רשומות

יום ראשון, 7 במרץ 2021

בפסח 2021 נחגוג כולנו יחד ונרים כוס לחיים עם היינות האיכותיים של יקב טפרברג


 

אצלנו שותים יין כמעט כל יום. אין ארוחת צהריים או ערב בלי כוס יין אדום. גם טעים, גם משדרג את הארוחה, גם בריא וגם מומלץ ע"י הרופאים. כוס כן? לא משתוללים יותר מדי. בארוחות משפחתיות אנחנו מרשים לעצמנו קצת יותר כי יין משמח לבב אנוש, כידוע.

הארוחה המשפחתית בליל הסדר השנה תהיה שמחה במיוחד. בשנה שעברה היינו קפסולה קצת עצובה. השנה כל המשפחה תחגוג יחד את החג, את היציאה מסגר (אמן!) ואת האביב. אין חגיגה בלי יין איכותי שמחבר, מקרב ומשמח. כדי להתכונן כפי שראוי וצריך טעמנו את היינות המשובחים של יקב טפרברג שהגיעו אלי. יינות אשר ילוו אותנו במהלך הארוחה ויתמזגו ברגעים המשפחתיים אשר אליהם כה התגעגענו.



יקב טפרברג הוא יקב משפחתי שהחל לפעול ב-1870. מדובר על יקב וותיק מאד, מוכר וידוע הגאה לייצר את היינות המובילים בישראל. היינות אותם טעמנו הם מלבק מרסלן בציר 2018 – סדרת INSPIRE ו- סוביניון בלאן – ויוניה בציר 2019 – סדרת INSPIRE מהדורת 150 שנה. את ההמלצה על היינות הללו דווקא קיבלנו מהיינן הראשי של יקב טפרברג שלמה (שיקי) ראוכברגר הנחשב לאחד הייננים המוערכים והידועים ביותר בארץ, ואף זכה בעבר בתואר "היינן הישראלי הטוב ביותר". הוא המליץ לנו על יינות שיתאימו לכולם, אבל הפעם באמת כולם, סביב שולחן החג ואלו היו המלצותיו. מקווה שתיהנו מהם כפי שאנו נהנינו.



על היינות:

מלבק מרסלן בציר 2018 – סדרת INSPIRE

יין בעל צבע אדום עמוק ומלא. הרכב זני: 65% ענבי מלבק, 35% ענבי מרסלן. הבציר נעשה בשעות הלילה המאוחרות באופן מכני. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית, היינות השונים החלו את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות, רובם חדשות, למשך כ- 8 חודשים.

לאחר התבגרות היין בחביות, פאנל הטועמים החליט על ההרכב הסופי של ממסך זה.

 

ליין מגוון רחב של ארומות פרות אדומים, דובדבן ופטל בבשלות מלאה המשתלבות עם ניחוחות עץ האלון בעטיפה משלימה. היין בעל גוף מלא.

זהו יין המתאים מאד לשולחן החג. להגיש בטמפרטורה של 18 מעלות וליד צלי בקר זה יהיה מושלם.

 

insp devotage 18

סוביניון בלאן – ויוניה בציר 2019 – סדרת INSPIRE
מהדורת 150 שנה 

יין לבן יבש רענן וארומתי. הרכב זני: 65% ענבי סוביניון בלאנן ו- 35% ענבי ויוניה. הבציר נעשה בשעות הלילה באופן מכני. הענבים נסחטו בסחיטה עדינה ואיטית והועברו למיכל נירוסטה להפרדה בין המשקעים והמיץ. למיץ הוספו שמרים והיין תסס במיכל נירוסטה במשך של כ-15 יום.

לאחר מספר טעימות של פנל הטועמים של היקב הורכב הבלנד הסופי .

היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

 

היין בעל גוון ירקרק בהיר ומציע מורכבות ארומטית ורעננות מהנה עם נגיעות עשבוניות, חמיצות פריכה וסיומת עדינה. לערב ליל הסדר, או לארוחה קלה יותר, אבל חגיגית לא פחות, באחד מימי החג. 

 

SB-viognier 19  150Y


מחיר היינות: 60 ₪ 

לאתר יקב טפרברג- לחצו כאן

לחיים וחג שמח!

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה