רשומות

יום שני, 27 בינואר 2020

רמת הגולן- טבע, מים, קולינריה, אתרי מורשת, אטרקציות וגם המלצת לינה בצימר קסום




תקופת החורף היא ה-תקופה לבקר ברמת הגולן וליהנות מהטבע והנופים הקסומים. הנחלים זורמים בשצף, המפלים מדהימים והירוק חוגג. זה הזמן לנעול מגפיים, ללבוש מעיל חם, לחבוש כובע ולטייל בחבל ארץ שמזכיר את האלפים השוויצריים. וכשקר מדי או יורד גשם, או נעשים רעבים, לקפוץ לבית קפה קטן וביתי , או למסעדה חמימה ומקומית ולגלות מקומות חמד.

אני ממליצה להגיע לטיול משפחתי חוויתי של מספר ימים ומבטיחה לכם שההנאה תהיה גדולה. בכתבה אמליץ על מקומות שמתאימים גם לילדים. תוכלו למצוא את פרטי המקומות, חוויותיי מהמקום, כתובות ופרטים ליצירת קשר.


המקומות:

היכן לבקר- 1. מרכז המבקרים ומפעל "בראשית"- בית אריזה שבו מלווים את הפרי לאורך כל תהליכי המיון ומערך האריזה. 2. מרכז מבקרים תיירות אל רום- צפייה בסרט החדש על הקרב בעמק הבכא. 3. סטודיו וגלריה לאמנות–זרעים של צבע בגבעת יואב 4. אתר מורשת לאומית עין קשתות 5. מפלי הגולן-מפל העיט, מפל קצרין, שמורת הבניאס, מפל סער 6. יקב הר אודם

היכן לאכול- 1. בית קפה פטיסרי "אפרתה" במרום גולן 2. מאפה בוטיק חלבי "ש'מעלה" במושב אניעם 3. מסעדת "דודיס" בגבעת יואב 4. "לימונטו" בגבעת יואב.

היכן ללון- "צימר בגולן- נוף בראשית" בנאות גולן

היכן לבקר ולטייל

מרכז המבקרים ומפעל "בראשית"



מרכז המבקרים של מפעל "בראשית" נמצא קרוב מאד למרום הגולן, בבית האריזה פירות הגולן, הסמוך למטעי הפירות. המרכז מציע סיור מודרך בבית האריזה המשוכלל ורחב הידיים יחד עם מדריך שמסביר ומספר על הדרך אותה עושים הפירות- הקטיף, חדרי הקירור, מערכי המיון ובקרת האיכות, האריזה והמשלוח. אותנו ליוותה בסיור איריס קמחי שהיא המנהלת של מרכז המבקרים והיה מרתק לשמוע על התאגיד שהוקם בשנת 2005 לאחר שבתי האריזה "פירות גולן" ו"פרי פסגות" התאחדו.




הסיור מתחיל בהקרנת סרט קצר המציג את השותפים לתאגיד (5 קיבוצים מהגליל העליון- יפתח, מלכיה, סאסא, יראון ומנרה ו-10 מושבים וקיבוצים מרמת הגולן- אלרום, אורטל, עין זיוון, מרום גולן, קשת, יונתן, רמת מגשימים, אלוני הבשן, אפיק ושעל) ואת הדרך שהפירות עוברים החל מנטיעה ועד ההגעה לרשתות השיווק.



                                     צילום- מרכז מבקרים בראשית

לאחר הסרטון יוצאים אל חדרי הקירור הענקיים, שם ראינו כיצד לכל תפוח יש מעין תעודת זהות המספרת מי המגדל, מתי נקטף ועוד. לאחר שטעמנו תפוח עסיסי עברנו למערך המיון האוטומטי והממוחשב וצפינו כיצד ממיינים את התפוחים הצפים במסילות מים ארוכות, ללא מגע יד אדם, בשיטה ייחודית עפ"י גודל וצבע ולאחר מכן כיצד אורזים תוך הקפדה חסרת פשרות על איכות התפוח.





סיור מרתק ומעשיר.

כדי להגיע לסיור חובה לתאם מראש. סגור בשבתות וחגים.

מחירים- מבוגר: 26 ₪. ילד: 23 ₪. אזרח ותיק, חיילי מילואים, אנשי כוחות הביטחון והמשטרה: 23 ₪.
באתר ראיתי שיש קופון המאפשר הנחה של 10%. כדאי לנצל אותו.

תיאום סיור- 072-3359901
פקס: 04-6961488



מרכז מבקרים תיירות אל רום- צפייה בסרט החדש על עמק הבכא



בתיירות אל רום ניתן להתארח בחדרי אירוח מעוצבים ומאובזרים במחירים נוחים. ניתן להגיע לסיורים חקלאיים, סיורי עששיות בעקבות "קרב עמק הבא" וכן סיורי נוף ומגוון הרצאות. יש במקום גם אפשרות לקטיף עצמי חוויתי בהתאם לתקופה.

אנחנו הגענו כדי לצפות בהקרנת המיצג של "קרב עמק הבכא" המספר את סיפור הגבורה הלא יאמן של חטיבה 7 במלחמת יום כיפור.

הסרט מרגש מאד וראיתי שגם ילדים בגילאי 10 ואילך מרותקים למסך ומתרגשים.

בסרט מצליחים המח"ט יאנוש, המג"ד קהלני ושאר הלוחמים להעביר באמצעות עדות אישית ותיעוד אותנטי שזור אנימציה והדמיות מתקדמות להביא שחזור מעורר השראה על מהלכי הקרב וגבורתו.

המיצג מוקרן באיכות תמונה HD ומלווה באפקטים קוליים במערכת הסראונד של אולם הקולנוע בקיבוץ אל- רום. הצפייה מצמררת ממש ואתה מגיעה ההבנה עד כמה היו הלוחמים גיבורים ואילו תעצומות נפש ואומץ היו להם.

אורך המיצג 20 דקות והוא מוקרן בשפה העברית בלווי כתוביות בשפות: עברית, אנגלית, ספרדית, צרפתית, רוסית, סינית, פורטוגזית וגרמנית.

שעות פעילות: א'-ה' 16.00-9.00 ימי ו' וערבי חג- 10.00-15.00
לקבוצות ניתן לתאם מראש ביקור מחוץ לשעות הפעילות הרגילות.
טלפון- 046838016


סטודיו וגלריה לאמנות- "זרעים של צבע" בגבעת יואב



ציפי אחישחר מציגה את עצמה כחקלאית, רפתנית ואמנית רב תחומית. את הגלריה הקימה בשנת 2007 לזכרם של הוריה רחל וזאב וייס ז"ל, שהיו ניצולי שואה.

הגלריה ממוקמת במכון החליבה הישן של משק אחישחר ומחולקת לשני חללים. באחד- תערוכות נושא ובשני תערוכות יחד ותערוכות קבוצתיות מתחלפות של אמנים מכל רחבי הארץ. מכון החליבה נשאר כשהיה ומוצגת בו תערוכת קבע של ציפי האמנית.







הגלריה צמודה לביתה של ציפי והיא נוהגת לארח את המבקרים בחצר היפה והמטופחת שבה פסלים ופינות חמד.



ציפי מדגישה שמדובר בגלריה חברתית ולא מסחרית ומטרתה לתת בית ובמה לאומנות על כל סוגיה, לאמנים חדשים וותיקים כאחד. בביקורנו הוצגה בגלריה תערוכת יחיד של האמנית "רקמה ללא מילים" בה בחרה ציפורה לחבר בעזרת חוט הרקמה, חוט החיים חלקים מתוך סיפור חייה, רקומים באופן אינטואיטיבי. סבתה של ציפי הייתה בעלת חנות סדקית בבודפשט וביצירות משתמשת האמנית באותם האביזרים שמכרה סבתה- חוטים, מחטים, בדי רקמה, סיכות, סרטי מדידה ועוד.





סיירנו בגלריות ושמענו מציפי על הדרך בה היא יוצרת ומה עומד מאחורי היצירות. מרתק ומעניין להבין כיצד נולדת יצירה ומה הן המשמעויות הגלומות בה. זו חוויה אומנותית מרשימה ומרגשת.

האמנית מקיימת סיורים מודרכים הכוללים קבלת פנים עם שתיה חמה וקרה, שיח גלריה שבו משתפת ציפורה בסיפור חייה ובמסע הבין דורי משואה לתקומה. אורך הסיור כשעה וחצי.

לתיאום ביקור בגלריה- 050-8336655

לאתר- לחצו כאן

אתר מורשת לאומית 'עין קשתות'



האתר מעוצב להפליא ומרשים מאד ביופיו. במקום התגלו שרידי כפר יהודי קדום ובית כנסת מתקופת התלמוד שהוקם במאה ה-6 לספירה. רעידת אדמה החריבה את הכפר ואת בית הכנסת.

במשך 15 שנה חפרו והקימו מחדש את בית הכנסת וזאת באמצעות טכנולוגיה חדשנית. כיום, ניתן לראות את הקומה הראשונה. החפירות וההקמה נעשו ביוזמת מועצה אזורית גולן והארכיאולוגים פרופסור חיים בן דוד ואילנה גונן ובביצוע של יהושע דריי, מומחה לשחזור טכנולוגיות עתיקות.







הביקור במקום כולל כניסה לבניין מבואה מרשים ממנו צפינו אל הנוף של נחל סמך והכנרת. צפינו בסרט שמתאים גם לילדים ומסביר על תהליך השחזור של בית כנסת בן 1500 שנה ולאחר מכן סיירנו בשרידי הכפר, במעיין הקשתות ובבית הכנסת.

הסיור במקום נמשך כשעה.

מחירים: מבוגר- 25 ₪. ילד מגיל חמש- 15 ₪.

ניתן להזמין הדרכה לקבוצות.
שעות פתיחה. במהלך השבוע 900-1900. ימי ו'- 900-1400 שבת- 900-1900

אתר- לחצו כאן

יקב הר אודם- מרכז מבקרים




יקב הר אודם הוא יקב משפחתי שהקימו מיכאל ואידית אלפסי שהיו מבין מקימי מושב אודם. היקב קם כפרויקט משפחתי שיחזיר את הילדים לאחר השרות הצבאי לחיות באודם. ואכן, כיום עובדים במקום בני המשפחה. אדם הוא היינן הראשי של היקב, יערה על השיווק ועל הדיגיטל ואפרת מנהלת את מרכז המבקרים.



יינות היקב זכו לפרסים רבים. בין הסדרות- יער אודם, וולקני, הר אודם, אלפסי ויינות קינוח בסגנון פורט. חמישה זנים של יין לבן ועשרה זנים של יין אדום ושיכר דובדבנים.

במרכז המבקרים ניתן לרכוש את יינות היקב, ניתן להגיע לטעימות שונות של מספר יינות, ניתן להגיע לסיור כרמים קצר וסדנת יין וטעימות, אפשר גם לקיים במקום אירועים פרטיים וגם אירועים עסקיים וימי גיבוש.
המרכז נעים מאד ומרשים. אנחנו טעמנו מספר סוגי יין: מסדרת וולקני את הויוניה ואת השרדונה. מסדרת הר אודם טעמנו את המרלו ואת הסירה, מסדרת הקינוחים טעמנו את ענבר המעולה.




היינות שטעמנו היו איכותיים ועשירים. אני נהניתי מאד מהויוניה הרענן והפירותי ובן הזוג העדיף את המרלו העוצמתי והעשיר ואת יין הסירה הקטיפתי ואמר שהם מעולים. על יין הקינוח המתקתק ובעל טעם המייפל המעושן הסכמנו שנינו שהוא אחד המוצלחים שטעמנו, עשיר, מאוזן וממשיכים לחוש בטעמו גם אחרי.

זו הייתה חוויה מענגת במיוחד. לשבת במרכז היפה, לטעום מהיינות המשובחים ולנשנש גבינות של מחלבת נטור. אני ממליצה בחום להגיע ולחוות.






שעות פעילות- ימי א' ה'- 10.00-17.00

יום ו' וערבי חג- 10.00- שעה לפני כניסת השבת.
שבת סגור

טלפון לתיאום- 04-6871122

פקס- 04-6871120


היכן אוכלים

בית קפה פטיסרי "אפרתה" במרום גולן



בית קפה קטן ומקסים הנמצא במרום הגולן. אפרת, הבעלים, הגשימה את חלומה לפתוח בית קפה קטן ולאחר שלמדה במשך שנתיים וחצי קונדיטוריה, שכרה את המקום ובנתה בעצמה בית קפה מתוק במיוחד. אפרת מכינה את כל המאפים והמתוקים בעצמה. הכל מהחומרים הטובים ביותר ועל בסיס חמאה בלבד.
בעיתות לחץ היא נעזרת באנשי המקום, המגיעים לעזור בשמחה. האווירה ביתית ונעימה והתחושה היא של חמימות וקבלה.





התפריט מבוסס על בייגלך המתפצחים בפה והנאפים בבוקר והם טריים ונפלאים. תמצאו שם בייגל מטבלים, בייגל חביתה, בייגל סלק, בייגל בקן ועוד. סוגי סלטים שונים כמו פלטת קפרזה וסלט כפרי. יש גם ארוחות בוקר ליחיד ולזוג. משקאות חמים וקרים וקינוחים נהדרים.

אנחנו אכלנו בייגל סלק טעים מאד וסלט קפרזה ושתינו סיידר חם. המאפים של אפרת מעולים ומשובחים ואסור לוותר עליהם.





תגיעו, אני בטוחה שתיהנו. בנוסף, ניתן לרכוש במקום עוגות ועוגיות ויש גם סדנאות לאירועים ולימי הולדת.
טלפון- 050-7881722

בפייסבוק- לחצו כאן

מאפה בוטיק חלבי "ש'מעלה" במושב אניעם


                       שלט על קיר מאפה הבוטיק

שמעון עזרא, אהב תמיד לבשל ולפני כשנתיים הפך את התחביב למקצוע ופתח ליד ביתו מאפה בוטיק בעל תפריט חלבי מגוון. המבנה שכולו מעשה ידיו, חמים ומזמין.

בתפריט ניתן למצוא מבחר של ארוחות בוקר מפנקות, בורקס מעשה ידיו, כריכים ופוקאצ'ות, טוסטים, סלטים, פיצות, פסטות, רביולי, קינוחים של שטרודל ומאפי שמרים. הכל טרי, עשוי במקום וטעים מאד.
ניכרת ההקפדה על כל פרט ופרט והרצון של שמעון להאכיל באוכל עשיר וטעים.

נהנינו מאד ממרק דלעת נהדר, פיצה ושטרודל תפוחים מעולה.







הכל כשר למהדרין.

שעות פתיחה: ימי א'-ה' בין השעות 10.00-21.00
ששי- 10.00-13.00

יש לתאם הגעה מראש. טלפון: 050-5365218

ש'מעלה בפייסבוק- לחצו כאן

מסעדת "דודיס" גבעת יואב




מסעדת "דודיס" היא מסעדה מקומית וחביבה. מסעדת ביסטרו המציעה תפריט מגוון המתאים למשפחות ויחידים.

הגענו למסעדה לארוחת ערב והמקום המה סועדים בני כל הגילים. רוב הסועדים הם בני המקום והיו ביניהם בני נוער שהזמינו יחד פיצות, שוחחו ונהנו. ראיתי אותם ניגשים למקרר השתייה בוחרים לעצמם משקה ומרגישים ממש בבית. בשיחה עם דודי זנגי, הבעלים, הוא סיפר לי שבסיום הארוחה, מגיעים אליו הילדים ואומרים לו מה לקחו וכך הוא עורך את החשבון. בעיניי, זה מצביע על אמון וקירבה. לכן, האווירה היא כה נעימה וייחודית.

התפריט מגוון מאד והמסעדה מחולקת לשני אזורים נפרדים. האזור הבשרי והאזור החלבי.

בתפריט הבשרי תמצאו מגוון סלטים, כריכים, המבורגרים, שווארמה, סטייק פרגית, סלטי בשר כמו סלט רוסטביף חם ומגוון קינוחים ובירות מהחבית.

בתפריט החלבי מגוון סלטים, דגים, פיצות, קישים חלביים, טפאסים כמו עלי גפן ופלטת גבינות וקינוחים חלביים.

במקום ניתן גם לאכול ארוחות בוקר.

אנחנו בחרנו לאכול פיש אנד צ'יפס וסלט יווני.





לקינוח שוויצריה הגדולה. קינוח מצוין וטעים ביותר.



דודי פתח את המסעדה בשנת 2013 לאחר שעבד כשף בקריביים ובמלונות אילתיים. המסעדה כשרה וסגורה בשבת.

נהנינו לשבת במסעדה, לחוש את האווירה הכפרית והביתית ולהאזין למוזיקה.

פתוח בימים א-ה בין השעות 08.00-22.00
יום ו'- 08.00-14.00

לאתר- דודיס

בפייסבוק- לחצו כאן

"לימונטו" בית קפה ומרכז מבקרים בגבעת יואב



רותי ספונדר, מורה ומנהלת בי"ס, גידלה שנים רבות מטעי לימונים. אך, קשה להתפרנס מגידולי חקלאות ורותי החליטה להפוך את המוצר שהיא מגדלת לעסק תיירותי. "מהלימון עשיתי לימונדה" היא מחייכת.

היא החלה להכין מלימונים מעדנים שונים. התחילה עם לימונצ'לו, עברה למטבלי לימון שונים ולשמנים מבוססי לימון. לאחר שהייתה מרוצה מהתוצאות, פתחה בית קפה יפה ומושקע שבו ניתן לאכול ארוחות בוקר חלביות, קפה איטלקי, סלטים, קינוחים, לטעום ממגוון מוצרי הלימון ובנוסף לשמוע הרצאה ולצפות בסרט קצר המראה את תהליכי הייצור.




הלימונצ'לו המפורסם והטעים מאד שרותי מכינה מופק מקליפת הלימון, המיץ, אלכוהול, מים וסוכר. רותי עשתה ניסיונות רבים עד שהגיעה לנוסחה המנצחת.



אנחנו הגענו ל"לימונטו" לארוחת בוקר עשירה וטעימה שכללה חביתות, סלטים, מטבלי לימון טעימים ומיוחדים- לימון כבוש ועגבניות מיובשות, שום ירוק ולימון כבוש, זיתי קלמטה ולימון כבוש, פסטו ולימון כבוש, פלפל צ'ומה ולימון כבוש. ויש עוד!




                     ממרחי לימון כבוש במגוון טעמים

ניתן לערוך במקום אירועים מיוחדים לקבוצות וועדים ולשלב סדנאות ואטרקציות מהאזור. כמו כן מתקיימים במקום מפגשים והרצאות.

ניתן לרכוש במקום את הלימונצ'לו שרותי מכינה, רטבים, ליקרים בטעמים, ריבות, שמן זית, טחינה ועוד.

יש לתאם מראש הגעה

טלפון- 052-2258418

בפייסבוק- לימונטו

ולסיום המלצה חמה על מקום לינה מושלם

"צימר בגולן- נוף בראשית" בנאות גולן



מה צריך לחופשה מושלמת בצימר? מיקום מתאים, נוף מדהים וסוויטה מפנקת ומאובזרת. את כל זאת מצאתי ב"נוף בראשית".

ליאור זוארץ שגיב עיצבה סוויטה יפהפייה המתאימה לאירוח זוגות ומשפחה עד 3 ילדים. ליאור שהיא דולה ומדריכת הכנה ללידה, אף עוסקת בייצור שמן זית. (טעמתי והוא מעולה) אשת אשכולות ממש. 



היא זו שקיבלה אותנו בחביבות רבה, סיפרה והסבירה לנו על המקום.







הסוויטה יפהפייה, ממש מול הנוף ומהחלונות ניתן לצפות בהתפעמות על המראה המרהיב של הכנרת. המקום מבריק מניקיון, מעוצב באהבה ומשרה אווירת נינוחות ורוגע. ליד הצימר יש חנייה פרטית, גינה קטנה, ריהוט גן, עצים ופרחים. בכניסה לסוויטה מטבחון מאובזר שבו מכונת קפה, מיקרו, מקרר, כלי אוכל, קפה, תה ואפילו עוגיות.

               לעת ערב

בבוקר



בסוויטה מיטה זוגית רחבה. המזרון בגודל של 1.60 על 2.00 מטר. ארון מובנה ופתוח ובחדר הרחצה ג'קוזי פינתי.

שמחנו להתארח בצימר הכל כך מפנק ונעים ואני ממליצה עליו בלב שלם. מתאים מאד לחופשה רומנטית מושלמת.

טלפון- 054-476-5077


פייסבוק- לחצו כאן











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה