו בו את 'שביל הבוסתן והמים' שנחנך לאחרונה בגן עם טיילת לאורך הנחל העוברת דרך בוסתן פורח וטחנת קמח עתיקה, מוזיאון 'עקבות בעמק' עם אגף הארכיאולוגיה ואגף המורשת ושחזור הקמת חומה ומגדל. לצערי, לא הספקנו לבקר אך נעשה זאת בפעם הבאה.



מדוע נקרא הגן "גן השלושה" יודעים? על שם חיים שטורמן, אהרון אטקין ודוד מוסינזון שעלו על מוקש לד בית שאן בשנת 1938. אטקין ומוסינזון נהרגו ואילו שטורמן נפצע קשה.

מידע חשוב- בחודשים יולי אוגוסט יש אפשרות ללון בגן השלושה ויש אפשרות לשחייה לילית! המשפחה שלי כבר מתכננת. בואו נקווה שיש עדיין מקומות פנויים.

המלצות לסיכום: עדיף להגיע לסחנה בימי ב-ה, הרבה יותר רגוע ושקט. במידה ותגיעו בימי ו-א' בואו מוקדם, שמונה וחצי תשע. אם יש לכם צלונים ושמשיות תביאו אתכם וכמובן הרבה שתייה, כובעים, קרם הגנה, מזרוני ים וגלגלי ים.

יהיה יום כיף מושלם!

הסחנה בפייסבוק- לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה