רשומות

יום רביעי, 1 בינואר 2020

בואו לחוות את 'סוד הפלא הקיבוצי 'בקיבוץ כפר מסריק המציע מגוון סיורים, סדנאות, צלמניה וארוחות קיבוציות



קיבוץ כפר מסריק, קרוב למקום מגוריי בקרית אתא. לכאורה, הייתי אמורה להכיר את הקיבוץ. אך, מלבד לחלוף לידו ולהעיף מבט חפוז, לא ביקרתי בו וזה חבל. מדובר בפינת חמד אמיתית. קיבוץ שבו מקשטים את קירות הבתים בשירי משוררים ישראלים, הוא מקום כלבבי. הקיבוץ הוקם בשנת 1933 ע"י גרעין של השומר הצעיר שעלה מצ'כיה וליטא. כיום, חיים בו כ-400 חברים ולמרות שהוא מופרט, האווירה הקיבוצית נשמרת.



                   שירי משוררים על קירות הבתים


ההזדמנות לבקר בקיבוץ ולהכירו מעט טוב יותר התרחשה כאשר הוזמנתי יחד עם עיתונאיות ובלוגריות להכיר את מרכז התיירות של כפר מסריק ולהתוודע אל 'סוד הפלא הקיבוצי'- מיזם של אפרת פלד-שדה שהקימה ומנהלת את המרכז. על היח"צ אורית שחם-וולך ואן כהן- מרום.

                                  אפרת פלד - שדה

                       אן כהן- מרום ואנוכי בלבוש חלוצי של פעם

אפרת, מורה לאמנות במקצועה, הקימה מרכז תיירותי אשר מאפשר לקהל המגיע לחוות קיבוץ בטעם של פעם. הסיורים המוצעים משלבים ביקור במבני קיבוץ מקוריים שעברו שיפוץ כמו הסנדלרייה המקורית. מצגת המספרת על תולדות הקיבוץ ועל המפעלים שהקימו. הידעתם שאת מפעל נעמן הקימו החלוצים? ובתחילה זה היה מפעל ללבני בניין? החלוצים ערבבו בוץ (שהיה שם בשפע מהביצות במקום) עם חול ים וייצרו לבנים שמהם בנו את בתי הקיבוץ. לאחר מכן הפך המפעל לבית חרושת לפורצלן ונמכר לכור בשנת 1967. מפעלים נוספים שהקים הקיבוץ היו אשכר- מפעל לצבעים שנמכר אף הוא לכור והפך לטמבור. ומפעל 'סלורה' לטלוויזיות. סטארט אפיסטים רציניים היו אנשי הקיבוץ.



צילומים במרכז המבקרים

אחרי שצפינו במצגת וצפינו בתצוגה יפה של כלי נעמן, ביקרנו בסנדלרייה האותנטית משנות ה-40, ושמחנו לראות את הנעליים האדומות של פעם והסנדלים התנכיות שנעלתי גם אני. סיירנו בשבילי הקיבוץ והתלהבנו מהשלווה, מהיופי, מהעצים המוריקים ומהמרחבים. ביקרנו גם במכבסת הקיבוץ, עברנו ליד בתי הילדים והגענו אל גלריית מוניו ע"ש אפרתיה ומוניו גיתאי, שם צפינו בתערוכת צילומים "סינרגיה" של להקת המחול הקיבוצית, אותה צילם בכישרון אין קץ הצלם אייל הירש. האוצרת היא אפרת פלד- שדה. כן, כן, אותה אפרת שיזמה והקימה את מרכז התיירות. תערוכה מרהיבה אשר ממליצה בחום לבקר בה.



            צילומים מהסנדלרייה שעברה שיפוץ מקיף




צילומים מתוך התערוכה בגלריית מוניו

במכבסה הקיבוצית

בין החוויות שזומנו לנו היו מספר סדנאות. סדנת ציור על צלחות פורצלן בהשראת מפעל נעמן ותצוגת כלי נעמן שבמקום. ציירנו עם צבעים מיוחדים על הצלחות ונהניתי מאד הן מהעבודה והן מהיצירה. לאחר מכן, סדנת כפכפים שבה הכנו כפכף- מחזיק מפתחות. והכי כיף הייתה הצלמניה. התלבשנו בבגדים של פעם, רקדנו לצלילי המוזיקה והצטלמנו עם התלבושות והאקססוריז של שנות ה-50.




                              סדנת ציור על צלחות פורצלן


              סדנת הכנת כפכף מחזיק מפתחות





משתובבים ומצטלמים בצלמניה

לאחר כל זאת, עלינו לתצפית בגבעת הדייגים ומשם לארוחת צהריים בחדר האוכל הקיבוצי. חדר האוכל הקיבוצי פועל ושוקק חיים. המבנה גדול ומרשים בסגנון באוהאוס. לקחנו מגשים, בחרנו את המנות וישבנו לאכול בין אנשי הקיבוץ. חוויה שהזכירה לי את ביקורי בקיבוצים כילדה.


הנוף מגבעת הדייגים



                     בחדר האוכל הקיבוצי

זה היה יום חוויתי ומהנה מאד. גם השכלתי והכרתי את תולדות קיבוץ כפר מסריק, גם נהניתי מאד מהטיול בין מבני הקיבוץ, השלווה, היופי והירוק, מהביקור בתערוכה בגלריית מוניו, גם חוויתי סדנאות מקסימות וחזרתי לאכול צהריים בחדר אוכל מיתולוגי. אני ממליצה לכם בכל לב, להגיע וליהנות ממה שיש למרכז התיירות להציע לכם ואם תשלבו גם ביקור במקומות הסמוכים, תוכלו ללון בכפר הנופש של כפר מסריק שבו תמצאו 20 יחידות אירוח לזוגות ומשפחות.

בכפר הנופש יש חדרים משפחתיים, חדרים לזוגות ובקתות אירוח. החדרים והבקתות נמצאים במקום יפהפה ושלו, עם רחבת דשא ענקית, מתקני אירוח מפנקים, מרפסות חוץ מקסימות, מטבחונים ביחידות השונות וכל מה שצריך לחופשה מושלמת. המחירים סבירים מאד וכעת, לא בעונה, אפילו מגוחכים.

לפרטים:מנהלת כפר הנופש שולה ‭052-8346149‬. 





                מספר צילומים מחדרי הנופש בכפר הנופש 

חשוב לדעת-

בכל חודש בשבת האחרונה מתקיימת חלוציאדה- בין השעות 10.00-13.00 יש פעילות למשפחות הכוללת משחקי קיבוץ, סיור בצריף ראשונים, בסנדלרייה ובגלריה.

מרכז התיירות פתוח בימי א'-ה' בין השעות 10.00-13.00 בתיאום מראש. ניתן לתאם עם אפרת סדנאות שונות כמו שירה בציבור, ריקודי חלוצים, תצוגת אופנה חלוצית, סדנאות ציור על צלחות פורצלן, סדנת כפכפים, משחקים של פעם, סיורי ליקוט ועוד. קבוצות יכולות גם להזמין ארוחות בוקר וצהריים בחדר האוכל הקיבוצי.

סיורים-
סיור של פעם- סיור חוויתי בקיבוץ , בסנדלריה, בצריף ראשונים, במבני הקיבוץ, המכבסה, בתי ילדים ובגלריית מוניו. אורך הסיור כשעה וחצי.
סיור טבע וצפרות בנחל הנעמן- בין השדות החקלאיים ובריכת הדגים, תוך הכרת סיפור נחל הנעמן שהפך לפנינת טבע.
סיור ליקוט בטבע- סיור של כשלוש וחצי שעות בנחל הנעמן שבו מלקטים את מה שאוכלים ומכינים ארוחת גורמה אמיתית. הסיור בהדרכת יתיר שדה מתקיים ב- 12.1.20.
סיורי אופניים

לפרטים טלפון- 052-5557271

לאתר תיירות כפר מסריק- לחצו כאן
פייסבוק- לחצו כאן
.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה