רשומות

יום חמישי, 21 בספטמבר 2017

ספרים חדשים על המדף- עיון, סיפורת וספרות קלה


ספר חדש: ואהבת מאת אילן ארבל



אילן ארבל, מטפל גוף- נפש מזה שנים רבות, כתב בספרו הראשון על הקשרים בין מטופל למטפל. על מה שקורה בתהליך הטיפול ועל חלקו של המטפל בתהליך שעובר המטופל. הזווית היא הזווית האישית שלו ודרכו הטיפולית המיוחדת. לא מצאתי בספר אסמכתאות ללימודיו ואיני יודעת היכן רכש את הידע הטיפולי שלו. בפתח דבר הוא כותב על תרגיל שתרגל עם קבוצת משתתפים בנושא "אהבה" ובמהלכו נחתה עליו התובנה כי "אהבה היא אנרגיה שקיימת בכל מקום ובכל עת. היא נמצאת כאן כל הזמן, בכל רגע נתון, ואיננה תלויה בדבר. היא פשוט כאן וזהו" על ההבנה הזו הוא מבסס את התהליך הטיפולי מאז ועד היום ומעניין לקרוא איך הוא עושה זאת בגישה האלטרנטיבית והייחודית שלו.

הספר מבוסס על מקרים אמתיים ועוקב אחרי הסיפור של ארבעה מטופלים שונים. שתי נשים, זוג וגבר אשר כולם יוצאים מהטיפול אל חיים שממשיכים להיות מלאים בדילמות לא פתורות ובקונפליקטים, אך הם יוצאים מחוזקים, בנויים יותר ועם אומץ גדול לחולל שינויים. בספר מתועדות חמש פגישות עם כל אחד מהמטופלים. בספר משובצים גם פרקים אוטוביוגרפיים שעוסקים בחוויה האישית של אילן ארבל כמטפל גוף-נפש.

אילן מאמין שקשר טוב בין מטפל למטופל הוא קשר של אהבה , בסביבה חמה ואוהבת, וכך ניתן לחולל שינוי וריפוי. האהבה, בעיניו, היא כוח מרפא עיקרי והכרחי.

אילן מלווה יחידים, זוגות וקבוצות בתהליכים של ריפוי ויצירת שינוי. הוא עושה זאת בדרך שמשלבת עבודת גוף, נשימה ומגע עם שיחה פשוטה, דמיון אסוציאטיבי והעלאת סימבולים ממרחבי התודעה. הוא מטפח קשר אוהב ומחבק עם מטופליו שמבוסס על גילוי לב, אמון הדדי ונוכחות מלאה וקיימת במרחב שבין המטפל למטופל. אילן חי ועובד במבשרת ציון שליד ירושלים. נשוי ואב לחמישה.

"ואהבת" מאת אילן ארבל. הוצאת הספרים ניב, 194 עמודים. מחיר לצרכן 78 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים.

ספר חדש: "ברוכה הבאה הביתה" מאת מונה אריאל



ספר המיועד לבעלות עסק ביתי, או המתכננות לעבוד מהבית. הספר יאפשר לך לדעת מראש לקראת מה את הולכת. הוא ייתן לך מידע חיוני, רעיונות, פתרונות, ותובנות.  וגם ייתן לך הצצה נדירה אל הווי החיים בבית שהוא גם עסק, צידה לדרך וחיבוק של עידוד.

הספר מיועד לנשים בעלות מקצוע שרוצות לעצמן קריירה עצמאית אבל לא רוצות לוותר על נוכחותן בבית, על נוכחותן בזוגיות, בהורות ובכל הפרטים בשלבי הגידול של הילדים שלהן הן קהל היעד העיקרי של הספר הזה כמובן. גם גברים ששוקלים לעבוד מהבית מוזמנים לחוות את החוויה דרך העיניים של מונה אריאל, וגם אנשים, נשים וגברים כאחד, שכבר עושים זאת, מנהלים עסק מתוך הבית ומתמודדים עם כל הסוגיות הייחודיות של המסגרת הזו יוכלו למצוא בספר הרבה מאוד עצות, נקודות הזדהות, אנקדוטות שקורות, מתברר, לא רק אצלם, פתרונות שונים ומשונים ותובנות מהדרך שלה.

מונה אריאל (45), אם ל- 2 ילדים, אחד חייל ואחת בת 17, בעלת סטודיו MoonArt לעיצוב גרפי הנותן שירותים לבעלי עסקים קטנים ובינונים בתחום העיצוב מיצוב ודיגיטל וכן מתמחה בעיצוב עימוד והפקת ספרים אישיים כגון ספרי הוקרה, פרישה, תיעוד, הנצחה, ומפעל חיים.

מונה אריאל מספרת: "כאשר יצאתי לעצמאות ופתחתי את הסטודיו הפרטי שלי לעיצוב גרפי, לפני חמש עשרה שנה, לא ידעתי לקראת מה אני הולכת. לא היה אף אחד שילווה אותי, שיראה לי את הדרך, שיוביל אותי, יד ביד בתוך אפלת אי הוודאות. זה היה אתגר עצום ורק בדיעבד אני יודעת עד כמה ספר כזה, בדיוק כמו "ברוכה הבאה הביתה" יכול היה לעזור לי אז, בהתמודדות, בהסתכלות על הדברים דרך העיניים של מישהי שעשתה ועדיין עושה את זה, אפילו בלהיות שותפה לחוויות של מישהי כזו, כקוראת, כבוחנת את האפשרויות מהצד, כמתלבטת. לפני חמש עשרה שנה עדיין לא היה מקובל כמו היום לפתוח עסק קטן שמנוהל מהבית, עדיין לא היה פייסבוק או רשתות חברתיות מפותחות אחרות, גוגל היה בתחילת דרכו ולכן הדרך להשיג מידע הייתה ארוכה ומורכבת יותר ואנשים לא בנו לעצמם אתר אינטרנט באופן עצמאי.  ובכל זאת, נשים רצו אז, בדיוק כמו היום, להגשים את עצמן, לעסוק במה שהן אוהבות, להרוויח יותר כסף וגם להרוויח את סביבת המשפחה שלהן יותר שעות ביום, אבל מדריך מסוג זה לא היה.



"במהלך השנים צברתי ניסיון רב בניהול עסק, בעיצוב גרפי על כל הנגזרות שלו, בחוויית ההורות הנוכחת ובשילוב שבין כל אלה להוויה אחת שלמה והרמונית. בעשור האחרון התמקדתי מאוד בעיצוב ספרים. ספרי חיים, ספרים אישיים, ספרים מקצועיים, ספרי הנצחה, קטלוגים, מדריכים ועוד ונולד בי הצורך להוציא ספר משלי. לא ידעתי על מה אני רוצה לכתוב אבל החלום כבר היה שם."

מונה אריאל מסכמת: "המסר שברצוני להעביר באמצעות הספר הוא שלא צריך לפחד. שתמיד שווה לנסות. שלקום בבוקר ולעשות את מה שהכי אוהבים שווה את מחיר הוויתורים שצריך לעשות בדרך. שהדרך לא תמיד קלה אבל תמיד אפשרית".

"ברוכה הבאה הביתה" מאת מונה אריאל. איורים: סיגל בר. הוצאת מונה אריאל, 80 עמודים. מחיר לצרכן 60 ₪. להשיג באמצעות האתר  http://moonart.co.il  או באמצעות פניה לאימייל mona.moonart@gmail.com  או בטלפון:  0507503539

חואניטה איילת מאת יונית קמחי


יומן אישי מרתק של יונית קמחי המספר את סיפור חייה. יונית, מרצה מבוקשת ומדריכת טיולים בדרום אמריקה ובאירופה, שחלתה בסרטן בגיל שלושים ונותרה ללא יכולת ללדת מספרת על החלטתה לאמץ ילדה ומשתפת במאמצים, חרדות, קשיים ואושר בתהליך זה.
בסיפור של יונית תמצאו הכול: חיים במקומות שונים בעולם, תשוקה לריקוד ולספורט, התמודדות עם מחלת הסרטן, שהשביתה, בגיל שלושים, את תקוותה להיות לאם ביולוגית, החלטה להיות אימא בגיל ארבעים, מסע אימוץ בת בגואטמאלה, התמודדות חוזרת עם סרטן נוסף במעי הגס וקבלת נכות קבועה כחלק משגרת-החיים.
כל אלה לא עצרו אותה מלטייל מסביב לעולם, לגדל ילדה לבד, להתמודד עם מחלה שחזרה, 'להמציא' את עצמה מחדש ולהתחיל שוב מהתחלה: מקצוע חדש לקראת גיל חמישים כשרוב חבריה מתחילים לחשוב על פרישה ופנסיה. ועכשיו, בגיל ששים, היא מוכיחה לכם שהכול אפשרי. הקשיים לא עוצרים אותה.
יונית קמחי (60), אם לנטע, נולדה בקיבוץ שמיר, גרה במקסיקו, למדה בניו יורק לימודי תואר באמנות ומחול, עבדה בלונדון כשליחה של הסוכנות היהודית וחיה בתל אביב. מתעמלת ורקדנית לשעבר, בין היתר, בנבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים, מרצה ומדריכה בתחומי תרבויות עולם, מגדר, אמנות וקולנוע, מצלמת וכותבת.

יונית דוברת 6 שפות, מצלמת וכותבת. מסתובבת ברחבי הארץ ועל פני הגלובוס "חמושה" באנרגיה ותשוקה לחיים, יצירתיות וחוש הומור בלי לתת לנכות, לפחדים, לקשיים ולמגבלות, לעצור אותה. 

יונית קמחי: "כשתצאו לטיול הבא, לטיסה, לנסיעה ברכבת או לחופשה על שפת ים, קחו אתכם את הספר. כשתתחילו לקרוא, לא תוכלו להפסיק. ואחר כך תהיו רעבים, מתים מרעב לטרוף את החיים ביופי בעוצמה ובכוח שהם מציעים. ואני? אני כאן. עובדת קשה, חולמת חלומות ומגדלת בת, כלב ואת עצמי".

"חואניטה איילת" מאת יונית קמחי. הוצאת "מדיה 10", 243 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר המחברת:  https://www.tarbutiur.co.il/

קרוואן בשניים מאת מייקל זדוריאן


בקרוב יהפוך לסרט בכיכובם של הלן מירן ודונלד סאתרלנד.
הספר הרגיש והמרגש עוסק בנושאים המפחידים את כולנו ועושה זאת באופן אוהב, אמיתי ונוגע ללב.
גם סרטן וגם אלצהיימר- האם זה לא יותר מדי? ובכן כשמדובר באלה וג'ון רובינה, אלה הקלפים שהגורל חילק להם. הם נשואים באושר כבר יותר משישים שנה. שניהם בשנות השמונים שלהם, אלה חולה בסרטן וג'ון סובל מאלצהיימר מתקדם. במשך שנים רבות מדי הם מרגישים חנוקים תחת השגחתם של ילדיהם הבוגרים ושל הרופאים שלהם, שמנהלים את חייהם. כעת הם משתוקקים לצאת להרפתקה אחת אחרונה. הם חומקים מביתם שבפרברי דטרויט בקרוואן הישן שלהם, עולים על כביש 66 המיתולוגי, ויוצאים למסע חסר גבולות, מצחיק וקורע לב בדרכיה האבודות והאינסופיות של אמריקה כשהכיוון – דיסנילנד.

סיפור מסעם של אלה וג'ון הוא סיפור מריר-מתוק, כתוב בהומור, בחיבה ובנגיעת אירוניה. הם אמנם נמצאים בסתיו חייהם, אך הם נחושים להוכיח שכאשר מדובר בחיים עצמם, אדם יכול לבקש לעצמו עוד תוספת זמן קטנה בחברת אהוביו – גם אם כולם מסביבו חושבים אחרת. אהבתי את הדרך שבחרו לעצמם הגיבורים, אהבתי את מה שמשתמע מהבחירה שלהם והזדהיתי עם הגיבורה.

ספרו המרגש של מייקל זדוריאן, על נסיעה בלתי נשכחת של זוג בדמדומי חייו הנחוש להגיע אל קצה הדרך בתנאיו שלו, יהפוך בקרוב לסרט בכיכובם של הלן מירן ודונלד סאתרלנד.

מייקל זדוריאן עובד כקופירייטר באזור דטרויט. לפני ספר זה הוא פרסם ספר אחד שגיבורו עובד בחנות יד-שנייה וקובץ סיפורים קצרים. שניהם זכו לביקורות משבחות ולאהדת הקוראים. הוא חי עם אשתו בבית ישן מלא בדברים שהיו בעבר בבתים של אנשים אחרים.

"הספר קרוואן בשניים דומה במידה רבה לחיים עצמם: שמח, כואב, נוגע ללב, טראגי, מסתורי... ואסור לוותר עליו." – Booklist

"הספר הזה הוא מהספרים שנשארים אתכם, שעולות מהם שאלות אישיות ועמוקות וממשיכים לחשוב עליהן זמן רב אחרי הקריאה." – Bookreporter.com

"קרוואן בשניים" מאת מייקל זדוריאן. מאנגלית: ימימה עברון. הוצאת "דני ספרים", 256 עמודים. מחיר לצרכן 94 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il     

בלו מאת דניאל סטיל




מחפשים ספר קליל וקריא להעביר אתו את יום הכיפורים? ספרה של דניאל סטיל מתאים בדיוק לכך.

סטיל היא אחת מהסופרות המצליחות בעולם. רבים מספריה היו לרבי מכר עולמיים ואני משערת שכך יקרה גם עם ספרה זה. היא כותבת קריא, סוחף ומעניין ויודעת איך לגרום לקוראים להישאר אתה עד לסיום.

הפעם, עוסק הסיפור במגישת טלוויזיה מצליחה שעולמה התרסק כאשר בעלה ובנה נהרגו בתאונת דרכים. היא מנסה להתאושש מהאבל ולמצוא משמעות לחייה כעובדת בארגון לזכויות האדם. במהלך עבודתה היא פוגשת נער חסר בית, בודד ואבוד. היא מכניסה אותו אל חייה ומגלה סוד מחריד שהסתיר מפני כולם. היא מחליטה לעזור לו ולצאת למאבק נגד הממסד המחפה על חבריו ותוך כדי כך מצליחה לשקם את חייה.

הספר עוסק בנושא רגיש במיוחד- פדופיליה-  ועושה זאת באופן מרתק. מדובר בנושא שהייתה לו תהודה רבה בשנים האחרונות בכל אמצעי התקשורת ובספרה מנסה סטיל לעסוק בכך מנקודת מבטם של הקורבנות והשתיקה שנכפתה עליהם.  

"בלו" מאת דניאל סטיל. הוצאת כנרת, זמורה ביתן, דביר מוציאים לאור. 272 עמ', מחיר לצרכן- 96 ₪.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה