רשומות

יום רביעי, 11 במרץ 2020

שלושה ספרי פרוזה חדשים על המדף



שלושה ספרי פרוזה שכתבו נשים. זואי פולביג עם רומן קליל ועכשווי "הפתק". ורד כהן ויסוצקי ברומן מתח "שבר ענן" וסיגל אור כהן עם רומן המבוסס על חייה "רכבת השעה חמש וארבעים".

הפתק מאת זואי פולביג



רומן קליל, חביב, עכשווי מאד, המבוסס על סיפורה האמיתי של הסופרת – סיפור רומנטי פנטסטי על פתק אחד קטן שחולל שינוי גדול.

גיבורת הרומן היא מיה פלאוורס, העובדת בחברת אופנה גלובלית אשר משווקת את פריטי הלבוש דרך האינטרנט. יום אחד מבחינה מיה בנוסע חדש ברכבת שלה ללונדון, ולפתע היום שלה כבר לא רגיל כל כך. מיה יודעת באותו רגע, וללא כל ספק, שזהו האחד בשבילה. אבל הבחור החתיך על הרכבת תמיד נמצא עם הראש בתוך ספר והוא לא מבחין כלל במיה היושבת באותו קרון. לבסוף, בעידודה של ידידה קרובה, מיה אוזרת אומץ ונותנת לזר פתק ובו היא מזמינה אותו לדרינק. אחרי הכל, מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות? וכך מתחיל סיפור של דלתות מסתובבות, של הזדמנויות מוחמצות ושל מציאת האושר במקומות הכי לא צפויים.

זואי פולביג היא כתבת אופנה ועורכת בתחום הדיגיטל. היא החלה את דרכה ב"קוסמופוליטן" וממשיכה לכתוב כפרילנסרית במגזינים ידועים וחשובים. ב-2008 היא פרסמה טור שבועי ב-Fabulous Magazine  על הטיול סביב העולם שערכה עם "איש הרכבת" – אדם שפגשה במהלך נסיעותיה היומיומיות לעבודה. מאז הם התחתנו והם חיים בהרטפורדשייר עם שני בניהם. הפתק הוא הרומן הראשון שלה. 

"הפתק" מאת זואי פולביג. מאנגלית: נועה בן פורת, הוצאת "דני ספרים", 400 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il 

שבר ענן מאת ורד כהן ויסוצקי



רומן מתח ראשון לורד כהן ויסוצקי.

הוא לקח לשוטר את כל הציוד שהיה עליו. "לכי תלבשי מעיל וכובע ותרדי לפניי. תרדי במעלית לקומת החניה. שם לא יראו אותך יוצאת. תמשיכי ללכת עד לתחנת האוטובוס שבפינה, אני אאסוף אותך משם. ותשתדלי לא למשוך תשומת לב, יש ניידת שחונה בחניה למטה". (מתוך הספר)  

2005, עוד לפני שהתרחשה, גובה ההתנתקות מחיר כבד. הכאב והשסע גדלים מיום ליום. לגליה, עורכת ראשית ובעלת מקומון מצליח בחיפה, יש סודות משפחתיים מהעבר אותם היא לא משתפת עם אף אחד, גם לא עם בעלה, דורון, החי בנפרד ממנה. כעת, לאחר שבתם המשותפת נחטפת למטרות סחיטה, על ידי אחותה, תושבת ההתנחלות עין רגב שבשומרון היא פוחדת לחשוף אותם יותר מאי-פעם. למזלה  או שלא, דורון, קצין בכיר במשטרה, מחליט לחקור לבדו כיצד ייתכן שאשתו האהובה נחשדת בניסיון התנקשות בשר בממשלה.

ורד כהן-ויסוצקי, מורה לאנגלית  ורכזת החינוך החברתי בחטיבת הביניים בקריית טבעון,  נהנתה לכתוב למגירה כבר בילדותה ומאז ועד היום מילאה מחברות שלמות בשירים ובסיפורים קצרים בעברית ובאנגלית. היא נולדה בחיפה מול הים, התגוררה מרבית חייה בנוף הגליל וכיום חיה ברמת ישי עם בעלה, שלוש בנותיה ושני כלביה ועסוקה בכתיבת ספרה הבא. שבר ענן הוא ספרה הראשון.


"שבר ענן" מאת ורד כהן ויסוצקי, הוצאת "ספרי ניב", 264 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.


רכבת השעה חמש וארבעים מאת סיגל אור כהן



רומן המבוסס על חייה של סיגל  אור ומתאר מסע אל המוות דרך גילויי האור של העולם הבא ואל החיים כנגד כל הסיכויים. זהו סיפור על חוסן נפשי, אומץ לב, שמחה ואהבת החיים.

"שאגת צופר מתקרבת מהדהדת ומרעידה את הווייתי. הצליל מוכר. אני מניעה את שפתיי ללא קול ושואלת, 'היכן אני?'. 'הבוקר נוריד לך את התפרים', נשמע פתאום קול רך, איתן ויציב, קול הבוקע מבין בליל הצפצופים המונוטוניים הצורמים באוזניי" (מתוך הספר).

ויקי, אישה צעירה בשנות הארבעים לחייה - אם, רעיה וקרייריסטית, ממהרת אל תחנת הרכבת "השלום" בדרכה הביתה. זהו יומה האחרון במשרד בתל אביב. לפתע חולפת בה תחושה מוזרה, אך היא מתעלמת ממנה, מסדרת את דש חולצתה מתחת לחליפת המנהלים ועולה לרכבת שעתידה לשנות את חייה. מתפקיד בכיר בדרך לשליחות בינלאומית עם משפחתה בקנדה, מתרסקים חייה באסון תאונת הרכבת ברבדים בשנת 2005 . 

סיגל אור כהן, ילידת 1965 אם לשלושה בנים, מנטורית לשינוי תודעה, מטפלת אנרגטית, מרצה ומנכ"לית עמותת נחמה. זהו ספר הביכורים שלה.

סיגל, בכירה בבנק הפועלים, עמדה לעבור עם בעלה וילדיה לקנדה כדי לנהל נציגות בנק בטורונטו. היא נפרדה מחבריה בבנק ועלתה על הרכבת לביתה בלהבים שכבר נמכר ותכולתו נשלחה לטורונטו. המזגן בקרון הקבוע, קרון השמורים-הצפוני ביותר ברכבת בו נסעה, לא פעל. 10 דקות לפני התאונה סיגל עברה לקרון הראשון מאחורי הקטר. הרכבת שיצאה מתחנת תל-אביב "השלום" לכיוון הישוב להבים, התנגשה במשאית שנתקעה על המסילה ולא הניעה. מזלה הגדול היה שמסוק חילוץ של חיל האוויר גילה מהאוויר אישה אנונימית שרועה מחוסרת הכרה בלב שדה חמניות, כ-40 מטרים ממקום התאונה. סיגל סבלה מפגיעה רב-מערכתית ועברה 2 החייאות. היא ראתה את מנהרת האור שהוביל אותה לייעוד החדש שלה בחיים  - מנטורית לשינוי תודעה, מטפלת אנרגטית, מרצה ומנכ"לית עמותת נחמה.

מעשר מהכנסות הספר ייתרם לטובת פעילות עמותת נחמה.


"רכבת השעה חמש וארבעים" מאת סיגל אור כהן, הוצאת "ספרי ניב", 393 עמודים. מחיר לצרכן 129 ש"ח, להשיג באתר ספרי ניב https://nivbook.co.il/. מחיר דיגיטלי 99 ₪. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה