רשומות

יום שלישי, 10 באוקטובר 2017

חגיגות אוקטוברפסט על גג הזאפה בחיפה


לפני שנים רבות נסענו לטיול באירופה והגענו למינכן. "אתם מוכרחים להגיע לאוקטוברפסט" אמרו לנו. אז עוד לא ידענו במה מדובר והתלבטנו אם שווה ללכת. בסוף החלטנו שכן ונקלענו לחגיגה שמחה של אלפי גרמנים שיכורים ששתו כמויות אדירות של בירה. הבנות היו לבושות בבגדים מסורתיים. המלצריות נשאו בידיהם קנקני ענק ואנחנו ניסינו להשתלב בהזמנת כוסות בירה בנות ליטר. כי לא מוכרים קטנות יותר. אחרי רבע כוס נשברתי. את הכוס הענקית הבאנו אתנו ומאז אני יודעת מה זה אוקטוברפסט.

       בצילום- כוס הליטר המקורית מהפסטיבל במינכן

הפסטיבל הענק הזה שנחגג כל שנה במינכן שבבוואריה מאמצע ספטמבר ועד יום א' הראשון של אוקטובר, נחשב לפסטיבל הבירה הגדול בעולם. מיליוני אנשים מכל קצות הגלובוס מגיעים לחגיגות הנערכות במשך כל היום והלילה ללא הפסקה. כמויות הבירה ששותים שם הם לא ייאמנו- כשבעה מיליון ליטרים של בירה. רק שש מבשלות הנמצאות במינכן רשאיות להשתתף והן: פאולנר, שפאטן, פרנסיסקנר, לובנבראו, הופבראן והאקר פשור.

בישראל הצטרפו לחגיגות ומציינים את אירועי אוקטוברפסט במקומות שונים בארץ והשנה הצטרפה חיפה לחגיגות. עודד שטראוס ואור שטרר, הפיקו לחיפאים אירוע אוקטוברפסט על גג זאפה חיפה. הייתי שם אתמול והשמחה הייתה רבה. מאות הגיעו לשתות בירה, להקשיב למוזיקה, לאכול נקניקיות וליהנות. האירוע שהתקיים ב-9 וב-10.10 כלל הופעות חיות של להקות, קאברים לשירים ידועים ורוק. הקהל שיתף פעולה ויצא בריקודים, תוך שתיית ליטרים של בירה. זה היה אירוע שמח, באווירה נעימה.






נכון, המקור במינכן מלהיב יותר והמוני הרבה יותר. אך, גם בחיפה היה עליז ונחמד. תרמו לאווירה שולחנות העץ, המלצריות בתלבושת האופיינית ודוכני הנקניקיות ותפוחי האדמה הממולאים שהיו להיט.




נוכחתי שיש צימאון לסוג כזה של אירועים. חשבתי שאראה בקהל רוב של צעירים, אך לא כך היה. הגיעו משפחות עם ילדיהם וגם מבוגרים רבים שרו, רקדו ולגמו בירה.


אז נרים כוס לחיים ונאחל לעצמנו להיפגש באותו מקום, באותו זמן, בשנה הבאה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה