רשומות

יום ראשון, 15 במרץ 2020

מסעדת "פלוקה- FLOOKA "בעכו העתיקה. חובה לאוהבי הדגים ופירות הים



לפני מספר שנים ביקרתי בליסבון. עיר נמל שוקקת חיים, תיירים, שמחה ומסעדות שמגישות מבחר נהדר של דגים ומאכלי ים. זו הייתה חוויה קולינרית בלתי נשכחת ומאז חיפשתי גם בארץ מסעדות בסגנון דומה. השבוע מצאתי. מסעדת "פלוקה" של השף סעיד שאמי עושה כבוד למאכלי הים ומעניקה חוויה טעימה ומהנה מאד לסועדיה.




המסעדה מתחבאת באחת מהסמטאות של עכו העתיקה. במבט מבחוץ לא תבחינו בשום דבר יוצא דופן. אך, כשנכנסים פנימה מתגלה מסעדה נעימה, מעוצבת בפשטות, תוך הדגשה על הצבע הכחול ופריטים הלקוחים מעולם הים. מאחור נמצאת חצר גדולה שבימי הקיץ ניתן יהיה לשבת בה וליהנות מהבריזה המגיעה מהים, ממשקה ונשנושים שונים.




סעיד שאמי פתח את המסעדה לפני כשנה והתפריט מבוסס על הדגה ופירות הים ששולים מהים דייגי עכו. שם המסעדה "פלוקה" פירושו סירת דיג קטנה והשם מתאים מאד לאוכל המוגש בה. התפריט קבוע אך יש לא מעט מנות עונתיות. אנחנו אכלנו מנות דג פלמידה אדומה שנמצאת כעת בשווקים, בעוד מספר שבועות יהיו סרדינים ודגים אחרים. הירקות והפירות הם משוק עכו הסמוך. הכל טרי מאד.

                 סעיד שאמי ואנוכי

"מאיזה גיל ידעת שאתה רוצה לבשל? " אני שואלת את סעיד  "מגיל שנה" הוא עונה וצוחק, מספר לי שהתחיל לעבוד בגיל צעיר במסעדת הדגים הידועה "אבו כריסטו" כמלצר ולאחר מכן עבר לעבוד במטבח. הוא גר שנים רבות בחו"ל, עבד במסעדות בלונדון, עבד כשף על ספינת קרוז, לאחר מכן עבד במלונות באילת כשף ולבסוף החליט לפתוח מסעדה משלו.

סעיד מלמד מזה שנים במרכז הטכנולוגי בעכו במגמת מלונאות והוא מוכר היטב בקרב בני הנוער החולמים להיות שפים, כמוהו.



מה תמצאו בתפריט? הרבה מאד מנות דגים ופירות ים, אך גם מנות שמתאימות לצמחוניים וטבעוניים וגם למי שאינו אוהב דגים. יש גם מנות ילדים כמו שניצלונים וספגטי. לסעיד יש אלבום גדול עם מבחר דגים וכך הוא מסביר לסועדים מה הדג אותו בחרו לאכול.



בין המנות הראשונות- סלט פאתוש, טאבולה, סלט ישראלי קצוץ דק, מבחר סלטים בסגנונו של השף, סלט קלמארי, סלט דגים, סביצ'ה דג, קרפצ'יו תמנון, פסטראמה דג, פילה אנשובי, ראשי קלמארי, שרימפס.
בעיקריות- דניס, לברק, סלמון, מבחר פירות ים, סינטה עגל, אנטריקוט, פילה עגל.

מה אכלנו?

התחלנו עם מבחר סלטים. טאבולה, חומוס, יוגורט, סלט שמיר, סלט ירקות שורש, טחינה. הכל טרי מאד וטעים מאד. אהבתי במיוחד את סלט השמיר והטאבולה שהלכו מצוין עם היוגורט הסמיך והחמצמץ. השתדלתי מאד לא לגעת בלחם השום שקרץ לי, כי לאחר מכן לא יהיה מקום להמשך. יחד עם הסלטים קיבלנו קוקטייל חם של ביסק סרטנים אותו שתינו בהנאה רבה.




מנות ראשונות:

קרפצ'יו תמנון- תמנון מבושל זמן ארוך יחד עם ירקות שורש ורוטב דגים. פרוס דק דק, עם לימון ושמן זית (59 ₪) זו מנה נהדרת, טעימה מאד. ייחודית וממכרת. אחת הטובות שאכלתי. הבשר רך מאד, מלא בטעמי ים ואי אפשר להפסיק לנשנש.



פסטרמה של דג פלמידה אדומה- נתחי דג מתובלים וכבושים (55 ₪) הנתחים עשויים במומחיות, מוגשים לצד רצועות מלפפון דקיקות. מתאים נהדר לכוס ויסקי או בירה. הנשנוש המושלם.




פריקי וראשי קלמארי- (40 ₪) מנה מיוחדת במינה. הפריקי מתפצח בין השיניים וראשי הקלמארי פריכים ועסיסיים. מאד נהניתי מהמנה הזו.



סאשימי פלמידה- נתחי דג פלמידה מוחמצים בשמן זית, לימון ושום. (59 ₪) מנת ים שמביאה לצלחת את ניחוח הגלים. מנה מצוינת וטעימה.



לעיקריות:

קדירת מולים -ברוטב שמנת, חמאה, בצל ושום. ה- מנה המנצחת. טעימה ברמות. ליקקנו את האצבעות. אני חושבת עליה ובא לי שוב. ממליצה מאד.




קציצות דגים- קציצות נימוחות, רכות וטעימות. מתובלנות בדיוק במידה הנכונה ואולי זו נראית מנה פשוטה, אך היא לא. מנה נהדרת.


נתח דג על הפלאנצ'ה- הפלאנצ'ה מונחת במרכז השולחן ונתח הדג נצרב מול עינינו. מעט מאד תבלינים. רק טעמו של הדג הצרוב קלות. מושלם. אין צורך ביותר מכך.




קינוח: נתחי דלעת מבושלת בסירופ ומוגשת עם אגוזים. קינוח שכמוהו לא טעמתי בשום מקום. אהבתי מאד ונהניתי מבשר הדלעת המתקתק הטבול בסירופ. הקינוח הוגש עם קנקן תה תפוחים וקינמון.




לסיכום: ארוחה מושלמת. סעיד שאמי הביא את ניחוח הים אל השולחן והפתיע עם מנות ייחודיות וטעימות מאד שהפכו את הסעודה לחגיגה.

אני ממליצה להתמקד במנות העונתיות. במנות דגי הים ופירות הים. עזבו את דגי הלברק והדניס, נסו מנות מיוחדות עם הטאץ' האישי של השף. תנו לו לבחור לכם את המנות ואני בטוחה שתיהנו מאד. כמונו.

FLOOKA- רחוב צלאח א דין 14, עכו העתיקה

טלפונים- 04-9811183 או 050-8919370

פתוח: ימי א'- ש' 1200-00.00


בפייסבוק- לחצו כאן

2 תגובות:

  1. גם לנו היתה חוויה מאוד אותנטית ונעימה, השף מדהים והצליח להפתיע אותנו מס פעמים במהלך הארוחה!! האווירה נעימה, הכל טרי והמחיר פייר לגמרי .

    מומלץ בחום

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה לקרוא זאת. אכן מסעדה מעולה ובמחירים לגמרי הוגנים. תודה לך.

      מחק