רשומות

יום רביעי, 11 במרץ 2020

ספרי עיון חדשים ומעניינים



ספרי עיון חדשים שתמצאו בהם עניין. דבי סויסה עם מדריך להורים מתחילים בספרה " הורות במודעות". מוטי בסוק עוסק במשחקים האולימפיים אתונה טוקיו 2020-1896. גיא ברכה- שפירא עם מדריך לקוסם ולמפעיל ימי הולדת בספר "הוראות הפעלה למפעיל"  והילה קלעי נובוטני עם שיעורי חיים שלמדה מאביה בספר  "דברים שלמדתי מאבא ".


הורות במודעות מאת דבי סויסה
מדריך להורים מתחילים
  



ספר הדרכה להורים שמכיל מידע על הכנה להורות ושלבי התפתחות הילד – מלידה ועד להיותו פעוט. 

הספר עוסק בהבנת עולמו של הילד, צרכיו ורגשותיו. בנוסף ניתנים בספר כלים להתמודדות עם סוגיות מגוונות בשלבי התפתחות שונים – חיזוק הקשר בין ההורה לילד, אכילה, שינה, גמילה ממוצץ ומחיתול, פיתוח עצמאותו של הפעוט ואף בחירת מסגרת חינוכית נכונה ושלבי ההתאקלמות של הפעוט בה.

הספר מחולק לארבעה חלקים: הורות וזוגיות, התפתחות התינוק, פעוטות ובשעות הפנאי.

הספר כתוב בצורה ברורה וקולחת וכל מי שמחפש מתנה לזוג המצפים לתינוק ראשון "הורות במודעות" עשוי להיות מתנה שימושית שמרכז את כל המידע הרלבנטי  במקום אחד.

דבי סויסה היא גננת ומומחית לגיל הרך מזה ארבעים שנה, אֵם לארבעה וסבתא פעילה. דבי היא מנחה קבוצות הורים, מאמנת גננות ומלווה נשים לאחר לידה. בוגרת המכללה הבריטית לחינוך "College Dandy Thomas" .

"הורות במודעות – מדריך להורים מתחילים" מאת דבי סויסה, הוצאת "ספרי ניב", 98 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

המשחקים האולימפיים מאת מוטי בסוק
 אתונה-טוקיו 2020-1896 



הספר מתאר בשפה קולחת, בדרך מעניינת ומרתקת, את התפתחות המשחקים האולימפיים מאז יוון העתיקה (776 לפני הספירה) ועד ימינו, כולל תיאור מפורט של האולימפיאדה הראשונה בזמנים המודרניים, באתונה ב-1896, והתמקדות באולימפיאדות ההיסטוריות  של ברלין ב-1936, של רומא ב-1960, מוסקבה ב-1980, לוס אנג'לס ב-1984 ובייג'ינג ב-2008. 

הספר מתמקד בשלושת ענפי הספורט המובילים במשחקים האולימפיים, הענפים המושכים את תשומת הלב של מיליארדים בעולם כולו, מלכת הספורט האתלטיקה הקלה, השחייה וההתעמלות. 
תיאור מיוחד מוקדש בספר לספורטאים הגדולים בהיסטוריית הספורט במאה ועשרים השנים האחרונות, כמו האינדיאני ג'ימי טורפ, האפרו-אמריקאי ג'סי אוואנס ששם ללעג את אדולף היטלר,  הבעל והאישה אמיל ודנה זטופק, "האיילה השחורה" וילמה רודולף, קרל לואיס, יוסיין בולט, הטרזן הראשון ג'וני וייסמילר, מרק ספיץ, מייקל פלפס האגדי (28 מדליות אולימפיות !), אגנס קלטי, לאריסה לטינינה, מיטסו צוקהרה, סימון ביילס ועוד גדולים ורבים אחרים. 
הספר מלווה את התפתחות הספורט במאה ועשרים השנים האחרונות, מספורט חובבני המיועד לגברים לבנים מהמעמדות השליטים לספורט מקצועני, הפתוח לכלל הציבור, עם כמעט שוויון מגדרי. במקביל הספר מתאר את העלייה הקבועה ברמת ההישגים מדי אולימפיאדה, כולל שיאים עולמיים מדהימים לצד שורה ארוכה של שיאים אולימפיים.  
מוטי בסוק, מומחה להיסטוריה של הספורט, פרסם ב- 1978 ספר על תולדות משחקי הגביע העולמי בכדורגל, ב- 1992 ספר על המשחקים האולימפיים וב- 2018 ספר על היסטוריית המונדיאלים. היה עיתונאי ביומון "חדשות הספורט", עורך הספורט ב"כל העיר", כתב מדיני ב"על המשמר" וב"דבר" וכתב-פרשן כלכלי ב"הארץ"/"דה מרקר" במשך 22 שנים.

האולימפיאדה ה-32
חמישים ושש שנים אחרי שאירחה, בהצלחה רבה, את אולימפיאדת הקיץ ב- 1964 , תארח טוקיו, בירת יפן, בפעם השנייה בתולדותיה במשך 17 ימים, מ- 24 ביולי עד 9 באוגוסט 2020, את המשחקים האולימפיים. האולימפיאדה ה- 32 , אירוע הספורט הגדול והחשוב בעולם, תארח כמעט 11 אלף ספורטאים, גברים ונשים, מ- 206 מדינות מכל היבשות. הם יתמודדו על מדליות הזהב, הכסף והארד ב- 339 תחרויות ב- 33 ענפי ספורט. מיליארדים בכל העולם יעקבו אחרי המאבקים המרתקים בין טובי הספורטאים בעולם.

יפן אירחה בהצלחה רבה את המשחקים האולימפיים (אולימפיאדת הקיץ) לראשונה ב-1964. אז היא גם פרצה לקדמת העולם, כמעצמה כלכלית-טכנולוגית. יפן אירחה גם פעמיים את אולימפיאדת החורף, בסאפורו ב-1972 ובנאגאנו ב-1998. עולם הספורט מצפה בדריכות שיא למשחקים ולתחרויות בטוקיו 2020. הציפיות מהאירוח היפני אדירות. האצטדיון האולימפי הנהדר, שיארח את פתיחת המשחקים, סיומם, את כל תחרויות האתלטיקה הקלה, ואת גמר טורנירי הכדורגל והרוגבי, הוקם על הריסות האצטדיון שאירח את אולימפיאדת 1964 בעלות של 1.26 מיליארד דולר (!). משחקי הכדורסל יתקיימו בארנה חדשה, מודרנית, שיכולה לארח כ-22 אלף צופים. תכולת יציעי בריכת השחייה הנהדרת כ-20 אלף מקומות. 

"המשחקים האולימפיים אתונה-טוקיו 2020-1896" מאת מוטי בסוק, הוצאת "ספרי ניב", 465 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

"הוראות הפעלה למפעיל" מאת גיא ברכה-שפירא



לראשונה בעברית:  מדריך יישומי מקיף לקוסם ולמפעיל יום ההולדת
  
חולמים להופיע בימי הולדת כמפעילים? מופיעים כמפעילי ימי הולדת אך זקוקים להדרכה? עובדים בתחום זמן רב אך מרגישים שהעסק לא מתרומם? 
אם עניתם "כן" לפחות על שאלה אחת - זה הספר בשבילכם!

ספר הדרכה  מקצועי בתחום ההפעלות לימי הולדת! רוצים להיחשף לכל הטיפים הכי חשובים של המפעילים הכי נחשבים בישראל? בפעם הראשונה נחשפים כל הסודות: מהן הטכניקות להפעלה מוצלחת? מהו לוח הזמנים המנצח ליום הולדת? כיצד מתמודדים עם ילדים שמפריעים במהלך ההפעלה? איך אפשר שלא להשתעמם בהפעלות שחוזרות על עצמן? איך כדאי לי לשווק את עצמי בצורה הכי אפקטיבית? איך בונים הפעלה מושקעת ומנצחת ליום הולדת? על סוגיות אלו ועוד רבות אחרות עונה גיא ודן בהן בהרחבה בספרו.

גיא ברכה-שפירא: "תתפלאו, מפעיל יום הולדת הוא מקצוע לכל דבר. רבים שואלים אותי אם אפשר להתפרנס מהעיסוק הזה, ואני עונה: בהחלט אפשר, צריך רק לדעת איך. מהתשוקה ומהניסיון הרב שצברתי במהלך השנים, כתבתי את הספר הזה שבידיכם".

גיא ברכה-שפירא, קוסם, אומן חושים ומפיק אירועים לילדים ולמבוגרים, החל את דרכו המקצועית בשנת 1986. גיא הוא גם פסנתרן חובב שהופיע תקופה קצרה בצעירותו כפסנתרן בבתי מלון. גיא החל את דרכו המקצועית בתחום הפעלות ימי ההולדת לילדים כבר בגיל 15. במהלך השנים הספיק לעשות תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה, להשתתף במופעי במה גדולים ובהפקות גדולות, להופיע בתוכניות טלוויזיה שונות, ללמוד משחק ב"בית צבי", להופיע על אוניית תענוגות, להנחות כנסים מקצועיים שונים, להנחות מופעי קרקס בין-לאומיים שהגיעו לישראל, לזכות בפרס אמ"י לאומן המבצע, לזכות בתואר "הקוסם המקורי" מאגודת הקוסמים הישראלית ועוד. כיום גיא מופיע בעיקר במופעי קסמים גדולים על במות גדולות ובמופעי חושים וטלפתיה למבוגרים במגזר העסקי והפרטי. כל הטיפים והעצות בספר הם פרי ניסיונו האישי עתיר השנים.

"הוראות הפעלה למפעיל – מדריך יישומי מקיף לקוסם ולמפעיל יום ההולדת" מאת גיא ברכה-שפירא, הוצאת "ספרי ניב", 187 עמודים. מחיר לצרכן 180 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

דברים שלמדתי מאבא מאת הילה קלעי נובוטני



הקשבה מתאפשרת כשאנחנו מניחים חלק מעצמנו ומהשיפוטיות שלנו בצד. לאבא הייתה יכולת מדהימה לעשות זאת. הייתה לו יכולת לנהל שיחה משמעותית וסבלנית עם ילדה בת שנה ועם אדם בן 90, עם האנשים הפשוטים ועם בעלי תארים מתוחכמים.
אם רק תקשיבו לאחר, תוכלו לגלות המון על עצמכם, עליו. חלק מהשיפוטיות תעלם.
אם תניחו את השיפוטיות בצד, תוכלו לייצר הקשבה.
אדם הוא אף פעם לא 'רק' הוא 'גם'. (מתוך הספר)

האם אי פעם חשבתם מה תותירו בעולם בלכתכם? אילו אדוות תעשו במעשיכם, כך שיישארו גם אחריכם? עד כמה אתם פועלים לפי הערכים עליהם גדלתם? מה למדתם מהוריכם ולקחתם עמכם?

הספר נכתב בתום ימי השבעה על מותו הפתאומי של אביה של הילה. בשבעה, נולדה ההבנה כי שיעורי החיים שלמדה מאביה, הם אוניברסליים. הם שיעורי החיים שלמדת מהוריך, מהמורה, הסבתא או מאדם אחר שהפכו אותך למי שאתה או לאדם שאתה רוצה להיות.

הספר מחולק לשני שערים: חלקו הראשון, עוסק בערכים והאופן בו ניתן ליישמם בחיי היום יום באמצעות רעיונות להתבוננות ותרגול . וחלקו השני, עוסק בהתמודדות עם משברים ואובדן.
בתוך הספר, שזורים סיפורים אישיים וכלים פרקטיים לתרגול ערכים שונים.

הוא תזכורת ואמצעי לחיות את החיים במלואם, בפשטות ותוך הענקת משמעות ותקווה.

הילה קלעי נובוטני, היא אמא לשלוש בנות, בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה רפואית, ופסיכולוגית חינוכית מומחית. מרצה, עוסקת בטיפול בילדים ובנוער, עבודה עם צוותים חינוכיים וטיפול בהורות באוכלוסיות מגוונות. "דברים שלמדתי מאבא" הינו ספר הביכורים שלה.

"דברים שלמדתי מאבא" מאת הילה קלעי נובוטני, הוצאת "ספרי ניב", 207 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה