רשומות

יום ראשון, 18 באוגוסט 2019

שני ספרי ילדים מומלצים "המדע" ו- "תותי עושה שטויות"



שני ספרי ילדים. האחד עוסק בילד האוהב להשתטות ומדוע והשני עוסק במדע- שינויים, חומרים, צמחים, בעלי חיים, עובדות ומספרים.

תותי עושה שטויות מאת שרון מגנזי





תותי אוהב להשתטות. תותי הוא הילד לביא שיש לו עיניים תכולות ושער זהוב והוא בודק את הגבולות. מי מילדינו אינו מנסה? אינו עושה שטויות? אני לא מכירה כזה.

כמו ילדים רבים, לביא יודע מה מותר ומה אסור לעשות, אבל לפעמים הוא חייב בכל זאת לנסות ולבדוק את הגבולות, וכשהוא עושה זאת הוא כבר מכיר את בני משפחתו היטב ויודע מה יוכל לומר להם כדי להפיג  את כעסם. למשל כשלביא מתעורר עוד לפני שהוא אומר לאימו בוקר טוב הוא מוודא שאינה כועסת עליו, ואימו שמכירה את בנה שואלת אותו מה כבר עשה, רק כדי לגלות שבאמצע הלילה היה רעב ורצה לשתות חלב רק שחלק מן החלב נשפך על הרצפה.

בהזדמנות אחרת, כשאימו מארגנת אותו ואת אחותו שירה לגן הוא מחליט שהוא חייב לנסות את השפתון של אימו על אף שהוא יודע כי אינה מרשה זאת וכשהיא מסרבת הוא בוכה בגלל האכזבה, מעשה שאימו מקבלת בהבנה. בערב הוא משתולל ביחד עם אביו ובלי כוונה נותן לשירה מכה אבל עוד לפני שאמא מתחילה לכעוס הוא מקדים אותה ומקווה שאינה כועסת עליו, וכדי להבטיח זאת מחמיא לה בדרך שהוא יודע שתאהב. לביא גם ממציא מילים חדשות, כמו שם מקורי לדודתו. גם בלילה כשכולם שוכבים לישון יחד במיטת ההורים הגדולה הוא לא מפסיק לעשות שטויות, הוא מכסה את ראשו של אביו בשמיכה, מספר לאימו סיפורים בלי הפסקה.

האם יש סיבה להתנהגותו של תותי? הכותבת מובילה לתשובה. בכל שטות חבויה משמעות. אצל תותי מדובר בכך שאינו רוצה שאימו תהיה עצובה על לכתה של סבתם. לביא, כמו ילדים רבים בגילו, ער למצבי הרוח של בני משפחתו ומרגיש את קשייה של אימו ואת האופן בו הם באים לידי ביטוי. ולכן הוא מנסה לסייע לה לשפר את מצב רוחה בעזרת הכלים שיש ברשותו.

למעשה, דרך הסיפור, מבינים הילדים שמותר לעשות שטויות ושיש להם משמעות.

הספר מנוקד וכתוב בחרוזים ושפתו פונה לילדי הגן בגובה העיניים. איוריה הצבעוניים של ליטל פאר עוטפים את המילים ומעניקים לספר אווירה מחויכת ונעימה המאפשרת לקוראים הצעירים לחוש את תוכן הספר גם אם אינם שולטים ברזי הקריאה. מתאים במיוחד לקריאה משותפת עם ההורים לפני השינה

"תותי עושה שטויות" מאת שרון מגנזי. איורים: ליטל פאר. הוצאת הספרים "אוריון", 20 עמודים. מחיר לצרכן 59 ש"ח, מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

בואו לגלות! המדע



ספר העוסק בנושאי מדע שונים ומעורר את סקרנות הילדים. יש בספר מבחר רב של נושאים המלווים באיורים, ציורים ותמונות. יש בו עובדות מעניינות, חידונים ועוד.

הספר הוא אחד מספרי סדרת המידע "בואו לגלות!" אישית, הוא הזכיר לי את סדרת האנציקלופדיות של ילדותי שנקראה "תרבות" הייתי מדפדפת בחוברות המאוירות והמרתקות ולומדת על נושאים רבים. כך גם בספר זה המושך את העין ומביא נושאים מרתקים.
בין הנושאים- מהו המדע? מהו החומר? מחזור המים, כח הכבידה, אנרגיה, חום, קול, אור, דברים חיים, מדענים דגולים ועוד נושאים רבים.
בין השאלות- כיצד נוצר הברק? או מי גילה למה הדברים נופלים לקרקע? או איך פועל המגנט? 

עכשיו אתם מוזמנים לפתוח ספר מקסים זה ולגלות את התשובות לשאלות אלה, ועוד רבות נוספות, על ממלכת המדע המרתקת. 

"בואו לגלות!" היא סדרת ספרי מידע לילדים סקרנים וגם להורים שאוהבים לבלות זמן איכות עם ילדיהם. הספרים בסדרה עמוסים בעובדות מפתיעות, בתמונות מרהיבות עין וגם בחידונים נחמדים לחידוד המחשבה.

ספרים נוספים בסדרה: "בואו לגלות! דינוזאורים" מאת אדריאה מילס:  האם תמיד רציתם לדעת מי היה הדינוזאור הגדול ביותר? או איפה התגלו המאובנים של הטירנוזאורוס רקס? או מדוע נכחדו הדינוזאורים? עכשיו אתם מוזמנים לפתוח ספר מקסים זה ולגלות את התשובות לשאלות אלה ולעוד רבות נוספות על ממלכת הדינוזאורים המרתקת; "בואו לגלות! בעלי חיים" מאת אדריאה מילס: האם תמיד רציתם לדעת כמה לבבות יש לתמנון? או מדוע הפינגווין לא יכול לחיות במדבר? או מהי החיה הכי ארסית בעולם? עכשיו אתם מוזמנים לפתוח ספר מקסים זה ולגלות את התשובות לשאלות אלה ועוד רבות נוספות על ממלכת בעלי החיים המרתקת; "בואו לגלות! מערכת השמש" מאת שרה קרודס: האם תמיד רציתם לדעת ממה עשויות הטבעות של שבתאי? או כמה זמן יידרש לכם להגיע לפלוטו? או מהי הטמפרטורה בתוך השמש? עכשיו אתם מוזמנים לפתוח ספר מקסים זה ולגלות את התשובות לשאלות אלה ועוד רבות נוספות על החלל העמוק והאינסופי.

"
בואו לגלות! המדע כתיבה וייעוץ: ד"ר אמילי גרוסמן. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 64 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 79 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה