רשומות

יום שני, 30 במרץ 2020

הכירו את "תופינה"- מאפים בריאים ללא קמח וללא סוכר.



אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת. רובנו נמצאים כל שעות היממה בבית, מודאגים, חוששים מהקורונה, מקווים לחזור לשגרה ולא יודעים מתי זה יקרה. איך מתמודדים? אני שומעת רבים שאומרים שהאוכל מהווה סוג של נחמה ולכן החטיפים הלא כל כך בריאים מככבים. זה בדיוק הזמן להכיר את "תופינה"- מאפים בריאים וטבעיים, ללא קמח, ללא סוכר, ללא עמילנים וכמובן ללא גלוטן. טעמתי את המאפים ולהפתעתי הם גם טעימים מאד. מסתבר, שאפשר גם אפשר להכין מאפים שיהיו טעימים ללא קמח וסוכר.

צפו בוידאו שהכנתי לכם:



בחודשים האחרונים יזם משרד הבריאות מהלך מקיף שבו מחייבים את חברות המזון לסמן את מוצרי המזון במדבקות אדומות או ירוקות. מדבקה אדומה מסמלת מוצר עתיר שומן, סוכר ונתרן. מדבקה ירוקה מסמלת מוצר בריא. המדפים בסופר מלאים במוצרים "בריאים" השאלה היא האם המוצר באמת בריא או רק נשמע כזה, ואם כן עד כמה? האם אנחנו באמת קוראים את האותיות הקטנות שעל המוצרים ובודקים את מכלול המרכיבים? והאם "ללא גלוטן" הוא חותמת לאוכל בריא? ממש לא! זה רק מעיד שהמוצר ללא גלוטן, ועדיין מכיל עמילנים  סוכרים או ממתיקים מלאכותיים. האם ידעתם שעמילנים מעלים מאד את רמת הסוכר בדם, שגורם לבעיות בריאותיות והשמנת יתר?

ובואו נדבר מעט על נושא הגלוטן- הגלוטן הוא חלבון המצוי בדגנים כמו חיטה שעורה ושיפון ובעברית נקרא "דבקן" היות והוא מדביק את מרכיבי הקמח והופך אותם לבצק. הגלוטן מהווה 90% חלבון מגרגיר החיטה ואחראי על ההתפחה של הבצקים. הגלוטן נוצר רק בזמן ההבשלה הסופי של גרגיר החיטה, ולכן בארה"ב קוצרים את החיטה בשלב הגרגרים הירוקים שאינם מכילים את הגלוטן וכך הקמח הוא "ללא גלוטן". בארץ גרגרי החיטה הירוקה נמכרים בתפזורת ויש אפשרות שיכילו גם גרגרים בשלים עם ערך גלוטני גבוה. חשוב להדגיש שמוצר "ללא גלוטן", אין פרושו שאינו מכיל פחמימות, קמחי עמילן, סוכרים, מלחים ושאר מרכיבים שאינם בריאים לגופנו. 

"תופינה" גם בריא וגם טעים ואופציה מצוינת למי שאינו יכול לאכול סוכרים וקמחים ולמי שרוצה לשמור על אורח חיים בריא

את "תופינה" הקימה דקלה וזאת מתוך מצוקה אישית. עד לפני שנתיים דקלה ניהלה עסק גדול עד שיום אחד קיבלה את הבשורה שסוכר וקמחים הם מחוץ לתחום עבורה. החלה לחפש מה לאכול בחנויות. הלכה לסופר, לחנויות טבע ולעוד מקומות בהם קיוותה למצוא אוכל שיעמוד בקריטריונים החדשים שהציב לה גופה. היא רצתה פחמימות, או משהו שייתן את אותה תחושת השובע.

להפתעתה גילתה שאין! 

מפתיע? אכן. כל שרצתה היה להכין סנדוויץ' לעבודה, עוגייה לקפה, עוגה לשישי בערב, או אפילו סתם פיתה לשים בה משהו טעים ומשביע.

היא החליטה לעשות לאחרים ולעצמה. אמרה ופתחה עסק למאפים ובצקים "תופינה", שהם תופינים אלא שהפעם המוצרים ממרכיבים טבעיים ואינם מכילים לא סוכרים ולא קמחים ולא עמילנים. וכמובן ללא גלוטן. תוך כדי התהליך היא מתחילה ללמוד תזונה טבעית באופן מקצועי.






המרכיבים היחידים בהם משתמשת דקלה למאפים של "תופינה" הם אך ורק טבעיים. אגוזים, שקדים, שומשום, קוקוס, זרעי פשתן, שמן קוקוס, טחינה וכדומה. הרכיבים אינם עוברים שום תהליך למעט לקטוף אותם מהעץ, לטחון, ולעשות עוגיות שעושות טוב לנשמה. הממתיקים בהם היא משתמשת הם סטיביה ואריתריטול שהינם ממתיקים טבעיים שאינם מעלים את רמת הסוכר בדם. 

מגוון האפשרויות רב מאד. עוגיות עם שקדים, עם אגוזים, עוגיות שוקולד (שוקולד מריר 85%), עוגיות שומשום, ומה לא. פיתות, בורקסים ושאר מאפים. והכי חשוב זה טעים. הטעם עדין, לא מתוק מדי ובלי הרגשה שמוותרים על כלום. כל המאפים והעוגיות כולל הפיתות והבורקסים נעשים בעבודת יד ע"י דקלה והצוות והם ניתנים להקפאה מבלי לאבד מטעמם. 






זוהי בשורה פורצת דרך לכל האנשים שרוצים לאכול בריא בין אם הם מחויבים בריאותית ובין אם לא. אנשים שהגיעו להבנה שאוכל בריא עכשיו יחסוך בעיות עתידיות. למה לאכול סוכרים ופחמימות אם יש דרך קלה יותר, בריאה יותר, וטעימה לא פחות.

חזונה של דקלה הוא להפיץ את מוצריה ולהפכם לנגישים בכל מקום שאנשים אוכלים. בחנויות הטבע, בסופר, אפילו בחנויות הנוחות של תחנות הדלק, כדי שכולם יוכלו ליהנות מאוכל בריא בכל שעה בכל מקום. כיום ניתן להזמין את המוצרים טלפונית ולקבל את ההזמנה בשליחות, בקרוב הזמנות מהאתר. 

בעתיד הקרוב ביותר נזכה כולנו לטעום מאפים בריאים ללא סוכר, עמילן וקמח, בכל פינה. 

מחירים להמחשה: קופסת עוגיות 200 גרם, 36 ₪. 4 פיתות 18 ₪. לא כולל משלוח

להזמנות: "תופינה" - דקלה לוי  055-7049548

אינסטגרם – tufina__

צילומים: יח"צ תופינה, יפה גביש


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה