רשומות

יום שבת, 11 בינואר 2020

חורף ברמת הגולן- נחלים ומפלים שוצפים ונופש במרכז התיירות "הנוף הצפוני" בקיבוץ אורטל

לטייל בחורף ברמת הגולן זו חוויה יוצאת דופן, המשלבת הרבה ירוק וזרימה עזה של נחלים ומפלים קוצפים ושוצפים. אני אוהבת מזג אוויר חורפי וקר שבו אפשר לטייל רגלית בלי להזיע ובלי שהשמש קופחת על ראשי ומה גם שמראות הזרימה העזה של הנחלים והמפלים אפשריים רק בתקופה זו.

כך, שהתלבשנו חם, הצטיידנו בצעיפים, כפפות, מעילים, 2 זוגות גרביים, גטקס ומעילים ויאללה עולים לרמת הגולן. הבחירה היכן ללון הייתה קלה במיוחד, כיוון שהוזמנתי להגיע אל מרכז תיירות "הנוף הצפוני" בקיבוץ אורטל לשהות באחד מחדרי האירוח שלהם.

לא תכננו יותר מדי. ידענו שאנחנו רוצים לצפות בזרימות והחלטנו שנקדיש את זמננו במיוחד לכך ואחר הצהריים נגיע ל"נוף הצפוני" למחרת, מיד אחרי ארוחת הבוקר, נצא להמשיך בטיול. כך עשינו והסתבר לנו שהיציאה בבוקר, לאחר הלינה בקיבוץ אורטל, חסכה לנו פקקים, בעיות חנייה ליד המפלים וליד שמורת הבניאס והרבה זמן יקר.

היכן ביקרנו?

התחלנו, כמובן, עם נחל הירדן הגועש ואחר כך הגענו לקצרין למפל קצרין הנמצא ממש בכניסה לעיר והוא מרשים ויפה. ביקרנו בנחל בזלת השוצף ולאחר מכן נסענו לצפות במפל עיט המדהים. ליד המפל יש חנייה מסודרת ושביל גישה מסודר ומונגש. המפל עוצמתי ומרהיב.

נהר הירדן

מפל קצרין

נחל בזלת שהדהים בזרימתו העוצמתית

למחרת, התחלנו את הבוקר במפל סער המוכר והמרשים. יש חנייה מסודרת, שבילי גישה נוחים ותוכלו בדרך לרכוש תפוזים, תפוחי עץ ומיני מרקחות מהדוכנים ליד. תגיעו מוקדם כי מגיעים המונים והצפיפות רבה.
משם, למפל הבניאס. שמורה מסודרת ויפה. תענוג גדול לטייל ולהגיע לגשר התלוי ולמפל המדהים. השביל, אמנם, בוצי אבל אין מה לחשוש מקצת בוץ או גשם. המראות שווים.

מפל סער

הבניאס

אנחנו עשינו לעצמנו את החיים קלים. פשוט, שמנו בוויז את שמות האתרים והגענו בקלות לכל מקום. יש, כמובן, מפות שניתן להוריד מגוגל ולנווט בהתאם.

לינה

כאמור, את הלילה בילינו במרכז התיירות "הנוף הצפוני" בקיבוץ אורטל, באחד מחדרי האירוח שלהם. מדובר בחדרי אירוח כייפים ונעימים. החדר בו שהינו היה נעים וחמים והיה בו כל מה שנזקקנו לו לשהייה מוצלחת – טלוויזיה בלוויין, מקרר מיניבר, מיקרו, פינת קפה ותה, חלב, סכו"ם ומזגן. מחוץ לחדר יש רחבת דשא גדולה ומטופחת ואפשרות למנגל אם רוצים.

במתחם יש 42 חדרי אירוח והוא מתאים לנופש משפחתי וגם לנופש זוגי רומנטי ומפנק. החדרים מונגשים ומתאימים לבעלי מוגבלויות.

לאחרונה עברו 21 חדרי האירוח באורטל תהליך של שדרוג ועיצוב מחדש בעלות כוללת של 2.5 מיליון
חדרי אירוח - פרימיום`חדרי "כרם" ו"מטע" , חדרי סטודיו חדשים ממוזגים ומשודרגים, בגודל 16 מ``ר וכוללים: 2 מיטות הורים צמודות, 2 מיטות נפתחות, מסך LCD רחב לטלוויזיה בלוויין, מטבחון המצויד בפינת קפה, מיקרוגל, מקרר וכלי אכילה (לא כולל אמצעי בישול), מקלחון מפנק ושירותים. ברוב חדרי הפרימיום יש דלת מקשרת בין 2 חדרים אשר ניתן להזמין כיחידה משפחתית. החדרים במתחם בנויים בצורת האות `ח` כאשר במרכז רחבה גדולה עם שולחנות פיקניק, כסאות ותאורה ובסמוך עמדות ברביקיו.

חדר אירוח עם דלת משותפת למשפחות. צילום יח"צ

בנוסף, מי שרוצה פינוק פינוק. יש באורטל 10 בקתות עץ סקנדינביות הנמצאות בתוך חורשת אורנים אירופאית. הבקתות מאובזרות  בסלון, מסך טלוויזיה LCD, חיבור לאינטרנט אל חוטי ,קמין בוער בחודשי החורף  המפיץ ניחוח וחום נעים, ג'קוזי עץ עגול ענק, חלוקי רחצה נעימים ולבנים מיטה גדולה ועוד..

ג'קוזי בחדר. צילום יח"צ

ארוחת בוקר
ארוחת הבוקר מוגשת בחדר האוכל היפה והגדול. זו ארוחת בוקר ישראלית ועשירה המכילה סלטים, מבחר של ירקות מהם הכנתי לעצמי סלט ירקות ענק, מספר סוגי גבינות, חביתות, ביצים קשות, ביצי עין, בורקסים מסוגים שונים, טונה, דגים מלוחים, זיתים, לחמניות ולחמים, מיצים, עוגיות, קורנפלקס, מעדני חלב, עוגות, קפה ותה ועוד.

לצד אפשרויות הלינה, תיירות קיבוץ אורטל מציעה לאורחים  חדר טיפולי ספא המציע מגוון טיפולים, יקב בוטיק-יקב  אורטל המציע סיורים מיוחדים וטעימות לקבוצות ופרטיים .
* לתיירות קיבוץ אורטל כשרות מטעם מועצה אזורית גולן

הנוף הצפוני- תיירות קיבוץ אורטל
הזמנות: 04-6960808/702
פקס:  04-6960784

מספר טיפים חשובים

1.      כדי להימנע מבעיות התעבורה הקשות, תגיעו יום לפני וצאו מוקדם בבוקר לצפות במפלים ובנחלים וכך תמצאו חנייה ותחסכו לעצמכם כאב ראש גדול.
2.      קחו אתכם גרביים להחלפה, כפפות, צעיפים וכובעים. קר!
3.      נעלי התעמלות לא מתאימות. יש צורך בנעלי הליכה טובות ואם יש לכם מגפיים מרופדים זה מצוין.
4.      בסביבות חמש כבר מחשיך. תבנו את הטיול באופן מתאים. אין טעם לטייל ביער כשחשוך.
5.      יומיים טיול זה מעט לחוץ, אם מתאפשר לכם 3-4 ימי נופש זה מצוין.