רשומות

יום ראשון, 17 בספטמבר 2017

לודג' צוק מנרה- לחופשה משפחתית הכוללת טבע, נוף, אקסטרים והנאה רבה


לפני שבועיים הוזמנתי לצוק מנרה יחד עם קבוצת עיתונאים ובלוגרים להכיר ולסקר את המקום. שבוע לאחר מכן הבאתי לצוק מנרה את כל השבט לששי- שבת, כדי לחגוג לאמי יום הולדת שמונים. ומדוע בחרנו, דווקא, בצוק מנרה? כי אנחנו משפחה האוהבת לבלות, אוהבת טבע, אוהבת אטרקציות אקסטרימיות לגדולים ולקטנים ואת כל זה יש בשפע בצוק. שילוב של נוף מדהים, חדרי אירוח מעולים, אטרקציות אקסטרימיות לגדולים וקטנים, טיולים, ארוחת בוקר מעולה וזאת במחירים נוחים ביותר. היינו 23 איש בסופ"ש חגיגי וכולם השתתפו בפעילויות הרבות, נהנו מאד והחליטו שבשנה הבאה חוזרים שוב.






לדעתי, הישראלים עדיין לא גילו את המקום, כי אחרת הוא היה מפוצץ. הידעתם שבמחיר החדר הכניסה לפארק האקסטרים חופשית וניתן להשתמש בכל המתקנים לאורך זמן השהות ללא כל עלות נוספת? הסנפלינג, הרכבל, קיר הטיפוס, מגלשות ההרים, רכבת הצוק, הטרמפולינה- הכל חינם! במקום לחפש אחר מקום לינה, היכן לטייל, היכן יש אטרקציות מתאימות לילדים ולמבוגרים. יש הכל תחת קורת גג אחת.

מנרה לודג'- מתחם הלינה מונה 55 חדרים הפזורים על פני חמישה מבנים, חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. החדרים ממוקמים במרום צוק מנרה, חלק מרכס רמים, בגובה 900 מטר והנוף כובש, לא תרצו להשתמש בווילונות, אפילו לא בלילה. כי האורות הקורצים למרחוק מהפנטים. מהחדר ניתן לראות את הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. בעונות המעבר ניתן לצפות בנדידת הציפורים, בעונת החורף המתחם מתכסה בשלג ובעונת הקיץ הטמפרטורה נעימה. החדרים נעימים ונוחים וגדולים מספיק כדי להכיל גם משפחות בנות מספר ילדים. לנו הוסיפו לחדר 2 מיטות תינוק ועוד ספה נוספת ועדיין היה מרווח ונוח. חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר (עשירה ומצוינת) וכניסה חופשית לפארק האקסטרים.






את ארוחת הבוקר מכין שף ראיף דעבוס, (23) בן למשפחת שפים, למד ועבד לצד שפים מובילים, אך את סודות המטבח הוא זוכר במיוחד מאימו. בחור ביישן, צנוע, לא מרבה לדבר, אך מרבה לעשות.  הרעיון הוא לחשוף את אורחי הלודג' לטעמי האזור המשלבים אוצרות קולינריים, מקומית המשלבים בין מטבחים – ישראלי, לבנוני, סורי ודרוזי. דעבוס, בן הכפר עין קיניה מרמת הגולן, נחשף בחייו למגוון רחב של טעמים ותרבויות, המטבח הדרוזי המסורתי, המטבח הלבנוני, והמטבח הסורי שיחד חוברים למטבח הגלילי הישראלי ומהם נולד מטבח חדש המשלב בין כולם והופך לחוויה קולינרית מאתגרת. לאורחים מחכה חווית טעמים שהיא הרבה מעבר לארוחת בוקר, היא למעשה חוויה של תרבות ועושר קולינארי. כל בוקר במטבח, ראיף יגוון וייתן את הנגיעה האישית שלו. לצד קפה דרוזי מהביל או בשמו "קאווה". אני אהבתי במיוחד את הלבנה שמכין השף ואת הסלטים העשירים בטעמם.









התמזל מזלי ובסיור במקום טעמתי גם ממעדני ארוחת הערב במסעדת הצוק. פשוט תענוג.






האטרקציות בצוק- כפי שכתבתי יש כניסה חופשית לכל האטרקציות בצוק הכוללות פעילויות לקטנים וגדולים. אנחנו הגענו עם ילדים בכל הגילאים. החל מפעוטות בני שנתיים וכלה בבני נוער בגיל ההתבגרות. לכולם היו פעילויות מתאימות. עם הפעוטות בילינו במתחם העליון יש קיר טיפוס המתאים לילדים קטנים וזו הייתה חוויה נהדרת עבורם. אחר כך לקחנו אותם למשעול הרגליים היחפות שם הלכו יחפים על משטחים שונים. מדובר על שביל באורך 80 מ' שבנוי ממצעי דריכה שונים עשויים מחומרים  טבעיים כגון אבן, עץ, אדמה וחול. השביל נבנה בשיתוף קק"ל. לאחר מכן, ירדנו איתם ברכבל הארוך במדינה (1940 מ') לכוון קרית שמונה לתחנה התחתונה, נסיעה האורכת כ-5 דקות ושם בני הארבע עפו באוויר כשעלו על טרמפולינת הבאנג'י הגדולה. ולא רק הם גם המבוגרים יותר ניסו לעשות סלטות באוויר בעזרת ההדרכה שקיבלו מהמדריכים במקום. כשסיימנו לקפוץ עברנו אל מגלשות ההרים, שני ק"מ של מסלול מפותל, קרוניות זוגיות שנשלטות ע"י הנהג עושות דרכן במעלה המסלול ואז מגיעה הירידה. תענוג אמיתי. במהלך הקיץ ובזמנים מיוחדים מתאפשרת החוויה גם בלילה.











אחרי שסיימנו לגלוש ולקפוץ עלינו עם הרכבל לתחנת האמצע שם נמצא מצוק האקסטרים. הגדולים נהנו לטפס על קיר הטיפוס מצטיידים ברתמה ומטפסים מלאי אנרגיה במעלה הקיר, כשהאתגר הוא להגיע למעלה ולצלצל בפעמון.  במתחם החץ וקשת כל אחד מראה את כישורי הירי, הדיוק והמיקוד. הציוד מקצועי והחוויה מאתגרת. ולקינוח שיא השיאים! מצוק הסנפלינג- אני מודה שחששתי מאד לרדת במצוק האימתני. 42 מ' של צוק סלעי ותלול. ולמרות ששמתי עלי את הרתמה והקסדה, החלטתי לוותר ולא לרדת. אבל, ניצן שלמוני, מנהל התוכן באתר, הצליח לשכנע אותי לנסות וכך תוך שהוא מדריך אותי, מלווה ותומך, עשיתי זאת וירדתי במורד הצוק. בני משפחתי אף הם התנסו בסנפלינג וירדו במורד. לאחר מכן, עלינו לסוכת המצוק ושיחקנו במשחקי השולחן הנמצאים שם.







בסיום היום חזרנו למתחם העליון ועלינו לרכבת הצוק שעושה סיבוב מעגלי בקיבוץ מנרה לאורך הגבול, רגע מנוחה להורים, רגע קרטיב לילדים וסיפורי גבול וגבורה. רואים את בסיס האו"ם, מצלמים ונהנים מנוף מרהיב. לאחר מכן טיילנו בשבילים וצפינו על הנוף המדהים.



אנחנו לא הספקנו אבל, ניתן גם לצאת לסיור עששיות עם הילדים וזה מקסים. אני עשיתי זאת בסיור המקדים והיה מעניין ונחמד מאד. דבר נוסף- ניתן לשכור אולם מיוחד כפי שאנו עשינו ושם חגגנו לאמי את יום ההולדת.




זה היה סופ"ש חוויתי ומוצלח מאד והשילוב של טבע, פעילויות, אוכל ומשפחתיות עשה את שלו וכולנו שבנו הביתה מרוצים מאד. נותר לי רק להמליץ לכם, בחום רב, על המקום ומבטיחה לכם שלא תתאכזבו.

בקרוב ישולבו במקום אטרקציות נוספות : פארק חבלים, מתחם קמפינג גלילי ייחודי, מרכז רכיבת אופניים ופאמפ טרק אזורי.
בחגים
אצטרובלים ותצפיות - בראש השנה יתקיימו באתר סיורי תצפיות בחורש וסדנאות יצירה עם אצטרובלים ברוח החג בנוסף לנסיעה ברכבל הארוך במדינה, בילוי במגלשות הרים, טרמפולינה בנג'י, טיול ברכבת הצוק בקיבוץ מנרה והכרות עם הקיבוץ ומיקומו על גבולה הצפוני של מדינת ישראל, סנפלינג בצוק בגובה 42 מ', קיר טיפוס, חץ וקשת, קיר בולדרינג וכל זאת מול הנוף המרהיב של עמק החולה והגליל העליון.
בעקבות שבעת המינים - בסוכות לראשונה בצוק מנרה סיורים מודרכים בעקבות שבעת המינים, סדנאות יצירה עם אצטרובלים, סדנאות ומופעי ג'אגלינג מרהיבים של המרכז לאומנויות רחוב לצד כל פעילויות הפארק האתגרי. רכבל, מגלשות הרים, טרמפולינה בנג'י, טיול ברכבת הצוק בקיבוץ מנרה, סנפלינג, קיר טיפוס, חץ וקשת, קיר בולדרינג וכל זאת מול הנוף המרהיב של עמק החולה והגליל העליון.
במנרה לודג' מתחם הלינה של צוק מנרה אזלו החדרים לראש השנה ולסוכות נותרו עוד מעטים, המקדימים להזמין יהנו ממחיר מעולה – החל מ799 ₪ ללילה והילד הראשון ללא תשלום בחדרי הבייסיק. אורחי הלודג' נהנים מכל פעילויות הצוק כחלק מהלינה וללא תשלום נוסף ומסיור עששיות מרתק מלווה בחידות וכניסה חינם למוזיאון בית אוסישקין בקיבוץ דן.

מיד לאחר החגים יתקיים בצוק אירוע ייחודי וראשון מסוגו, ספיניניג המוני. כ-200 רוכבי אופני ספיניניג ידהרו להם במקום מול הנוף המרהיב עם מיטב המאמנים ומדריכי הספינינג בישראל. את האירוע מוביל סטודיו אינפינטי בהובלת שמוליק מלול מקיבוץ שמיר שמתמחה באירועי רכיבה המוניים (26-27.10). הרשימות כבר לקראת סגירה. אל תפספסו .

המקצוענות של הצוות וההנהלה בצוק מנרה, לא פוסחת על הטבע. בצוק מנרה מקפידים להשתלב ולשמור על הטבע הישראלי המקיף את פארק האקסטרים, מבלי לפגוע במרקם האקולוגי העדין. הרכבל, מגלשות ההרים, הסנפלינג וקירות הטיפוס משתלבים בנוף עוצר נשימה אל מול תצפית מרהיבה, חוויה מעוררת לכל החושים. באתר אמפיתיאטרון טבעי, כשפסגות ההרים סובבות אותו ומשרות אווירה של שלווה ורוגע. באמפי, מתקיימים מופעים מוסיקליים ותצפית לאורך המצוק אל עמק החולה והרי הגולן, המאפשרים לזוגות ולמשפחות רגעים של לבד- ביחד.
הנהלת צוק מנרה חרטה על דגלה להנגיש את פעילויות האקסטרים לכולם ולא רק בכותרת. אנשי הצוות והמדריכים מיומנים באירוח קבוצות מיוחדות של בעלי מוגבלויות, נכים, עיוורים ואוטיסטים שעבורם החוויה היא מעצימה ומלאת סיפוק. בכל עמדה בצוק קיים קולר או ג'ריקן מים קרים

לילה ב"מנרה לודג" עולה החל מ-550 לזוג , והחל מ-800 לזוג פלוס שניים ואז כל הפעילויות כלולות במחיר הלינה. גיבוש משפחתי אמיתי. הדשא הגדול מול החדרים מזמן פינות ישיבה נוחות פוטונים ושולחנות קק"ל למנגלים.

לחברות וגופים מוצע רכבל הכסף- חברות וגופים עסקיים ייהנו מפעילות חדשה שמושקת בימים אלה בצוק מנרה – "רכבל הכסף". אדל אדרי, מנהלת השיווק בצוק ציינה: "גיבשנו קונספט פעילות חווייתית לחברות מרגע הגעתם לצוק, כולל פעילות מיוחדת גם ב'אמצעי תחבורה' ותחנות הצוק. מדובר על קונספט חדשני, מרתק ומגבש לחברות המחפשות גיבוש יוצא דופן ומחוץ לקופסא לאנשיהם. הצוות מגיע ליום שלם הכולל צבירת 'כסף מנרה' מרגע הגעתו: חידות טריוויה תחרותיות עוד מהנסיעה ברכבל, גלישת מצוקים אתגרית, רכיבה במגלשות הרים תוך ניסיונות לשבור שיאים, פעילויותODT  מותאמות לפי דרישות הקבוצות ועוד".
מכירים את השטח מהרגליים


                    צילום- תומר פדר

בחורש המצוק, נפרצו בשילוב עם קק"ל, מספר מסלולים מרהיבים, להליכה ורכיבת אופנים-בדרגות קושי שונות. המסלולים מודרכים ומאפשרים הזדמנות לחוות טבע ישראלי גולמי, נדיר ביופיו, המשלב מצפורים, מורשת קרב, היסטוריה, ידיעת הארץ, זואולוגיה, בוטניקה ואקולוגיה עם מיזם הרכבל, ככלי תחבורה המקשר בין צורות ההתיישבות הייחודיות לארצנו. המסלולים מתאימים למשפחות, קבוצות ובודדים.
צוק מנרה, על הציר הראשי של אצבע הגליל, כביש 90 דרומית לקריית שמונה.
www.cliff.co.il 04-6908198  או בדף הפייסבוק "צוק מנרה-האתגר הצפוני"


צילומים: טל גור, יפה גביש, צוות מנרה

תגובה 1: