רשומות

יום שבת, 23 בספטמבר 2017

ספר בישול חדש: "פשוט טעים לשבת" מאת אביגיל מייזליק וגם מתכון של עוף ירוק


על מדף ספרי הבישול שלי מונחים מספר ספרי בישול של השפית ועיתונאית המזון אביגיל מייזליק ומדי פעם אני מוציאה ומנסה את אחד המתכונים המוצלחים שלה. הספר החדש עוסק במאכלי שבת מענגים וזהו הספר השביעי בסדרת ספרי בישול המאגדת בתוכה מתכונים שכשמם כן הם, פשוטים, טעימים ומשמחים.

לקראת החג החלטתי לנסות את העוף הירוק הקל להכנה ונראה לי טעים ביותר. חוויאג' לא היה לי ולכן החלפתי בפלפלים ירוקים ואדומים חריפים. יצא מעולה. טעים, חריף ונימוח. הצלחה גדולה.




בספר תמצאו את כל להיטי השבת האהובים בביתה של מייזליק - חלות מסוגים שונים, סלטים מענגים, דגים עשירי רוטב ותבשילים מעלי ניחוח לצד תבשילי חמין, מאכלי עופות ובשרים, תוספות, פינוקי בריאות, קינוחים ועוגות. כמו בספריה הקודמים, מצליחה אביגיל מייזליק לרענן את מלאי המתכונים לשבת עם מנות חדשות ופשוטות, בתקציב שווה לכל נפש, מחומרים זמינים ובלוויית תהליכים ברורים.

השפית ועיתונאית המזון אביגיל מייזליק כותבת כעשרים שנה על נושא המזון. היא משמשת כמורה בכירה לאמנות הבישול ופרסמה עד היום ספרי בישול רבים, כולם רבי-מכר שנמכרו בעשרות אלפי עותקים.

אביגיל מייזליק אומרת: "כתיבה של ספרי בישול הינה חוויה מלאת רגש. בישול כפי שרובנו חווים אותו אינו רק סדרה של פעולות מובנות, אלא תהליך שכולל בתוכו את כל החושים – ריח, מישוש, שמיעה, ראייה וכמובן טעם. אך לא פחות מכך הוא כולל גם רגשות, זיכרונות, רצונות, כאשר כל ספר שכזה מביא איתו חתיכת לב, רצון אמיתי לשתף אחרים במשהו טוב שזכינו לטעום, להכין ולפעמים אפילו להמציא.

"אך ספר על אוכל של שבת הינו דבר אחר לגמרי. שום תבשיל שבישלתי בחיי אינו דומה להכנת האוכל של שבת. באופן כמעט ניסי, למרות שזוהי פעולה שחוזרת על עצמה שבוע אחר שבוע – בכל פעם אני מתרגשת מחדש, ובכל שבוע אני מבשלת ממקום שונה לחלוטין מהשבוע שעבר. לא פעם אני צריכה לגייס מתוכי כוחות נפש של ממש על מנת להרים את הסכין ולהתחיל לעבוד, אולי משום שזהו אוכל שמכיל בתוכו לא רק חושים, ידע ורגש – אלא גם המון נשמה.

"בשבת יש לאוכל טעם אחר, יש לו ריח של גן עדן והוא כל כך טעים, יותר מכל אוכל של מסעדה שאי-פעם טעמתי. במהלך השנים הרבות שבהן התארחתי בשבתות – אכלתי בבתים רבים, וכמעט מעולם לא נתקלתי באוכל לא טעים. והרגע שבו כולם חוזרים מבית-הכנסת וטועמים לראשונה את החלות החמימות שזה עתה ירדו מהפלטה הינו רגע של עונג צרוף, שקשה מאוד להעביר דרך מתכון.

"לכן אפשר לומר שהספר הזה כמעט נכתב מעצמו, כי איך אפשר לכתוב על שבת ולא להכניס את החלות שלנו, את לחם המחמצת, את הסלט הטורקי והגוואקמולי והחריימה, את הבשר שאנחנו כל כך אוהבים ואת העוגיות והעוגות ועוד ועוד... ספר זה מאגד בתוכו עשרים שנה של בישול לשבת, עשרים שנה של אהבה גדולה לרגע הזה, לחיבור של כל המשפחה סביב שולחן אחד, לעצירה הנפלאה מהחיים שמלווה באוכל שכולו עונג, אוכל שכולו שבת.

"פשוט טעים לשבת" מאת אביגיל מייזליק. צילום וסטיילינג: שושי סירקיס. הוצאת "דני ספרים", 541 עמודים. כריכה קשיחה. כשר. מחיר לצרכן 108 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה