רשומות

יום רביעי, 22 בפברואר 2017

ערב של בשרים עם מגדלי הבשר הישראלים

 


השבוע הוזמנתי יחד עם עוד בלוגרים ומובילי דעת קהל, להכיר את הבוקרים הישראלים המגדלים את בשר הבקר בארץ ולטעום מאכלי בשר בקר ישראלי טרי.

האירוע התקיים במסעדת 'לימוזין' וזה היה ערב מהנה וטעים במיוחד. מולי בשולחן ישב חיים דיין שניהל בעבר את ענף הבקר הטרי בארץ במשך עשרים שנה והוא בעל חוות בקר בגולן. מחליפו בתפקיד הוא עמרי שרון. חיים דיין הוא איש בעל ידע רב ומכיר לפני ולפנים את ענף הבקר בארץ. במשך הארוחה שוחחנו ארוכות על נושא הבקר הישראלי הטרי והבנתי כמה חשוב לצרוך בקר טרי שגודל כאן בארץ. בשר שהוא טרי, בטוח יותר ואיכותי יותר מהבשר המיובא מחו"ל. הידעתם שרוב הבשר הטרי מיובא מפולין? אני לא ידעתי.
                           בצילום- חיים דיין ועמרי שרון

חיים סיפר לי על חשיבות השטחים הפתוחים בגידול בקר. כיום, יש כמיליון ושמונה מאות דונם המיועדים לגידול בקר. יש עלייה קבועה בצריכת בשר בקר טרי וזאת בזכות ארגון מגדלי הבקר ומועצת החלב שהביאו למודעות הצרכן הישראלי ולהבנה שבשר טרי הוא בריא יותר וטעים יותר. כיום, לעומת העבר לא משתמשים בכימיקלים ליישון הבשר. היישון נעשה באופן טבעי. איך? מכניסים חלקי בשר למקררים בטמפרטורה של בין 0-2 מעלות למשך שבועיים והבשר מתרכך באופן טבעי.

הידעתם שיש חלקים בבשר בקר עם אחוזי שומן פחותים מאשר בעוף? למשל, הסינטה, הפילה והשייטל. מחקרים שנעשו במכון הוולקני הקשורים לצריכת בשר בקר הניבו ממצאים לפיהם אכילת בשר עם ירקות ובתוספת יין היא בריאה יותר מאשר לאכול בשר עם פחמימות.

מיכל קראוס, מנכ"לית מועצת החלב סיפרה על מגדלי הבשר הישראלים המעניקים לבקר תנאי גידול מצוינים ואמרה "בשבילי, רק בשר ישראלי טרי" ולאחר הערב הטעים אני מסכימה איתה. הטעם של הבשר ארומטי וטעים יותר. לא פלא שכיום מוכנים לשלם יותר על בשר מקומי ולא מיובא.

                            בצילום- מיכל קראוס
איציק, סמנכ"ל מועצת החלב והאחראי על מגדל הבקר אמר כי כאשר אוכלים בשר ישראלי טרי זו למעשה חבילה שלמה של ערכים. מצפון ועד דרום שומרים הבוקרים על קרקעות המדינה ומגדלים את הבשר הכי טעים שיש, תוך התמודדות עם קשיים לא פשוטים. וכאשר הצרכן צורך בקר ישראלי הוא מביע אמון בענף הבקר ובערכים שלנו.

עמרי שרון, מנכ"ל ארגון מגדלי הבקר, אמר שפחות אוהב לדבר ויאמר רק זאת "מגדלי הבקר הישראלים מגדלים את הבשר הכי טוב והכי טעים שיש בנמצא וזה מה שהם יודעים לעשות וכדאי לנו לצרוך בקר ישראלי טרי"

אז מה טעמנו? רמי גינת ואמיר תלמור בעלי 'לימוזין' ובוקרים המגדלים עדרי בקר האכילו אותנו בחלקי פנים, שקדי עגל, שניצל עגל, וויסברטן, סינטה ועוד. אני התלהבתי מאד משקדי העגל שלא אכלתי קודם לכן ומהוויסברטן. ומי שלא טעם שניצל עגל- מפסיד. המאכלים לוו ביין אדום מצוין ולסיום קינוחים של שוקולד, עוגת גבינה ועוגת תפוחי עץ וגלידה. חוויה קולינרית במיטבה שבסיומה גם אני אומרת כמו מיכל קראוס- בשבילי? רק בשר ישראלי טרי.

                                       רמי גינת מבעלי לימוזין









    

ולסיום- היכן תוכלו למצוא בשר בקר ישראלי טרי? ההמלצה היא לבקש מהקצב שלכם. אך יש אפשרות נוספת – הכנסו לאתר ' חי בריא' ושם תמצאו היכן ניתן לרכוש בשר טרי מקומי.

בפייסבוק


אתר


 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה