רשומות

יום רביעי, 12 באפריל 2023

חדש במדעטק, המוזיאון הלאומי למדע- מרכז חדשנות ותערוכות מבוססות טכנולוגיה

בפסח נפתח במדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון "מרכז החדשנות ע"ש משפחת ניושטדטר", שמענו על כך והגענו כל המשפחה, לבקר במרכז החדש.


אנחנו מבקרים באופן קבוע במדעטק לפחות פעמיים בשנה, מלבד כל התערוכות הקבועות: תערוכה על אנרגיה ירוקה, תערוכה מהמצאותיו של ליאונרדו דה וינצ'י, חדרי אשליות וחידות, חצר הפעילויות עם המצאותיו של ארכימדס ועוד ועוד ועוד.  כל פעם מצטרפת תערוכה זמנית חדשה למוזיאון, האחרונה בהם היא התערוכה הנפלאה של האומן גוסטב קלימט [שמסתיימת בסוף אפריל] ועכשיו שמענו על פתיחת מרכז החדשנות ובו שתי תערוכות חדשות: תערוכת מחזור הדם - מסע אינטראקטיבי לתוך מערכת הדם האנושית ותערוכת מהגלגל ועד בכלל המתמקדת בעבר, בהווה ובעתיד של ההמצאות.

המרכז החדש חוויתי ומיוחד. הוא כולל שיטות חדשניות להקרנות ב- 360 מעלות בשילוב קול להגברת התחושות ועידוד הסקרנות.





בחלק הראשון של מרכז החדשנות בתערוכה מהגלגל ועד בכלל הכרנו מדענים רבים ששינו את ההיסטוריה עם המצאותיהם לפעמים עם המצאות שהקדימו את זמנם ולפעמים עם המצאות שהתגלו בטעות כדוגמת קוצב הלב או הפניצילין ע"י אלכסנדר פלמינג. גילינו בין השאר כיצד הומצאו קרני הרנטגן, מגבי המכונית ואפילו משחק הכדורסל. הבנו כיצד לזהות את תכונות העל, שיש אצל כל אחד ואחת מאיתנו, ואיך ניתן לרתום אותן לעבודה קבוצתית בחברות עכשוויות בתחומים שונים ומגוונים, הכרנו את עיר העתיד ובדקנו אפשרויות לפתרון בעיות קיימות בחברה, כמו היינו מהנדסי העיר. בהמשך התערוכה התנסינו בפיתוח עם חדשנית מתוחכמת וסביבתית.





לאחר מכן נכנסנו לתערוכת מחזור הדם שליבה הוא חדר אינטרקטיבי עם סרטון וידאו והסברים על מרכיבי מערכת הדם, חשיבותה וכיצד היא מספקת חמצן לכל תאי הגוף. היה מאד אינפורמטיבי וכרגיל במדעטק- נגיש לילדים, עם מוזיקה מתאימה וגילוי איך מיליארדי תאים נעים יחד לכל הכיוונים, חילוף החומרים נעשה כהרף עין, והמערכת החיסונית מפקחת על המתרחש.






לאחר מכן השתתפנו במופע של "המדען במסיכה", בו נתבקשו הילדים לזהות את הממציאים על פי רמזים והדגמות מדעיות.

כל תערוכה במדעטק היא שווה ומחייבת ביקור. גם התערוכות החדשות אינן יוצאות מהכלל. המדעטק הוא מוזיאון מדעי ששם לו כערך את החינוך המדעי, אבל יתרונו בכך שכל התערוכות והפעילויות מונגשות לילדים ולמבוגרים כאחד, המיצגים מועברים בדרך חווייתית וכך מתאפשרת גם למידה וגם פעילות מהנה מאד.

במדעטק עשרות תערוכות קבע ותערוכות בינלאומיות משתנות, מאות מוצגים אינטראקטיביים להפעלה עצמית במגוון עצום של נושאים מדעיים מרתקים ולבילוי משפחתי, הנאה ולמידה, פארק מדע פתוח, המאפשר התנסוּת פעילה במוצגי ענק הממחישים עקרונות מדעיים, ומתחם התנסות לגיל הרך, המשלב משחקים עם חוויית הבנה מדעית-טכנולוגית. 





קחו בחשבון שהשהות במדעטק נמשכת שעות רבות כיוון שהילדים מתלהבים ונהנים, מבקרים בתערוכות השונות, מתנסים, בודקים, לומדים ואינם רוצים לצאת מהמוזיאון. אנחנו בילינו במוזיאון יום מהנה, מעשיר ומלמד.

מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון, רחוב שמריהו לוין 25, חיפה. מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט במחיר 80 ₪ לכרטיס. מחיר ברכישה ישירה בקופה: 89 ₪ לכרטיס. עד גיל 5 הכניסה חינם. לשעות הפעילויות המדויקות ולשעות הפתיחה יש להתעדכן באתר המוזיאון: https://www.madatech.org.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה