רשומות

יום רביעי, 4 במרץ 2020

ספרי ילדים חדשים ונחמדים



זה הזמן לספרים. מספר ספרי ילדים נחמדים לגילאים הצעירים. רחלי פליישון מספרת על הגשמת חזונו של הרצל בספר "אין זו אגדה". קריסטין רובסון בספר פעילות חמוד לילדים "כיף לחפש בגן החיות". שרה אורבך בספר על אהבה, דאגה וצער "איפה אתה, נושי?" והיכרות עם בעלי המקצועות השונים בסדרה "אני רוצה להיות"

אין זו אגדה מאת רחלי פליישון
ספר ראשית קריאה חדש


עידו חולם לנצח את הכתה המקבילה בתחרות כדורסל. האם יצליח להגשים את החלום? רחלי פליישון משתמשת בסיפור המסגרת על 2 קבוצות כדורגל והרצון לנצח כדי לספר את סיפור הגשמת החזון של הרצל.
תוך כדי שהיא מספרת את סיפורו של עידו וקבוצתו ורצונם של הילדים להגשים חזון, היא עוסקת בחזון הקמת מדינת היהודים ועושה זאת בבהירות, באופן מעניין ומושך תשומת לב ובשפה קלה המאפשרת לילדים המתחילים לקרוא, לעקוב ולהבין.

אִמָּא, שֶׁשָּׁמְעָה אֶת הַשִּׂיחָה, אָמְרָה לְעִדּוֹ שֶׁיֵּשׁ אִמְרָה שֶׁקָּבַע הֶרְצְל: "אִם תִּרְצוּ, אֵין זוֹ אַגָּדָה." "שָׁמַעְתִּי אֶת הַמִּשְׁפָּט הַזֶּה, אֲבָל מָה הוּא אוֹמֵר?" "הוּא אוֹמֵר שֶׁאִם אַתָּה רוֹצֶה מַשֶּׁהוּ, אַל תַּחְשֹׁב שֶׁזֶּה חֲלוֹם, אֶלָּא תִּשְׁתַּדֵּל לְהַשִּׂיג אוֹתוֹ, וְזֶה יָכוֹל לִקְרוֹת," הִסְבִּירָה אִמָּא. "אֲבָל הַדָּבָר הֶחָשׁוּב הוּא..." הוֹסִיף אַבָּא, "כְּדַאי לְתַכְנֵן אֶת הַדֶּרֶךְ כְּדֵי לְהַשִּׂיג אֶת הַדָּבָר שֶׁרוֹצִים, וּלְהַאֲמִין שֶׁחָשׁוּב לְהַשִּׂיג אֶת הַדָּבָר הַזֶּה." (מתוך הספר)

בנימין זאב הרצל, חוזה מדינת ישראל, המחיש לנו כי כאשר רוצים משהו חשוב, ושואפים להגיע אליו בכל הלב, אפשר לפעול כדי להגשימו. ברוח הזו מחליט עידו שהכיתה שלו יכולה לנצח את הכיתה המקבילה במשחק כדורסל, אם חברי הקבוצה יתאמנו בקפידה ובנחישות. בני המשפחה של עידו מעודדים אותו לדחוף את הקבוצה קדימה, ובשעה שהוא לומד על דרכו של הרצל להגשמת חזונו, הוא פועל להגשמת חזונו האישי.

מפרי עטה של רחלי פליישון: "להיות מנהיג", "האחר הוא אני", "להיות מנהיגה", "איגרות ברוח", "החלום שלי", "הצילו, מפלצת!" ועוד. דמויות מתוך ספרה "הדינוזאור של דודו" מפוסלות בגן-סיפור בעיר חולון.

אתם מוזמנים לבקר באתר של הסופרת: www.rahely.co.il.

"אין זו אגדה" מאת רחלי פליישון, איורים: אלחנן בן-אורי. הוצאת "דני ספרים", 96 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il     

כיף לחפש בגן החיות מאת קריסטין רובסון




ספר פעילות צבעוני, עשיר בפרטים ונחמד מאד.

בתוך הספר היפהפה הזה מחכות לכם 24 תמונות חיפוש מרהיבות עין. כל תמונה עמוסה בחיות שונות ומשונות ובכל מיני דברים אחרים שעליכם לגלות. הנה כמה משימות חיפוש לדוגמה: האם תוכלו לגלות ארבעה דגלים קטנים? מצאו קוף במסכה. כמה שפיריות יש כאן? אצל מי נמצאים מפתחות גן החיות? מי איבד עניבת פרפר ואיפה היא? האם תוכלו למצוא פרפר צהוב? איפה קופסת האוכל שאחד המבקרים השאיר מאחור?

שעות של הנאה מצפות להורים וילדים, בין הדפים.

"כיף לחפש בגן החיות" מאת קריסטין רובסון, איורים: גארת' לוקאס. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il       

איפה אתה, נושי? כתבה וציירה שרה אורבך



ספר ילדים נוגע ללב ומרגש שגיבורו הוא נושי הכלבלב. הספר נוגע במגוון הרגשות, תוך שהוא מתעל, ממרכז, מבטא ומוציא לאור רגשות חיבה, נחמה, חמלה ודאגה, שיתוף ושמחה, לצד רגשות אבל ופרדה, המעוררים השתתפות בצער, עידוד ותמיכה בעת הצורך והשלמה עם אובדן.

"טלי קצת היססה והתקשתה לענות, לבסוף אמרה, "עוד מעט יהיה לי אח, בעצם אולי תהיה זו אחות". המשפט נשאר תלוי באוויר, כאילו לא נחת, מלי הופתעה והשתתקה באחת". (מתוך הספר)

המשפט הנ"ל אכן הפתיע ושינה לחלוטין את חייהן של החברות הנאמנות מלי וטלי, וכל אחת חוותה בנפרד פרדה משלב בחיים ומעבר לתקופה חדשה. גם דפוסי הקשר ביניהן ותכניו השתנו, אך האינטימיות והקרבה המשיכו לאפיין את פגישותיהן.

שרה אורבך, ילידת רמת גן, יועצת חינוכית במקצועה, מתגוררת כיום בבני ברק. לספרה "איפה אתה, נושי?" קדמו שני ספרי ילדים: "אותו קיץ ליבה לא נסעה לטיול" ו"שוב ללכת יכול", וספר שירים "ברבות הימים, אלקי".

"איפה אתה, נושי?" כתבה וציירה שרה אורבך, הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 59 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

סדרה מקסימה לילדים: "אני רוצה להיות"

אני רוצה להיות רופאה מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'



"אני רוצה להיות רופאה" הוא ספר לילדים בסדרת "אני רוצה להיות".

זהו יום עמוס במרפאה של דוקטור מירנדה. מטופלים רבים מגיעים לבקש את עזרתה. אוליביה סובלת מכאבים בקרסול וג'ימי מרגיש מאוד חלש וישנוני. האם דוקטור מירנדה תצליח לעזור לכולם?

ספרים נוספים בסדרה: אני רוצה להיות כבאי, אני רוצה להיות אסטרונאוט, אני רוצה להיות שוטר.

לגילאי 3-6.

"אני רוצה להיות רופאה" מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", עמודים לא ממוספרים. מנוקד. מחיר לצרכן 68 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il        


אני רוצה להיות שוטר מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'



"אני רוצה להיות שוטר" הוא ספר לילדים בסדרת "אני רוצה להיות".

זהו יום עמוס ביריד המקומי עבור השוטרים רוברט ואמילי. מכונית נתקעה בבוץ וילד קטן איבד את הוריו והוא זקוק לעזרתם. האם השוטרים יצליחו לפתור את כל הבעיות?

ספרים נוספים בסדרה: אני רוצה להיות כבאי, אני רוצה להיות אסטרונאוט, אני רוצה להיות רופאה.

לגילאי 3-6.

"אני רוצה להיות שוטר" מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", עמודים לא ממוספרים. מנוקד. מחיר לצרכן 68 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il        


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה