רשומות

יום ראשון, 11 באוגוסט 2019

שני ספרי נוער חדשים ומעניינים– כדברא וציפור המזל שלי



שני ספרי נוער חדשים של סופרות ישראליות. הספרים שונים מאד זה מזה. ליאת רוטנר בספרה "כדברא- קסם הסבואר" בונה עולם מותח ומלא קסם. ואילו חנה ליבנה בספרה "ציפור המזל שלי" חוזרת אל העבר ואל הגטו, אל סיפורה של הנערה אווה המסופר בגוף ראשון ומבוסס על סיפור אמיתי. סיפור מרגש מאד ונוגע ללב.

כדברא – קסם הסבואר מאת ליאת רוטנר



רוטנר בספר שני בסדרת "כדברא" המבוסס על רעיון מקורי מאת סיוון שיקנאג'י ועינת שחק ועל סדרת הטלוויזיה המצליחה מאת מיכל קופר-קרן, סיוון שיקנאג'י ועינת שחק, זוכת האקדמיה הישראלית לטלוויזיה בפרס סדרת הנוער הטובה ביותר.

כדברא הוא שמן של מכשפות עתיקות השולטות ב-4 יסודות הטבע. וקירקי היא מנהיגת הכדברות וחוץ ממשפחה אחת בקיבוץ נען, אין מי שיודע את סודה. עולם של כשפים, קסם ומציאות בלתי אפשרית קמה לתחייה.

הסיפור כתוב רהוט, הרפתקה רודפת הרפתקה. העולם הופך להיות מעניין יותר, חי, מפתיע, מלא סודות, אינטריגות ומתח.

"אתם בני האדם לא יודעים שאנחנו קיימים.
והתפקיד שלי הוא לוודא שלעולם גם לא תדעו.
אני אסתובב ביניכם, אהיה אחד מכם, חבר שלכם – אבל ברגע שאגע לכם במצח, אתם תשכחו הכול. והמוח שלכם יהיה שבוי שלי.''

בחור מסתורי בשם לוק מגיע לקיבוץ כנען. הוא נראה רגיל לחלוטין, מתיידד עם כולם, אך למעשה הוא יצור על-טבעי מגזע המליפיקים, בעל כוח הפנוט, שנשלח לעולם בני האדם במשימת חיסול סודית. במסווה של חבר נאמן של קירקי ולילה, מכשפות הקרויות ''כדברות'', הוא חושף לאט לאט את חולשותיהן ומושך בחוטים, במטרה להשלים את משימתו.

קירקי, שזה עתה מונתה להיות מנהיגת הכדברות, מנסה להתמודד עם תפקידה החדש ועם כוחותיה המתגברים, ולתפקד בו בזמן כנערה רגילה, כשהיא עם דקל חברהּ, היחיד שחושד בלוק וחש בסכנה המרחפת מעל כולם.

רק לילה, שחייתה תמיד בצל סודות ומלחמות וכעת היא רוצה פשוט לאהוב, היא היחידה שיכולה להגיע ללבו של לוק. או שתהיה המטרה הבאה שלו...

ליאת רוטנר היא סופרת לנוער ולמבוגרים, בעלת ארבעה ספרי זהב ושני ספרי פלטינה. פרסמה 21 ספרים, ביניהם "מיקו בל" ו"תיכון ברנסון", מרצה, מנחה סדנאות לנוער ומבוגרים ומלמדת כתיבה לתואר שני באוניברסיטת בן גוריון. 

  
"כדברא – קסם הסבואר" מאת ליאת רוטנר. הוצאת "דני ספרים", 415 עמודים. מחיר לצרכן 94 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il
ציפור המזל שלי מאת חנה ליבנה

ספר נוגע ללב ומרגש מאד. כתוב כיומן ומתעד את סיפורה של אווה. מבוסס על סיפור אמיתי, שבאמצעותו יוכלו בני הנוער להכיר פיסה מההיסטוריה האפלה שלנו דרך נקודת מבטה של נערה, שהאנושיות נשמרה אצלה למרות הכול.
סיפורה של אווה מתחיל בכך שהיא מספרת על אושרה, על משפחתה החמה, חברותיה והצלחתה בבית הספר. נערה מאושרת שדבר לא חסר לה, ולפי העוזרת גניה, יש לה אפילו ציפור מזל היושבת על כתפה ושומרת עליה.
הנאצים פולשים לפולין ובבת אחת חייה משתנים לחלוטין. כל מה שהיא מכירה ויודעת כבר לא קיים יותר. המציאות הופכת להיות קשה וכואבת. אווה עוברת עם משפחתה לגטו, מספרת על החיים בגטו, על הלימודים אצל פרופסור נובושיילסקי, פרופסור הפולני שמסתכן בחייו כדי ללמדה בגטו . לימודים הממלאים את חייה ונותנים להם משמעות. על האקציות בגטו ועל כך שניצלה בנס, על העבודה במשטרה, מחנה העבודה והעבודה הקשה בה עבדה. ובהמשך על ראבנסבורג וברגן בלזן.
אווה מחזיקה מעמד, כל הרע שקורה לה ולמשפחתה לא מצליח לכבות בה את התקווה ואת האהבה והסיום אופטימי ומחזק. 

חנה ליבנה היא סופרת ומשוררת ילידת יבנאל. הוציאה לאור שמונה עשר ספרים, זכתה בפרסים ספרותיים וספריה נקראים בבתי ספר במסגרת "סל תרבות", "סופר אורח" ו"מצעד הספרים". בספריה המרגשים היא נוגעת בצד העמוק והנסתר שבנפש האדם.

"ציפור המזל שלי" מאת חנה ליבנה. הוצאת "דני ספרים", 157 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה