רשומות

יום שני, 17 באפריל 2023

מבקרים בגליל המערבי ואוהבים יין? בקרו ביקב ג'וליה במעיליא לחווית אירוח וטעימת יינות


יקב ג'וליה הוא יקב בוטיק משפחתי שהוקם במעיליא על ידי ג'ורג' ובנו ענאן. ג'ורג' אגרונום במקצועו שעבד שנים רבות במשרד החקלאות ובחברת הזרע, החליט להגשים חלום ויחד עם בנו, מהנדס כימיה במקצועו, נטעו את הכרם הראשון שלהם בשנת 2009. הגפנים היו מזן "קברנה סוביניון" באזור סלעי, בין עצי זית עתיקים, חורשות אלונים וגתות קדומים לייצור יין.




ג'ורג' שאירח אותנו במרכז המבקרים של היקב, סיפר לנו על הקושי בנטיעת הכרם הראשון והצורך להכשיר את הקרקע שהייתה מכוסה באבנים. אך, על חלומות לא מוותרים וכך ניטעו הגפנים וגודלו כגידול "בעל" ללא השקיה, אלא רק מי גשמים והיינות שיוצרו מהם היו באיכות מצוינת. ב- 2012 התקיים הבציר הראשון שהניב 700 בקבוקים.

ג'ורג' ביקב

כיום, לאחר שניטעו כרמים נוספים של זני ויונייה, סירה וקברנה פרנק, מציע היקב חמישה סוגי יין הן מכרמי המשפחה והן מכרמים נוספים באזור ברעם וכרם בן זמרה.




במרכז המבקרים ניתן לטעום את מגוון היינות של היקב. אנחנו התחלנו עם היינות הקלילים והרעננים המתאימים לאביב. יין לבן – בלנד של ויונייה וסוביניון בלאן ורוזה בסגנון בלאן דה נואר. יינות נעימים, חלקים ורעננים. כמי שאוהבת יינות קלילים וקרירים, נהניתי ללגום מהם.

לאחר מכן עברנו לטעום את היינות האדומים- סירה, מרלו וקברה סוביניון. את היינות האדומים עוברים תהליך של יישון בחביות עץ אלון. יינות נוכחים ועוצמתיים, בצבע אדום עמוק. יין הסירה או השיראז היה עדין ואלגנטי, מאוזן מבחינת החומציות שבו, בטעם פירותי מתקתק. המרלו הזכיר לי בטעמו פירות יער, גוף מלא, חלק ובעל חמיצות נמוכה וסיומת ארוכה. ואילו הקברנה סוביניון היה בעל צבע עמוק, טעם עשיר וניחוח פירותי מובחן.



נהנינו לטעום מהיינות של יקב ג'וליה. (היקב נקרא כך על שם אם המשפחה ג'וליה). ועוד יותר נהנינו מסיפוריו של ג'ורג' שסיפר לנו בפתיחות על הכפר מעיליא, על משפחתו וילדיו ועל חלומו להקים יקב. לגמנו מהיינות יחד עם מגש של גבינות, זיתים וירקות והזמן חלף ביעף. זו הייתה חווית אירוח נהדרת ואני ממליצה בחום לכל מי שמגיע לגליל המערבי לבקר גם ביקב.  

מרכז המבקרים פתוח בימי ב'- ש' בין השעות 10.00-18.00 ויש להודיע מראש שאתם מגיעים. ניתן להגיע גם בקבוצות וגם לתאם אירועים במקום.

יש אפשרות לרכוש במקום גם שמן זית מייצור עצמי, זיתים, גבינות ממחלבה מקומית ואביזרי יין.

המחירים נוחים – טעימת 3 סוגי יין – 35 ₪. טעימת 5 סוגי יין- 50 ₪.

טלפונים:

ענאן- 050-3012955

ג'ורג'- 054-5656281

לאתר יקב ג'וליה- לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן.

 


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה