רשומות

יום שבת, 16 בספטמבר 2017

איזה יין תשתו בחגים? ביקרתי ביקב נטופה ויש לי המלצות עבורכם


לפני כשבועיים ביקרתי יחד עם קבוצת עיתונאים ובלוגרים ביקב נטופה הממוקם במצפה נטופה שבגליל התחתון. ליקב שהוקם בשנת 2006 יש מרכז מבקרים מרשים מאד שבו ניתן להתרווח על כורסאות מפנקות ולטעום ממיטב תוצרת היקב.



                      בצילומים- מרכז המבקרים וקבלת הסבר על היינות השונים

יקב נטופה מייצר יינות יינות איכות אלגנטיים בסגנון העולם הישן, המתאפיינים בגוף מעודן בעל ניחוחות וטעמים מורכבים. היקב צפוי לבקבק כ-120,000 בקבוקים השנה הנמכרים בישראל, צרפת, ארה"ב, בלגיה, אנגליה, קנדה, אוסטרליה ועוד.

לאחרונה מונה יהב אלימי שהיה מנהל הלוגיסטיקה והשיווק למנכ"ל היקב והוא מוסיף חידושים ליקב. כמו: חידוש טכנולוגי-ברקוד ייחודי המוטבע על תוויות היין, אותו סורק הלקוח ומקבל אישור שהיין אכן מקורי. וכמו כן, נוספה סדרה חדשה סדרת תל- קאסר.

בביקורי במקום טעמתי את יינות היקב:
·         סדרת הדומיין, ברמת מחיר בסיסית, בעלת אופי נגיש ורענן, זכתה לכתמים של צבע ואווירה קלילה של יין יומיומי, מתאים לכל כיס וחייך. כחובבת גדולה של יין רוזה רציתי לטעום מיין הרוזה של הסדרה אך היא נחטפה כולה ולכן הסתפקתי ביין הלבן המרענן והעדין ובאדום ההרמוני והעשיר.
צילומי היינות- יואב גורין

·         סדרת הלאטור, הקלאסית, שומרת על אופי מאופק, בוגר ואלגנטי (אל הסדרה צורף הטינטו) בסדרה זו טעמתי את היין האדום המורכב והמשובח שלדעתי יתאים מאד למנות העיקריות שיוגשו לשולחן בערב החג.
צילום- יואב גורין

·         סדרת תל קאסר, הסדרה החדשה, המושקת היום נותנת כבוד לאנשים שבמרכז העשייה-יוצרי היין-לראשונה לא מופיע על התווית הסיפור של המקום אלא סיפורם של האנשים האוהבים את עשייתם.


·         סדרת תל-קאסר מונה כעת שני יינות-
v     תל- קאסר לבן
זן הרוסאן שמקורו בעמק הרון, גדל בכרמי נטופה, בחלקה מטופחת של 5 דונם שניטעה ב- 2013 ונבצרה השנה בשנית. אשכולות הענבים קטנים מאוד ( כ- 150 גרם) ובעלי גרגרים קטנים עם נטייה לצבע כתום-אפרפר בשלבי ההבשלה המתקדמים. אופי הענבים מתאים ליצירת יין עם טעמי פרי מודגשים ועשירים, שמשתלבים נפלא עם טעמי החבית, לאחר תקופת יישון של 10 חודשים. ארומות אופיוניות של אגסים, דבש ופרחוניות של צמחי תה. הרוסאן בתל קאסר, בעל ארומה וטעם דומיננטי של משמש מיובש ואגוז.
v     תל- קאסר אדום
בלנד אלגנטי של 70% גרנאש מחלקה בת 10 דונם שניטעה ב -2013 ו 30% סירה איכותית, מהחלקות הוותיקות של היקב. גידול הגרנאש החל בספרד אך מזוהה ונפוץ מאוד בעמק הרון בצרפת. הגרנאש הינו ענב עם טאנינים רכים, ארומות של פירות יער מודגשות, בייחוד פטל. זן הסירה בבלנד זה, מוסיפה מעטפת ארומתית של תבלינים וטעמים עוצמתיים שמאופיינים את הזן, על אף שהנוכחות הארומטית הדומיננטית ביין זה מקורה בגרנאש. היין התיישן 10 חודשים בחבית עץ.

טעמתי את היינות והם מצוינים ויהוו תוספת מתאימה לשולחן החג.

צילום- יואב גורין



·         הברקוד ע"ג יין תל קאסר- סריקת הקוד באמצעות הטלפון הסלולרי של הקונה מוודאת שהמוצר הנרכש מקורי ומסופק באיכות המובטחת. יינות יקב נטופה נמכרים כיום ב-7 מדינות שונות והפיתוח יאפשר פיקוח לוגיסטי על מכירת הבקבוקים ונתוני הצריכה במדינות השונות. מעבר לאימות המקוריות, יוכלו צרכני היין במדינות השונות על ידי סריקת התווית להגיע לדף אינטרנט ייעודי בשפות שונות שיספק מידע על היין, מרכיביו ודגשים נוספים לגבי אכסונו צריכתו. הצורך בשמירה על איכות, סימון המוצר הבטחת מקוריות המוצר המגיעה ללקוח מחייבת שימוש בטכנולוגיה חדשנית כדוגמת  הטכנולוגיה של BrandGuard אשר נבחרה בכדי לאפשר קשר דו כיווני, אמין, עם לקוחותינו בארץ ובעולם.
יהב אלימי, מנכ"ל היקב: " השקת סדרת תל קאסר מציגה את היכולת של הכרם והיקב. החידושים ביקב מתאפשרים לאחר עשור של עשייה אינטנסיבית וצמיחה. אנו גאים בהצגת החידושים ועושים ככל יכולותינו להבטיח  ללקוחותינו מוצר איכותי ללא פשרות. סימון המוצרים והבטחת מקוריותם הינה אחת הדרכים לעשות כן.

כשאתם מטיילים בצפון זכרו להכניס ללו"ז הטיול ביקור במרכז המבקרים של יקב נטופה וטעימה מיינות היקב.
חג שמח!



צילום- יקב נטופה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה