רשומות

יום שבת, 24 באוגוסט 2019

אצל גילי ותמר בגילון- חוויה קולינרית מיוחדת במינה



השבוע הוזמנו לאירוע מיוחד במינו. שולחן שף אצל גילי ותמר בגילון (ישוב קהילתי במשגב). לא ממש ידענו למה אנחנו מגיעים. אמרו לנו לבוא רעבים, להתכונן ל-4 שעות של ארוחה ולצפות לחוויה.

הגענו לביתם של גילי ותמר ושם לאורך שולחן עץ ענקי, ישבו עוד 8 זוגות, שלא הכירו אחד את השני, מולם עמדו גילי ותמר ששקדו על קיצוץ והכנה של מיני מטעמים. רגע המבוכה הראשוני חלף מהר וזאת בעזרת היין הטוב שלגמנו ועוד צ'ייסרים משמחים של אוזו, וודקה וויסקי. (חופשי ללא הגבלה).






גילי ותמר שוחחו עם האורחים, האווירה התחממה והאוכל החל לזרום, תוך שאנו צופים בהכנתו הזריזה. תוך כדי בישול סיפרו לנו המארחים על הקונספט המיוחד של אירוח בביתם. הם התחילו בכך לפני למעלה משנתיים. בכל יום חמישי מתקיים שולחן שף ל-9 זוגות. האירוח נמשך כ-4 שעות ובמהלכן נהנים הסועדים ממבחר מנות מגוון ביותר. הזוגות אינם מכירים זה את זה והשמועה על המפגשים מגיעה מפה לאוזן. בנוסף, מקיימים בני הזוג מפגשי ימי הולדת מיוחדים, גיבושים לקבוצות קטנות ומסיבות מיוחדות. קבוצות מאלביט, רפאל ובנק לאומי כבר קיימו אצלם מפגשים מיוחדים וכך גם קבוצות פרטיות. אין לי ספק שזו דרך נהדרת לחגוג במסיבה פרטית, או אירוע מיוחד אחר, ולאחר שטעמתי את המעדנים שהכינו גילי ותמר, אני בטוחה שההנאה של החוגגים מובטחת.



גילי סיפר לנו ש-35% המגיעים לערב שף מגיעים מאזור המרכז. בדרך כלל הם משלבים זאת עם לינה באחד הצימרים שבאזור. השאר הם מאזור הצפון. גילי היה שנים רבות מלונאי ועבד כשף במספר מלונות ביניהם במרדיאן ים המלח. הוא למד בליון שבצרפת ובמכון לקולינריה בניו יורק. התמחה בהקמת מטבחים גדולים מאפס ובנה את גן האירועים בגומא ואת מסעדת הגריל 'אינדיאנה גריל'. גם כיום עדיין עוסק בהקמת מטבחים גדולים במוסדות שונים.



וכעת לאוכל. מה אכלנו? הזכרתי כבר שיין ואלכוהול מלווים את כל משך הארוחה? הזכרתי.

פתחנו במרק ארטישוק ירושלמי טעים וקרמי. הוא היה כל כך טעים שבן הזוג ביקש מנה נוספת.



המנה הבאה- סביצ'ה מוסר ים. מנה מצוינת. קלילה, טעימה ואהובה עלי. (אגב, הידעתם שסביצ'ה זה המאכל הלאומי של פרו? תמר סיפרה לנו על כך)




אחר כך סיגר לוקוס משובח. מנה נהדרת, מיוחדת ומקורית שנהנינו ממנה מאד.



סיימנו עם הדגים במנת דג ברמונדי. דג אוסטרלי שעשה עלייה לישראל וכיום מגדלים אותו ברמת נגב. יש לו טעם משובח וגילי הכין אותו ע"י צריבה קלה, בלי להוציא לו את הנשמה, כך שקיבלנו דג עסיסי במיוחד.





עדיין רעבים? כפי שהזהירו אותנו חייבים להגיע רעבים במיוחד, כי הדרך ארוכה. ואכן, סיימנו עם הדגים אך העיקר לפנינו.

המנה הבאה- כבד אווז על מצע של פטריות פורטובלו, אגוזים ושקדים קלויים. וואו, איזו מנה. התענגתי על כל נגיסה.



שקדי עגל ונתח קצפים על מצע חציל קלוי. כאן כבר כמעט נשברתי. טעמתי מעט כי כבר לא היה מקום. מנה נחמדה. אבל, אישית, אהבתי יותר את מנות הדגים.




מנה עיקרית- אנטריקוט. טעמתי כזית. מנה קלאסית, אהובה וטעימה.





סביבי בשולחן צפיתי בעוד זוגות שהתקשו לסיים את המנה והבנתי אותם. כי כפי שאמרתי זו ארוחה למרחקים ארוכים. חייבים לדעת איך משאירים מקום להכל. בפעם הבאה אבוא מוכנה יותר טוב.

ולסיום- קינוח החגיגי שעליו לא הייתי מוכנה לוותר בשום אופן! גלידת ברולה, סלט תאנים, פרלינים, וטראפלס. שמעתי כמה מהסועדים שאמרו שרק עבור הקינוח היה כדאי להגיע. הם צדקו.





זו הייתה חוויה קולינרית ייחודית, מלאת טעמים וטעימה ביותר. העובדה שהזוגות לא הכירו לפני כן, הוסיפה לאווירה המיוחדת ובמשך הסעודה, הזוגות התוודעו זה לזה, שוחחו ביניהם ונהנו יחד. שניים מהזוגות חגגו יום נישואין ולטעמי עשו בחירה מצוינת. היו זוגות שהגיעו שוב והיו שאמרו שמתכננים לבוא פעם נוספת. גם אנחנו.

אני רוצה לציין גם את האסתטיות בהגשה. הצלחות המיוחדות והצלחות המוקפד. אנחנו הרי אוכלים גם עם העיניים.

נקודה חשובה נוספת, גם צמחונים יהנו בארוחה ומכינים עבורם מנות דומות ובלי בשר. כמו זו שכאן בצילום.

כרובית במקום דג.

ממליצה בחום להגיע ולחוות. יש להזמין מקומות כחודשיים מראש וההמתנה משתלמת.

מחיר- 700 ₪ לזוג.

בפייסבוק- לחצו כאן

להזמנת מקומות- 052-8777418


תגובה 1: