רשומות

יום רביעי, 11 במרץ 2020

יום האישה הבינלאומי ברדיו לב העיר

בצילום- יהודית זוסמנוביץ', חני לביא, אנוכי, הילה שחר ומיכל שגיא


תחנת הרדיו האינטרנטית "רדיו לב העיר" שוכנת במתחם שרונה שבעיר התחתית בחיפה. חני לביא היא שיזמה והקימה את מיזם הרדיו ויחד עם צוות נשים מסור ומקצועי היא מפעילה את התחנה במשך כל שעות היממה, תוך העלאת תכנים מקוריים, ראיונות עם בכירי/ות המשק, מובילים/ות חברתיים, נשות עסקים, חברי כנסת ועוד.

חני לביא, יהודית זוסמנוביץ' ואיתן פרדו רוקואס, המנהל את כל פעילות שרונה בצפון

חני לביא מאמינה בכל ליבה בכוח הנשי ופועלת להעצים נשים, לחזק, לתמוך, להשיג שוויון בין המינים, ולתת מענה לצרכי נשות העסקים והעצמאיות. מה מתאים יותר מאשר יום האישה הבינלאומי כדי לשוחח על כך ולהעלות על נס את פעילותן הברוכה של נשות ישראל.

הוזמנתי לתכנית יחד עם ד"ר יהודית זוסמנוביץ'- נשיאת מועדון רוטרי חיפה וממובילות המאבק הנשי בישראל לקידום האישה ושוויון מגדרי. חני לביא והילה שחר הובילו את השידור שבמהלכו עסקנו בנושאים שונים של נשים בישראל.

יהודית זוסמנוביץ' וחני לביא

יהודית זוסמנוביץ' סיפרה על יום האישה ועל חשיבותו ברוסיה. הידעתם שלנין הפך אותו ליום חג רשמי ברוסיה בהשפעתה של הבולשביקית אלכסנדרה קולונטאי? ברוסיה זהו יום חופש ויש לו חשיבות רבה. באו"ם צוין יום האישה הבינלאומי רק בשנת 1977 וה- 8 במרץ הוכרז כיום זכויות הנשים.

באולפן עם חני לביא והילה שחר

בתכנית שוחחנו על הדרך שעשו הנשים למען שוויון מגדרי, על המאבקים, על ההישגים ועל כך שכיום עלינו לעמוד לצד הנשים שעדיין לא זכו להגיע לאותם הישגים מסיבות שונות. נשים שעובדות מתחת לשכר המינימום, שסובלות מהטרדה וזכויותיהן לא ממומשות. אמנם, תנועת ME TOO הסירה את מחסום ההשתקה והחשש מלדבר ולספר. וכיום, נשים מעיזות להתלונן ולדווח על העוולות מהן סבלו, אך עדיין, יש הרבה מה לעשות ולפעול.




מהו יום האישה עבורנו ומהם ההישגים בהם אנו גאים במיוחד?  יהודית גאה במיוחד בחלק שלקחה בפנייה לפרס ישראל ובכך שהשפיעה על מתן הפרס לארגוני הנשים בארץ. זו הייתה הפעם הראשונה שבה קיבלו ארגוני הנשים הכרה על פועלן והשפעתן עוד לפני ימי קום המדינה. אני ציינתי את ההישג האישי בכך שביכולתי כיום לפעול למען העסקים הקטנים, להעניק להם במה ולאפשר לציבור להכיר אותם ואת פעילותם.
כולנו הכרנו ומכירות נשים שהיו עבורנו דמות להשראה, שחיזקו והראו לנו את הדרך. כעת, זה תפקידנו להוות דמות להשראה לנשים צעירות, להראות שאפשר לחלום ואפשר להצליח. שאנחנו שוות, חזקות, אמיצות וטובות.

קטע מרגש במיוחד במשדר היה כאשר יהודית הקריאה את שירה "נזר ראשך מלכה" והוא גם הושמע ברדיו. יהודית הקדישה את השיר לנשות ישראל שכולן כל אחת ואחת היא מלכה.


"נזר ראשך מלכה"


כאפרודיטה העולה מן הים
מנערת רסיסי גלי האור והאהבה
נושאת גופך מן המצולות
ראשך מורם.
לרגלייך פרוס העולם.
בקסמייך
חותרת, לוחמת, מנצחת, מצליחה.
ראשך מורם
בצלם האלוקים נבראת אשה.
צועדת במשעולי הזמן,
עוד אראה תפארתך
עוד אראה יופייך.
בקפלי שמלתך :
חולשתך, הודך, רכותך,
אהבתך, עוצמתך.
שיפולי גלימתך :
מהותך, חמלתך,
מורשתך, חסדך -
נזר ראשך.
מלכה.

לסיכום המשדר אמרה חני לביא שהחזון שלה הוא לראות נשים מצליחות, פעילות וחזקות, היודעות לעמוד על שלהן ולממש את חלומן, תוך שיתופי פעולה עם נשים נוספות, עזרה הדדית ומתן ביטוי ליכולותיהן.
בהצלחה לנו.

ערוץ הטלוויזיה רדיו לב העיר- לחצו כאן

תגובה 1: