רשומות

יום שני, 10 באפריל 2023

עונת השייט באבוקיאק נפתחה ואנחנו הגענו לחוות ולהתלהב מהאטרקציות השונות.


 פסח, כידוע, הוא חג האביב, הכל פורח ומלבלב וזרימת המים בירדן טובה ומתאימה לשייט. ביום הראשון של האביב ה-20.3.23 נפתחה עונת השיט באבוקיאק ואנחנו הגענו לאטרקציה האהובה עלינו ולמה שהפך כבר מסורת במשפחתנו, שייט קייאקים במי הירדן.

אתר הקייקים באבוקייק התכונן לקליטת אלפי מבקרים ותיירים, במהלך חג הפסח. לאחרונה שודרגו מתקני האתר, בוצעו השקעות בתשתיות ובמבנים, ערוץ הנחל הוכשר לקליטת המשייטים. באתר התחדשו באטרקציה חדשה – טראק קלאב לנהיגה עצמית להשלמת החוויה. 

כרגיל בימי חופשה בכלל וימי חופשת פסח בפרט, אנחנו מנסים למצוא פעילויות שונות שיהיו קרובות זו לזו. כך גם עם אבו קיאק, בליבו של פארק הירדן, יש מגוון של פעילויות שניתן לעשות באזור, ואנחנו הגענו לפעילות באתר לאחר טיול בוקר שערכנו בנחל דליות הקרוב.

שיט קייאקים הוא חוויה נהדרת, שטים במימי הירדן הנינוחים, נהנים מהנופים, מהשלווה, זכינו גם לשמש נעימה. הייתה זרימה מצוינת. היה פשוט כיף. כפי שציינתי, זו אינה הפעם הראשונה שלנו כאן וכל ביקור הוא נפלא מחדש. במשך כשעה עד שעה וחצי ניתן לשוט במסלול במי הירדן הנעימים, לצפות בציפורים ובצמחיה בצדי הדרך, אם מתמזל המזל ניתן אפילו להבחין בצבי ים וכמובן בדגים למיניהם. יש מקומות בהם ניתן לעצור או אפילו להשתכשך במים, פשוט נחמד ומהנה מאד.






מסלול השייט באבוקיאק נפתח בנקודת השילוח, בפארק הירדן עד מבואות הכנרת. בקייק זוגי או בסירה משפחתית, בתוך צמחיית נחלים עבותה. אורכו של הנתיב 4 ק"מ. זמן משוער של המסלול: שעה ורבע כולל תדריך וליווי של אנשי צוות אבוקיאק.

ניתן גם לשוט אל האזור הפראי של הכנרת במסלול "הסוואנה הישראלית". נקודת המפגש ותחילת השייט הינה דרומית לגשר אריק. אל הלגונות המחברות בין הירדן לכנרת. תדריך קצר ולבישה של חליפות הצלה, נכנסים לקיאק הזוגי ומתחילים לחתור. משך המסלול 2.5 שעות ומלווה במדריך מוסמך מטעם אבוקיאק. לא צריך ניסיון קודם או ידע בחתירה, פשוט מכניסים את המשוט למים, ונותנים לשקט להוביל אתכם. 




מלבד שיט הקייאקים, אבו קיאק הגדילו לעשות ופתחו אטרקציה נוספת- נהיגה עצמאית ברכב טראק קלאב- אם בשיט הקייאקים חווינו אווירה קלילה ונינוחה, בנסיעה בטראק קלאב עוברים לפעילות באדרנלין גבוה. נהגנו בשיירה של מספר רכבים בשבילים נסתרים של האזור, עברנו לצד מטעי מנגו וליצ'י, נהנינו מהפריחה והריחות, נסענו לצד שמורת הטבע הבטחה [בקעת בית ציידא] וחצינו את נחל הזכי ואפילו השתכשנו בתוכו. זכינו גם לשוט במימי הירדן וגם לנסוע לצידו וליהנות מהאזור בדרכים שונות.





הנהיגה ברכב קלילה ביותר, זהו רכב חשמלי אוטומטי ורק לוחצים על גז או ברקס. הרכב אמנם לא מגיע למהירויות גבוהות מאד, אך שלחצנו את הגז את הסוף זכינו למשב רוח משגע ונהיגה מטלטלת, קופצנית וכיפית. 

המסלול מתחיל במתחם  אבוקיאק בלב פארק הירדן , עובר דרך שדות החיטה ומטעי המנגו של יישוב אלמגור , חוצה את נחל הזאכי , ממשיך לשמורת הבטחה  הנמצאת בשיפולי הכנרת בתוואי הסוואנה הישראלית ומשם חזרה לפארק הירדן. לנקודת ההתחלה. 



אחרי כל הפעילות חזרנו למתחם המוצלל למנוחה קצרה. יש במתחם מזנון, יש שרותים ומקלחות. הכל מסודר ונוח מאד. חשוב לציין שמי שמגיע לאבוקיאק הכניסה לפארק הירדן היא חינמית ושווה לטייל במסלולי ההליכה המסודרים והיפים בפארק. 

איך תדעו לבחור את המסלול הנכון לכם מבין האופציות ? קייקים ורפטינג לכל המשפחה, לילדים מגיל 3.5, במסלול של כ- שעה ורבע. באים ושטים אין צורך להזמין מקום מראש. שייט בוטיק "בסוואנה הישראלית"  של כ-4.5 קילומטרים  בקיאק זוגי ומתאים לגילאי 8 ומעלה, בתיאום מראש בלבד. וחובבי השטח מוזמנים לטיול מודרך בנהיגה עצמית בטראק קלאב. הפעילות מתאימה לילדים מגיל 3 ומעלה. משך המסלול כשעה ורבע ומלווה במדריך צמוד. בכל טראק קלאב עד 4 איש. 

לאתר אבוקיאק שייט קיאקים וסירות בין הירדן לכנרת : לחצו כאן

שעות פתיחת האתר ימים ראשון עד שישי בין השעות 10:00-15:00 שבת – סגור

בשיתוף אבוקיאק


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה