רשומות

יום חמישי, 8 באוגוסט 2019

מסעדת בליקר במשגב- פיוז'ן גלילי במיטבו




מסעדת בליקר שוכנת בפארק תעשיות תרדיון שבמשגב. המסעדה חוגגת השנה בר מצווה- 13 שנה מאז הוקמה בשנת 2006 על ידי משפחת שורצברד. לא הכרתי את המסעדה ושמחתי להגיע ולחוות אוכל גלילי מקומי.

הגענו בערב קייצי וחם. אך, במשגב היה נעים מאד והישיבה במרפסת המסעדה הסתברה כמוצלחת. אווירה נעימה, שלווה ונועם. הנוף הנשקף מהמסעדה קסום ולמרות החשיכה נהנינו ממנו. ואם אתם חושבים שכיוון שהמסעדה שוכנת בפארק תעשיות היא חסרת ייחוד, אתם טועים. היא מיוחדת, רומנטית ויש לה קסם כובש.





את פנינו קיבל אייל שורצברד, אחד מבעלי המסעדה שסיפר לנו על התפריט המגוון ועל הרצון להגיש לסועדים אוכל גלילי מקומי עם נגיעות קלאסיות של מנות ידועות בינלאומיות. "מה גלילי במסעדה?" הקשיתי על אייל. "אנחנו מביאים למסעדה חומרי גלם מקומיים גלילים, שמן זית, יינות, ירקות ופירות ואפילו בירות בוטיק מהמבשלות שבאזור. המנות שאנו מציעים הן מנות ייחודיות לנו, עם טעמים גליליים מובהקים" ענה לי אייל.

המסעדה משרתת בצהריים את עובדי פארק התעשייה ובערבים מתקיימים, לעיתים, הופעות חיות של אמנים ידועים וגם אמנים מקומיים וצעירים. המרפסת הגדולה היא אידאלית לכך.

תפריט המסעדה הוא יצירתי ומסקרן. תפריט פיוז'ן המשלב בין המטבח הגלילי לאירופאי. בין המנות הראשונות מצאנו סלט ג'רג'יר המורכב מפורטבלו, אגוזים, פרמז'ן וצנוברים. שווארמה דג על לאפה ביתית עם רוטב יוגורט ועמבה וקלמארי לאבנה (עליו ארחיב בהמשך) בין המנות העיקריות מצאנו בשרים, מנת דגל של קורדון בלו בנוסח מיוחד, פפרדלה סלמון מעושן, פילה דניס, מנה של תבשיל אירי במשרה של בירה גינס ושניצל ענק.

בנוסף, יש את "בליקר סטריט"  ובו מבחר כריכים והמבורגרים כמו: כריך רוסטביף עם לבנה, כריך סלופי ג'ו, המבורגר בעבודת יד ופיצות עם כתף בקר מעושן ופיצת ארטישוק. חייבים לבוא פעם נוספת ולטעום את אחת המנות המפתות הללו.


התלבטנו מה נאכל. כידוע, העין רוצה הכל. אז מה בחרנו?

מנות ראשונות:

חציל בליקר- חציל אפוי בתנור עם סילאן, שום קונפי, נענע וטחינה גולמית. (39 ₪) המנה מגיעה עם מקלות לחם טעימות וביתיות והיא מצוינת. לאוהבת חצילים כמוני זו מנה שאין לוותר עליה.



קלמארי לאבנה- קלמארי צרוב במחבת עם חמאה, על מצע של לאבנה, פסטו קלמאטה ופלפל קלוי (59 ₪) מנה יצירתית, מקורית ומעולה. האם הייתם מעלים בדעתכם לאכול קלמארי עם לאבנה? אני לא. הקלמארי היו עשויים כראוי, ביחד עם הפסטו, הפלפל הקלוי והלאבנה קיבלנו מיזוג של טעמים שגרם לנו לעונג גדול. החלטנו שרק בעבור המנה הזו שווה להגיע לבליקר.



מנות עיקריות:

שרימפס סיזלר- מוגש על מחבת לוהטת עם רוטב שום, חמאה, יין לבן ולימון טרי. (99 ₪) מי שאוהב מאכלי ים לא יפספס את המנה הטעימה הזו. כל כך ים תיכונית ומתאימה לערב הקיצי הנעים. אכלתי מנות דומות ביוון וזו שבבליקר בהחלט בין הטעימות ביותר.



קורדון בלו- חזה עוף במילוי דוקסל פטריות ( אופן ההכנה שבו קוצצים את הפטריות ומטגנים בחמאה) ועשבי תיבול, מצופה בפרורי פאנקו, על מצע פירה ברוטב שמנת חרדל (76 ₪).

לאלה שאכלו קורדון בלו עגל או חזה עוף ממולא בבשרים באירופה ובכן זה לא זה. הקורדון בלו של בליקר עשוי מחזה עוף והוא מיוחד וטעים מאד מאד. זו מנת הדגל של המסעדה ולא בכדי. לא להאמין איך ניתן מחזה עוף להוציא מנה כל כך מוצלחת. הפטריות המטוגנות בחמאה, פרורי הפאנקו ועשבי התיבול יחד עם הרוטב של השמנת והחרדל ומצע הפירה, פשוט תענוג. שילוב טעמים מנצח.




קינוח: ברור שבחרנו ב לילות ביירות. איך אפשר שלא להסתקרן מהשם. מדובר על קינוח לבנוני המוגש באירועים מיוחדים. קינוח העשוי משכבות של פודינג סולת, קצפת ביתית, קראנץ של פיסטוקים, סירופ ורדים לימוני מתקתק ומקרון פטל. וזה כל כך טעים ומיוחד. תעזבו את כל הסופלה שוקולד והפתעות השוקולד. תנסו! זה הקינוח האולטימטיבי.




לסיכום, נהנינו כל כך שהחלטנו שחייבים לחזור ולטעום מנות נוספות מהתפריט. אז אם אתם מטיילים באזור תנו קפיצה לבליקר. ואם אתם מעוניינים באירוע מיוחד זה גם המקום עבורכם. ניתן לקיים אירועים שונים במקום- בת/בר מצווה, ימי הולדת ועוד. אני רוצה לציין עוד דבר- הגענו מהקריות למסעדה תוך עשרים ואחת דקות בדיוק, קרוב יותר מאשר לו היינו נוסעים למסעדה בחיפה. כך, שאל תגידו רחוק. זה לא ובהחלט כדאי להגיע. גם נוף משגע וגם אוכל מיוחד וטעים.

שעות פעילות:
יום א- 1100-1600
יום ב- ה 1100-2300
יום ו- ש- 1200-2300
בליקר- פארק תעשיות תרדיון, משגב  טלפון- 04-9991234

אתר המסעדה- לחצו כאן
בפייסבוק- לחצו כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה