רשומות

יום שישי, 7 באפריל 2023

פעילות מתוקה בחג הפסח: סדנאות חוויתיות של מרציפן ושוקולד ב"בית השקד" בכפר תבור


חוויה מיוחדת וקצת אחרת בחופשת הפסח. הפעם בחרנו בפעילות מתוקה בכל המובנים, פעילות נחמדה כדי להעסיק את הילדים ובסיומה הם זכו ליהנות מהתוצרים המתוקים.

"בית השקד" בכפר תבור מציע למשפחות חוויה מיוחדת וטעימה. סדנאות יצירה ממרציפן ושוקולד. המיקום של "בית השקד" אף הוא ראוי לציון- במרכז המועצה המקומית כפר תבור, למרגלותיו של הר תבור המשגע. כל הנסיעה לוותה בנופי הגליל התחתון והאזור כולו רווי במסלולי טיולים ואטרקציות שונות, כך שכאשר מבקרים באזור מומלץ מאד להוסיף את הביקור ב"בית השקד" לכל פעילות או מסלול שתבחרו.

המקום כולל חנות מפעל מרווחת עם מגוון מוצרים [בעיקר על טהרת השקדים] כולל כמובן מרציפנים ושוקולדים ולב העניין הוא הסדנאות המתקתקות.




ראשית זכינו לצפות בסרטון קצר על תהליך הכנת המרציפן [החל מקטיף השקדים, קילופם, השרייתם, טחינתם, בישולם עם סירופ מסוכר והפיכתם למרציפן] לאחר מכן התחלנו בסדנה הראשונה של שוקולד- כל ילד קיבל מזרק שוקולד עצום ומילא תבנית עם צורה או דמות מסוימת. לאחר מכן העברנו את התבניות לקירור במקום ועברנו לסדנא הבאה- סדנת המרציפן.









בסדנאות למדנו איך להכין צורות ויצירות ממרציפן וממרציפן ושוקולד. בסדנת המרציפן מקבלים מרציפן בצבעי יסוד - מהם ניתן להכין יצירות. בסדנת השוקולד, כאמור, קיבלנו מזרק שוקולד גדול, מרציפן לבן ואגוזים גרוסים, והכנו יצירות כמו: רולדת מרציפן ושוקולד, ופרלינים של שוקולד, מרציפן ואגוזים






כאן צריך לומר כבר עכשיו- יצירה במרציפן דומה מאד ליצירה מפלסטלינה, עם הבדל אחד חשוב ועיקרי: בניגוד לפלסטלינה שנותרים פירורים ואין מה לעשות עם היצירות בסיומן, במקרה של המרציפן הכל פתיר- פשוט מאד הכל אכיל. אפשר לאכול את הפירורים שנותרים על המפית וגם לאחר שהתלהבנו מהיצירות והצגנו אותם בפני כל המשפחה, פשוט מאד טרפנו אותם, אבל לא את הכל בבת אחת כמובן, כי זה מתוק מתוק!

הילדים ממש נהנו מיצירת המרציפן, הם עבדו על יצירותיהם קרוב לשעה ונעזרו בכרטיסיות עם הסבר לבניית דמויות [כגון פיל או ברווז, או מיני מאכלים ואפילו ליצן], ואפשר גם להכין כל מה שרוצים מהדמיון.

אצלנו הכינו אבטיח וליצן וגמד גינה עם פטריה, אבל הדמויות השולטות שהוכנו היו מחווה למשחק המחשב מיינקראפט.
בסיכומו של דבר הייתה לנו פעילות מאד נחמדה, חווייתית, קלילה ונעימה וחשוב מאד גם טעימה.



בית השקד עצמו קיים כבר מעל 20 שנה, עד לשנת 2020 פעל במתחם יקב תבור ובית השקד "מוזיאון המרציפן". עם תערוכת פיסולי מרציפן ייחודית, אך הוא נסגר בתקופת הקורונה. לשמחתנו סדנאות המרציפן שבו וחזרו לפעול.

הסדנאות יתקיימו בכל יום במהלך חופשת הפסח בתאריכים 28.3.2023 – 14.4.2023 (סגור בשבת וחג. ערב חג פתוח). זמני פעילות: ימים א' - ו' 09:00 עד 17:00 (ששי עד 16.00) אין צורך לתאם מראש.

הסדנאות מועברות במבנה סגור וממוזג. המתחם כולל מקומות ישיבה ושולחנות. בסמוך למתחם ממוקם פארק המעיין ובו מדשאה גדולה, מתקני שעשועים ופארק נינג'ה

עלות סדנת מרציפן: 35 ש"ח; עלות סדנת מרציפן ושוקולד: 49 ש"ח.

צמוד למתחם הסדנא פועלת חנות מפעל מרווחת, המציעה מגוון מוצרים מתוצרת "בית השקד" וצפון הארץ, כולל כמובן מרציפן ושוקולד. בין שאר מוצרי החנות: אגוזים, שקדים, זרעים וגרעינים, טחינה, פירות יבשים, שמן זית, ממרחים משובחים, חבילות שי ועוד.

לאתר "בית השקד" ולכל הפרטים- לחצו כאן

גילוי נאות: היינו אורחי "בית השקד"


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה