רשומות

יום שבת, 19 ביוני 2021

הכירו את יפו לעומק. "אהלן יאפא"-מיזם קהילתי תיירותי המאפשר לנו להכיר מקרוב את אנשי יפו- אמנים, אירוח בבתים, סדנאות אוכל, גלריות וגם מלון בוטיק אחד


 

אין מי שלא ביקר ביפו. אני כותבת זאת בביטחון מלא. כולנו הגענו לכיכר השעון, אכלנו בייגלה באבולעפיה, טיילנו בנמל יפו ובעיר העתיקה ואולי גם אכלנו באחת ממסעדות הדגים שלה. זה נחמד מאד אבל אם אתם רוצים להכיר באמת את יפו ואנשיה, לשמוע על ההיסטוריה שלה, לאכול מאכלים אותנטיים שמכינים רק בבית, וליהנות מחוויה אמיתית בסמטאות יפו, הצטרפו אלי לסיור מרתק עם המיזם "אהלן יאפא" והכירו את התיירנים הקהילתיים, את מורי הדרך שיבנו לכם סיור מקיף ונהדר, את האמנים, הגלריות, הסיפורים והמלון היפואי "מרגוזה" שבו כדאי ללון.

שנתחיל?

המיזם "אהלן יאפא" הוקם ביוזמת רינת בין העוסקת בתיירות, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית לעסקים. הקבוצה מאגדת 17 תיירנים מתחומי האירוח הביתי, גלריות, עסקים קטנים ומורי דרך. בכתבה אספר על המקומות בהם סיירתי, על מורי הדרך שסיירו אתנו ועל מסעדה ובית מלון מיוחדים.

רינת בין והדס שמואלי

מורי דרך שיהפכו את הסיור שלכם לייחודי ומרתק

הדס שמואלי- NICE2MEET- מציעה חוויה רב תרבותית שבה פוגשים את אנשי יפו בסביבתם הטבעית, מדברים איתם ושומעים את סיפור חייהם, בין המפגשים מסיירים בעיר ומכירים אותה דרך הזווית האנושית. הדס הקימה את המיזם לאחר עשר שנים בהן ניהלה את המרכז לקבלה באירופה וישראל והיא פועלת מתוך שליחות ורצון לקרב בין אנשים ולגשר בין תרבויות

נייד- 054-3232056

בפייסבוק- לחצו כאן

יגאל ברעם- מורה דרך מוסמך ומוזיקאי. נולד ביפו ומכיר אותה על בוריה. מדריך סיורים ביפו ומספר על ההיסטוריה שלה ועל יפו העכשווית ומה קורה ביפו של 2021.


יגאל ברעם והדס שמואלי

ליצירת קשר בפייסבוק- לחצו כאן

דנה רם- מנחה סיורי צילום ביפו ועורכת סדנאות צילום. צלמת במקצועה. דרכה תוכלו לחוות את יפו דרך המצלמה ולקבל רעיונות וטיפים בנושאי צילום.

לאתר של דנה- לחצו כאן

מעין קיצוני- מורת דרך הבונה סיורים ביפו ותל אביב ובמקומות נוספים בארץ. מכירה היטב את המקומות היפים של יפו ומספרת סיפורים מרתקת.

לאתר של מעין- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

 

מעין קיצוני

אירוחים ביתיים וסדנאות אוכל


אירוח ביתי אצל עליה דסוקי

עליה דסוקי מארחת בביתה שבשכונת עג'מי. מביתה תוכלו ליהנות ראשית מהנוף הנפלא הנשקף מהמרפסת ומסיפוריה המרתקים ואז ליהנות מארוחה שהיא מכינה לפי בקשת המתארחים. עליה סיפרה לנו על משפחתה ועל דו קיום וחיים משותפים, באופן הומוריסטי ומרתק.

טלפון: 053-7422277

בפייסבוק- לחצו כאן



עליה דסוקי

 




אירוח וסדנאות אצל אופיר לויט "המרפסת ביפו"

אופיר מארחת במרפסת מול הים. נוף מהפנט ששובה את העין. היא מקיימת ארוחות פרטיות ומעבירה סדנאות מדיטציה, מיינדפולנס, מוזיקה וארועי תרבות, מתוך רצון להכיר לאורחים את התרבות היפואית על מגוונה הייחודי. אופיר סיפרה לנו על השכונה ועל חייה ביפו ואהבתה למקום.

טלפון: 058-6188586

המרפסת ביפו- לחצו כאן

 

אופיר לויט


סיפורים וקפה אצל דוריס חיפאווי

דוריס מארחת בביתה לארוחות בוקר, סיפורים וקפה. משפחת חיפאווי ידועה בקפה שלה וקפה אנטון פועל מזה דורות ולקפה שלו טעם וארומה ייחודיים. דוריס מספרת על משפחתה ועל ילדותה ועושה זאת בחן רב ובאופן מרתק. היא מלאת שמחת חיים והדביקה אותנו בשמחתה וריתקה בסיפוריה על חייה כערבייה נוצריה במדינה יהודית, עם הורים שמרנים שהשיאו אותה בגיל צעיר ועל המסע שעברה, הצמיחה והעצמה נשית.

טלפון: 054-4771201

jaffastoriesandcoffee@gmail.com

פייסבוק- לחצו כאן

 


דוריס חיפאווי

אמנות וגלריות

הגלריה של דן רייזנר

דן מתגורר בשכונת נגה ביפו. פסל מוכר בארץ ובעולם היוצר פסלי חוצות מרשימים ביופיים. הוא גם יוצא לסיורים מיוחדים בהם הוא מספר על שכונת נגה ועל יצירתו. בסיור מבקרים אצל דן בסטודיו והוא מספר על עצמו ועל יצירותיו. בגילוי לב סיפר לנו דן על הפוסט טראומה שעבר ועל ההשפעה שיש לכך על עבודותיו. עוד סיפר על השכונה והמהפך שחל בה.

לאתר של דן- לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן

 

דן רייזר






סטודיו שפירא- סטודיו ובי"ס לצורפות

טלי ויניב שפירא מעבירים בסטודיו קורסים להכשרה מקצועית וגם יוצרים תכשיטים ייחודיים על פי בקשת הלקוחות. טלי אחראית על הלוגיסטיקה ויניב על העיצובים ויחדיו הם מציעים סדנאות ייחודיות וחווייתיות ליצירת תכשיטים.

לאתר ולהרשמה- לחצו כאן


טלי ויניב שפירא


עיצובים של יניב


EUREKA DESIGN למחדוש רהיטים

אבי פתח את הסטודיו מתוך רצון לפעול למען קיימות וליצור מחומרים שאי אפשר להשתמש בהם יותר משהו חדש וייחודי. בסטודיו המקסים משתמשים באביזרים, רהיטים ישנים וחומרים שנזרקו, משחזרים ומחדשים אותם ונותנים פרשנות חדשה למוצר מלא סטייל, ייחודיות ויופי. וכך, מחפץ שעשוי להזרק לאשפה נוצר מוצר שאין שני לו.

בסטודיו מתקיימים סדנאות לבני כל הגילאים ובהם יוצרים יחד פריטי עיצוב שונים. יש גם הרצאות וכיתות אומן.

טלפון: 050-5812775

בפייסבוק- לחצו כאן







גלריה נירית לבב פקר

הגלריה של נירית נמצאת בשוק היווני. נירית למדה עיצוב אופנה והיתה בעלת סטודיו מצליח לשמלות כלה. כשהבינה שאינה נהנית יותר ונמשכת לכיוון של יצירה, החלה תהליך של חיפוש, למדה קורסים של צורפות ופיסול בברזל והחלה לפסל משרשראות אופניים ישנים. פסליה בגדלים שונים ובגלריה תמצאו גם אמנות שימושית, גם תכשיטים וגם את פסליה המרשימים. פסלים של נשים בהריון, פסלים של כלבים ועוד. הפסלים של נירית ייחודיים, מלהיבים ומרהיבים.

טלפון: 0504-9001281

אתר- לחצו כאן


נירית לבב פקר






עסקים ביפו- מלון מרגוזה, מסעדת "אל קלחה" וסבוני נוזהה

מסעדת " אל קלחה"

מה תאכלו ביפו? אני ממליצה על מסעדה קטנה ולא ידועה של זגלול. המסעדה מגישה חומוס "פתה" שכמוהו לא טעמתם מעולם. זו מנה המכילה חומוס, טחינה, יוגורט, קרעי פיתה שספחו את נוזלי החומוס, שקדים קצוצים, פטרוזיליה ו-14 סוגי תבלינים סודיים. החומוס הכי טעים שאכלתי אי פעם. מעדן. המתכון הסודי הוא בן 120 שנה של הסבא רבה של זגלול שהיה בעל חומוסיה ביפו כבר בשנת 1920.

עוד תמצאו במסעדה כדורי פלאפל ירוקים ממולאים בממרח של בצל, צנובר וסומק. טעים טעים.

דרך שלמה 3, יפו

טלפון: 077-7010240







סבוני נוזהה- עליא אבו שמיס

בשנת 2020 מחליטה עליא לקחת יוזמה ולפתוח מפעל לסבונים. בעבר, הייתה יפו ידועה בסבוני שמן הזית האיכותיים שלה ועליא מתכננת להעיר את יפו בניחוח סבונים כמו פעם. סבוני נוזהה (טיילת או שדרה) נרקחים בעבודת יד מרכיבי שמן זית, חמאת שיאה, שמן עלי דפנה, שמן קיק ושמן קוקוס. ניתן למצוא אצלה סבוני תפוז ורוזמרין, סבוני יסמין, נענע ועוד ריחות קסומים שיזכירו את יפו. הסבונים נמכרים בחנות הבוטיק מול כיכר השעון ברחוב רזיאל 25, יפו ובאתר האינטרנט.

טלפון: 052-2427796

אתר- לחצו כאן


עליא אבו שמיס



מלון מרגוזה

מלון בוטיק בן 37 חדרים המתאימים למטיילים, זוגות ומשפחות. המלון קרוב לשוק הפשפשים ועיצובו אורבני, תוך שילוב של עיצוב מודרני- מינימליסטי ומוטיבים מסורתיים. בכל חדר מרפסת הצופה אל עבר יפו העתיקה וכמובן כל האביזרים לשהייה נעימה ונוחה.

מנהל המלון אופיר עשה לנו סיור במלון היפה והפנה את תשומת ליבנו לתזכורות שיש במלון לפרדסי התפוזים הידועים. החל מתמונות ועד הרצפה המיוחדת. במלון יש גם חדר ישיבות גדול ומרווח.

לאתר- לחצו כאן

 

אופיר מנהל המלון


צלם: אציק ביניונסקי.
צלם: אציק ביניונסקי.
צלם: אציק ביניונסקי.


משוטטים בעיר










למיזם "אהלן יאפא" בפייסבוק- לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה